Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: سالانه 30 درصد پرونده هایی که برای متقاضیان طلاق در این استان تشکیل می شود، به انتها نمی رسد و این تعداد فقط حجم پرونده های ورودی به شعبه های دادگاه خانواده را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، رضا سلیقه روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، افزود: سالانه یک هزار و 500 پرونده ای که در دادگاه خانواده تشکیل می شود به سرانجام نمی رسد و متقاضیان از ادامه راه منصرف می شوند و وارد مراحل بعدی نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به راه اندازی سامانه تصمیم در اداره کل بهزیستی قم اشاره کرد و گفت: این سامانه ویژه خانواده هایی است که با اختلاف های درونی مواجه شده اند و قبل از مراجعه به دادگاه، باید مشخصات خود را وارد این سامانه نمایند.
وی هدف از راه اندازی این سامانه را جلوگیری از هزینه خانوار برای دادرسی و وکیل و ارائه مشاوره های مناسب برای حل مشکلات زوجین عنوان کرد.
سلیقه گفت: سامانه تصمیم به مدت 2 سال در استان خراسان رضوی مورد استفاده بود و پس از آن در 10 استان دیگر از جمله قم راه اندازی شد که سال آینده به طور رسمی کار خود را آغاز می کند.
وی افزود: راه اندازی سامانه تصمیم باعث می شود حداقل 30 درصد پرونده های دادگاه ها کاهش یابد و حجم پرونده های ورودی به دادگاه خانواده نیز کمتر شود.
به گفته وی، 25 درصد زوجینی که به مراکز مشاوره در قم مراجعه می کنند، از طلاق انصراف می دهند.
13 مرکز مشاوره خصوصی زیر نظر اداره کل بهزیستی قم اقدام به برگزاری جلسه های مشاوره با هدف ایجاد صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق می نمایند.
در 6 ماه نخست پارسال، 20 درصد و در 6 ماه نخست امسال، 15 درصد پرونده های رسیدگی شده در مراکز مشاوره بهزیستی قم منجربه صلح و سازش شده است.
مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به این که ازدواج موفق مهمترین روش کاهش طلاق است، اضافه کرد: هر چه نسبت به آموزش دوران کودکی و قبل از ازدواج تلاش شود، به طور حتم در آینده نتیجه مثبت خواهیم گرفت.
وی با بیان این که امسال نخستین مرکز ویژه ملاقات فرزندان طلاق در استان قم راه اندازی شد، بیان کرد: پیش از این محل ملاقات فرزندان طلاق با والدینشان در کلانتری ها بود که محیط مناسبی برای روحیه کودکان نبود.
وی افزود: اداره کل بهزیستی آمادگی دارد با همکاری سایر ارگان های ذیربط چهار تا پنج مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین را در این استان راه اندازی نماید.
سلیقه همچنین با اشاره به 22 هزار معلول در استان قم، بیان کرد: 50 درصد این معلولیت ها ژنتیکی و 50 درصد دیگر بر اثر حوادث و بیماری ها رخ می دهد که اگر همه ازدواج ها منوط به ثبت آزمایش و مشاوره ژنتیکی باشد، می توان از 50 درصد معلولیت ها جلوگیری کرد.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی

تین نیوز

در حالی خبری از ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی نیست که وزیر صمت اخیرا گفته بود که ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات موجود داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بیان کرد: خودروهای وارداتی برای نفراتی که قبلا ثبت نام کرده اند عرضه خواهد شد و در این دوره ثبت نام جدید نخواهیم داشت.

در این مرحله علاوه بر خودروهای بنزینی برای اولین بار خودروهای وارداتی برقی نیز عرضه خواهد شد.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در مورد این که چه کسانی در این دوره مجاز به انتخاب خودرو هستند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: خودروهای وارداتی برای نفراتی که قبلا ثبت نام کرده اند عرضه خواهد شد و در این دوره ثبت نام جدید نخواهیم داشت.

در حالی خبری از ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی نیست که وزیر صمت اخیرا گفته بود که ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات موجود داریم.

با این حال مشخص نیست که عرضه خودروهای وارداتی چه زمانی سرعت خواهد گرفت تا بازار خودرو یک روز خوش به خود ببیند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی