Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: باید محتواهای تریبون های نماز جمعه به سمت سلامت جامعه سوق پیدا کند.

به گزارش ایسنا، "علیرضا رزم حسینی" صبح امروز 20 اسفندماه در اولین مجمع سلامت استان کرمان با بیان این‌که وظیفه حکومت تضمین سلامت و امینت کشور است، اظهار کرد: تقویت جوامع محلی پایه این کار است و وظیفه مجمع سلامت نیز تحقق این مهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که باید از کارکردها به سمت تغییر ساختار برسیم، اظهار کرد: از ساختار اداری کشور ناامید شده‌ایم و امیدواریم در این حوزه بتوانیم با کارکردها به یک تغییر ساختار مناسب برسیم ضمن آن‌که باید تاکید کرد که این بروکراسی‌های اداری مربوط به این دولت نبوده و ریشه صد ساله در کشور دارد.

رزم حسینی با بیان این‌که متاسف هستم که فکر می‌کنیم نگاه‌مان باید آن سوی مرزهای کشور باشد و عملکرد آنها را تقلید کنیم، اظهار کرد: همواره امیرالمؤمنین(ع) را شخصیتی می‌شناسیم که عدالت را قربانی مصلحت نکرد و ایشان تعریفی از سلامت مبنی بر این‌که « مصیبت جوامع بشری بر 3 موضوع، فقر و تنگدستی، کسالت بدن و جسم و حسد و تکبر است» دارند که امروز در جوامع بین‌المللی و مراکز بهداشت جهانی این موضوعات مطرح است.

رزم حسینی با تاکید بر این‌که محتوای تریبون‌های نمازجمعه به سمت سلامت جامعه سوق پیدا کند، اظهار کرد: حضرت علی(ع) اطلاع رسانی را قربانی جهل و نفهمی مردم نکرد و مرتب به مردم اطلاع‌رسانی می‌کرد و امروز نیز ما وظیفه داریم  به این سمت حرکت کنیم و هرچقدر با مردم شفاف‌تر صحبت کرده و آنها را محرم خود بدانیم، آنها نیز به نظام اعتماد کرده و با دولتمردان همراه خواهند بود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان این‌که کل مبلغی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال گذشته هزینه کرد 360 میلیارد تومان بود که 280 میلیارد تومان در حوزه خدمات طرح تحول سلامت و 60 میلیارد تومان در حوزه هتلینگ بیمارستان‌های استان بود، تصریح کرد: با این هزینه توانستیم نیمی از جمعیت جامعه استان کرمان را تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار دهیم حال تصور کنید اگر 1800 میلیارد تومان یارانه‌ای که سالانه در استان کرمان پرداخت می‌کنیم را به تنها حوزه سلامت اختصاص دهیم چه اتفاق شگرفی در این حوزه خواهد افتاد؟

استاندار کرمان با بیان این‌که مشکل ساختاری اداری کشور عدم تمرکز ارکان حکومت است، اظهار کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی مجمع‌های سلامت، طرح‌های همیاران آب، مثلث توسعه اقتصادی و ... به دنبال تمرکز در ساختار هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که باید فرهنگ پس‌انداز را در جامعه نهادینه کنیم، تصریح کرد: معتقد هستیم با کمترین هزینه‌ها می‌توانیم اتفاقات بزرگی در استان و کشور رقم بزنیم و این مهم در گروی آن است که فرهنگ کار، فداکاری، مروت و ... را در جامعه نهادینه کنیم و باید وجود الگوهایی همچون سردار سلیمانی که بعنوان یک مجاهد فی سبیل الله در حال خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی است را به جوانان در دانشگاه‌ها آموزش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)