Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:00:48 GMT

شیوع بالای بیماری سینوزیت مزمن در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۷۴۴۶

شیوع بالای بیماری سینوزیت مزمن در استان بوشهر

بوشهر - مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن از شیوع بسیار بالای این بیماری در استان بوشهر در مقایسه با سایر مناطق دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله فرخی صبح یکشنبه در سمینار یک روزه تازه‌های رینیت و سینوزیت اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز ثبت سینوزیت مزمن با هدف خدمات پژوهشی، تشخیصی و درمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بسیار بالای بیماری سینوزیت مزمن در استان بوشهر در مقایسه با سایر مناطق دنیا و اثرات معلولیت‌زای این بیماری بر مردم و بار اقتصادی بالای آن بر جامعه و سیستم بهداشتی و درمانی، راه‌اندازی این مرکز در استان ضروری به نظر می رسد.

مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری انجمن آسم و آلرژی اروپا به ارائه خدمات می پردازد.

فوق تخصص آسم، آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به روش‌های جدید تشخیص و درمان بیماری آلرژی بینی و اهمیت درمان این بیماری اظهار داشت: این بیماری در ۸۰ درصد مواقع با سینوزیت همراه است.

شیرکانی به چگونکی تشخیص و درمان سینوزیت حاد در کودکان پرداخت و افزود: ۸۰ درصد بیماران آسمی، آلرژی بینی هم دارند و می بایست حتما مورد درمان قرار گیرد.

متخصص ایمونولوژی و آلرژی در خصوص اهمیت تشخیص و درمان بیماری های غیرآلرژی بینی و تشخیص آن از بیماری های آلرژی مطالب جدید و با اهمیتی را ارائه کرد.

فرخی اضافه کرد: ۲۰ تا ۴۰ درصد مردم مبتلا به رینیت غیرحساسیتی هستند و سالانه میلیاردها دلار بار مالی بر سیستم بهداشتی درمانی کشور وارد می کند.

استاد تمام و متخصص بیماری های عفونی در خصوص تشخیص و درمان سینوزیت حاد چرکی در بزرگسالان مطالبی را ارائه کرد.

کتایون وحدت شیوه مصرف صحیح تجویز آنتی بیوتیک در درمان سینوزیت حاد چرکی را زمینه ساز جلوگیری از مقاومت دارویی دانست.

عبدالرسول ملاح زاده متخصص گوش، حلق و بینی نیز با تشریح موضوع تشخیص و درمان سینوزیت مزمن با یا بدون پولیپ بینی اظهار داشت: بیماری سینوزیت مزمن یک بیماری التهابی است که بر اساس مطالعات جدید نیاز به مصرف آنتی بیوتیک در این بیماری حداقل است.

کارشناس ارشد معاونت پژوهشی دانشگاه در خصوص اهمیت اجرا و راه اندازی مرکز ثبت در دانشگاه‌ها از طرف وزارت بهداشت به ارائه سخنرانی پرداخت.

خاکزاد گفت: مراکز ثبت به عنوان برنامه های اولویت دار این وزارتخانه در سال های اخیر هستند.

مدعوین این سمینار که از طرف قطب علمی گوش و حلق بینی ایران و معاونت برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت در خصوص اجرا و راه اندازی مرکز ثبت سینوزیت مزمن بودند به دلیل لغو پرواز نتوانستند در این سمینار شرکت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پایان هفته بارانی است

آفتاب‌‌نیوز :

مینا معتمدی با اشاره به اینکه تا اواسط روز سه‌شنبه جوی پایدار در اصفهان حاکم است، اظهار داشت: از شامگاه سه شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب به تدریج وقوع ناپایداری‌هایی را تا پایان هفته انتظار داریم.

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته ابرناکی، گاهی وزش تند باد لحظه‌ای و از روز چهارشنبه بارش باران و رعد و برق به ویژه در غرب و جنوب استان پیش بینی می‌شود که به تدریج از بعدازظهر اکثر مناطق استان را فراخواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از امروز تا سه شنبه وضعیت جوی صاف و گاهی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود، افزود: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، مهاباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون