Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبه حذف آزمون‌های زائد دارای توجیه علمی و مبنای پژوهشی است.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی توجیهی رابطین شورای عالی آموزش و پرورش خراسان رضوی، این شورا را نهادی فرا دستگاهی دانست و افزود: شورای عالی آموزش و پرورش مرکز سیاستگذاری تعلیم و تربیت،و سند تحول بنیادین اصلی ترین مجموعه سیاستی آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:ضرورت انقلاب فرهنگی در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ،رسالت آموزش و پرورش در راه رشد و خودکفایی،لزوم برقراری شرایط تعلیماتی برای توسعه علوم و فنون ،اصلاحات تربیتی بر مبنای اعتقادات دینی و ضرورت مشارکت عمومی فرهنگیان،مربیان و صاحب نظران در تعلیم و تربیت از اصلی ترین دلایل تشکیل این شوراست.

نوید ادهم در تبیین اصول،سیاست ها و خط مشی های شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد:در شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال تعلیم و تربیت اسلامی هستیم و تلاش می کنیم در این راه پژوهش محور عمل کرده و مبنای بررسی ها ،فعالیت ها و مصوبات پژوهش باشد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت آینده نگاری و ترسیم حرکت مطلوب به سمت آینده در آموزش و پرورش تصریح کرد: بی شک در آینده نقش تعلیم و تربیت پررنگ تر می شود و مردم و خانواده نسبت به آموزش و پرورش فرزندان خود حساس تر می شوند و لذا آموزش و پرورش برای حفظ مرجعیت خود باید بیش از پیش بکوشد.

نوید ادهم در بخش دیگری از سخنان خود در توضیح مصوبه حذف آزمون های زائد از مقطع ابتدایی عنوان کرد:این مصوبه یک ماده واحده با 5 بند است که روح حاکم بر آن حذف آزمون های زائد در مقطع ابتدایی است.

وی ادامه داد: امروز به دنبال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم و در این سند اصلی ترین کار تبدیل نظام آموزشی به نظام فرهنگی ،تربیتی است که تربیت در آن اصل است و در ساحت های 6 گانه معنا پیدا می کند و لذا بر اساس این باور که بهترین دوره تربیتی دوره آموزش ابتدایی است باید همه موانع در این راه برطرف شود که یکی از اصلی ترین آن ها کنکور و آزمون‌های شبه کنکور است که برای حذف و برطرف کردن آن ها خیز برداشتیم.

نوید ادهم افزود: مصوبه حذف آزمون های زائد در دوره ابتدایی توجیه علمی و مبنای پژوهشی دارد چراکه ما به دنبال روش های تلفیق به جای روش جداسازی استعدادها هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه این دست تغییرات همواره با مقاومت های اجتماعی روبرو بوده است خاطر نشان کرد:این مصوبه گروه های مخالف و موافق زیادی دارد که اکثریت جامعه علمی متخصصین و جمع بزرگی از معلمین و خانواده جزو موافقان آن هستند .

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد:سال گذشته 250 هزار نفر در آزمون تیزهوشان ثبت نام کردند که از این میان 15 هزار نفر موفق به راهیابی به مدارس تیزهوشان گشتند و این بدین معنی است که 235 هزار نفر طعم شکست را تجربه کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

محسن زارعی در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال ۱۴۰۷ استاندارد می‌شوند، گفت: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.  

زارعی با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی