Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری دفاع مقدس استان البرز مطرح شد که کلنگ‌زنی فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس استان البرز در اردیبهشت سال ۹۷ با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی انجام می‌شود. ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ استانها البرز نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، شهناز اشکیان در مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری دفاع مقدس استان البرز که صبح امروز در اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در یک مقطع از زمان از ارزشها و فرهنگ دفاع مقدس غفلت شده است، اظهار داشت: دشمنان از این غفلت به خوبی استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون امور بانوان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اگر از ارزشهای دفاع مقدس به خوبی پاسداری شود، با معضلات و آسیبهای اجتماعی همچون افزایش آمار طلاق، اعتیاد و فساد و با این وضع فرهنگی در کشور روبه‌رو نمی‌شدیم، افزود: مقصر اصلی و نوک پیکان این جریان به سوی تمام مردم و مسئولان است.

اشکیان با اشاره به اینکه ارزشها با زحمات زیادی مانند شکنجه و زندانی شدن جوانان و علما و با شهادت یا تبعید آنها به دست ما رسیده است، عنوان کرد: رزمندگان و مردم منطقه در دوران دفاع مقدس سختیهای زیادی کشیدند تا این صحنه‌های زیبای ایثار و شهادت به وجود بیاید.

وی با تاکید بر اینکه باید از این ارزشها پاسداری می‌شد اما هنوز دیر نشده است، تصریح کرد: می‌توان با ثبت ایثارگریها و رساندن آن به نسل حاضر آن را زنده نگه داشت و  بیش از 7 هزار زن شهید و بیش از 8 هزار زن جانباز در کشور وجود دارد که باید در زندگی آنان کنکاش کرده و سیره آنان را در فرزندپروری دید.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور باید زنان شاخص را بیشتر بشناسانیم و با استفاده از زبان هنر آنها را اشاعه داده و معرفی کرد، گفت: باید از این  شیوه‌ها استفاده و ارزش‌های ملی و دینی خود را زیبا جلوه داد.

 فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس البرز در خرداد سال 97 افتتاح می‌شود

 سردار ابوالفضل اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس استان البرز، اظهار داشت: این موزه در ورودی استان البرز در پارک جهان‌نما به وسعت 110 هزار هکتار، در قسمت فاقد درخت ایجاد می‌شود. 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه کار عملیاتی موزه استان البرز در آبان ماه سال جاری آغاز شده است، ادامه داد: این باغ موزه در 4 فاز تعریف شده است که با همکاری استاندار و شهردار و اعضای شورای شهر کار شروع و سرعت خوبی دارد.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست باغ موزه به عنوان ساختمان اسناد در خردادماه سال 97، بیان کرد: فاز 2 این مرکز با عنوان ساختمان موزه با 20 میلیارد بودجه مصوب، در اردیبهشت ماه سال 97، کلنگ‌زنی می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس با جذب 146 استاد در 60 دانشگاه استان البرز در حال تدریس است، اضافه کرد: در زمینه تدوین نقش تاریخ استان البرز در دفاع مقدس 46 کارگروه فعال است و در زمینه انجمن راویان از خواهر و برادر، 200 نفر فعال هستند. 

وی با اشاره به خبرگزاری دفاع مقدس در استان البرز، اظهار داشت: این خبرگزاری به منظور انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ شهدا به نسل جدید بوده و حفظ آثار متعلق به همه اقشار جامعه است.

وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) حصارک، بیان کرد: چند سالی است که قرار است تا این گلزار ساماندهی شود اما فرآیند آن هنوز آغاز نشده است.

اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مشکل بودجه و پیمانکار حل شده و استانداری البرز در مورد پرداخت سهم بودجه خود، قول داده است و براساس برنامه‌ریزی در 22 اسفندماه سال جاری کلنگ ساماندهی گلزار شهدا زده می‌شود. 

انتهای پیام/م

R41451/P1486/S6,50/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد