Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در اقدامی برای عملیاتی کردن مصوبه زمان دکتر فرهادی وزیر علوم دولت یازدهم واحد استان تهران را به دو واحد تهران غرب و تهران شرق تقسیم کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ براساس تصمیمات گرفته‌شده در سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مقرر شده است واحد استان تهران به دو واحد تهران غرب و تهران شرق تقسیم شود که این تصمیم در اقدامی در هفته پایانی سال با خریدن ساختمانی در حوالی میدان هفت‌تیر و خیابان بهارشیراز وارد مرحله اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام دانشگاه علمی کاربردی در اجرای یکی از مصوبات باقی‌مانده از دوره قبلی وزارت علوم (در دوره وزارت دکتر محمد فرهادی) و تقسیم دانشگاه علمی کاربردی استان تهران به دو بخش تهران غرب و تهران شرق در حالی انجام شد که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در سخنرانی‌های اخیر خود بر افزایش کیفیت در مراکز آموزش عالی تاکید کرده و از انجام کار کارشناسی برای نزدیک کردن دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای خبر داده بود.

بهمن ماه امسال نیز ریاست‌جمهوری با ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری دستور داده بود تا واحدهای علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی منحل و یا تا یک سال آینده به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

یک‌سوم دانشگاه علمی کاربردی در واحد استان تهران

دکتر پیش بین مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در این باره توضیح داد: این اقدام از مصوبات قبلی دانشگاه است. در زمان دکتر فرهادی در هیات امنا تصویب شد تا در راستای افزایش کیفیت این مهم عملیاتی شود. برای مثال یک واحد استانی ما 15 مرکز و یک واحد مثل استان خراسان 60 مرکز دارد و حتی اصفهان هم 40 مرکز دارد. اما در تهران 200 مرکز علمی کاربردی وجود دارد و در واقع یک‌سوم دانشگاه در یک واحد استانی قرار گرفته‌اند و به این صورت مشکلاتی پیش می‌آمد.

وی ادامه داد: این اقدام و تقسیم بندی آغاز شده است و بیشتر برای افزایش نظارت و کنترل است، برای اینکه این حجم دانشجو برای انجام کارهای روزمره و نیز صدور مدارک‌شان با مشکل مواجه نشوند. البته تعدادی پرسنل به طور طبیعی کم می‌شوند و در واقع با این اقدام تعداد پرسنل و دانشجو با هم هم‌خوانی نخواهند داشت اما با توجه به اینکه واحدهایی واگذار می‌شوند و نیز هر ساله تعدادی کارمند به مجموعه اضافه می‌شود، با مشکل کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد. همچنین به این ترتیب واحدها بهتر می‌توانند در راستای افزایش کیفیت، انجام فعالیت‌های پژوهشی و نیز فعالیت‌های حوزه بین‌الملل گام بردارند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام