Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:16:08 GMT

لازمه ترویج کارآفرینی پیوند عمیق صنعت و دانشگاه است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۷۵۴۳

لازمه ترویج کارآفرینی پیوند عمیق صنعت و دانشگاه است

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید پیوند عمیق بین دانشگاه و صنعت شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد، ظهر یک‌شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت، که در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل بشر امروزه، مسأله تأمین غذا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آینده نزدیک جهان شاهد ۹ میلیارد نفر خواهد بود و تأمین غذای این تعداد نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

نجفی نژاد با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد افزایش جمعیت متعلق به کشورهای در حال توسعه است، گفت: این امر نشان از فشار بر منابع داخلی این کشورها از جمله خاک، آب و غیره دارد.

وی به تغییر اقلیم و مخاطره‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: بهترین راه برای این‌که پیامدهای ناشی از فعالیت‌های مربوط به تأمین غذا کم شود، تحقیق و پژوهش است.

نجفی نژاد با بیان این‌که با تحقیق و توسعه بحران‌ها کمتر شده، اظهار کرد: آمارها در کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که هرچه سرمایه‌گذاری در این زمینه اتفاق بیفتد، میزان موفقیت بیشتر است.

تغییر رویکرد دانشگاه ها

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: سیاست تبدیل و تغییر رویکرد دانشگاه از آموزش محوری به سمت کارآفرینی و خلق ثروت توسط وزارت علوم در دولت تدبیر و امید دنبال شده و دانشگاه ما به عنوان یک دانشگاه تخصصی در زمینه کشاورزی فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده است.

وی با بیان این‌که باید پیوند عمیق بین دانشگاه و صنعت شکل گیرد، ادامه داد: روش‌های گوناگونی برای این ارتباط وجود دارد که یکی از آن‌ها برگزاری این جشنواره‌ها است.

نجفی نژاد افزود: این ارتباطات ظرفیت‌ها و توانمندی دانشگاه را معرفی کرده و اعتمادسازی به وجود می‌آورد.

وی با بیان این‌که ما به دنبال عملیاتی کردن این رویکرد هستیم، تصریح کرد: در حوزه صنایع غذایی پایلوت پلانی را در حال ساخت داریم و نیازمند این هستیم که حوزه صنعت و سرمایه‌گذاران خصوصی در کنار ما قرار بگیرند.

نجفی نژاد با بیان این‌که کارآفرینی را باید از دل دانشگاه شروع شود، ادامه داد: یافته‌ها باید با کمترین فاصله در اختیار صنعت قرار گیرد تا تجاری شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری از سوی دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روابط‌ عمومی دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: این دوره از جایزه ملی تعالی گردشگری با هدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌ بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌ گذاشتن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. تمام بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد