Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:23:06 GMT

سخاوت مادران در نذرِ شهادت/ همگی سر سفره شهدا نشستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۸۲۲۲

سخاوت مادران در نذرِ شهادت/ همگی سر سفره شهدا نشستیم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با تأکید بر معرفی روز بزرگداشت شهدا در جامعه خاطرنشان کرد: باید بدانیم ما وامدار شهدا هستیم و سر سفره آنان نشستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار محمدرضا حسنی سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز(۲۰ اسفند) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا، این روز را بهانه ای برای تجلیل از مادرانی چون مادر شهیدان سیف الدینی دانست که زیر ناودان طلا در مکه دعا کرد چند پسر داشته باشد و آنها را در راه خدا بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر برجسته کردن عظمت های اینچنینی، روز بزرگداشت شهدا را فرصتی برای یادکردن از مادر شهیدانی چون شهیدان اسدی دانست که در خانوک روضه ام البنین خوانده می شد و او دعا کرد چند پسر داشته باشد و آنها را در راه خدا تقدیم کند و دست آخر هم سه پسرش به شهادت رسیدند.

 

 

سردار حسنی سعدی ادامه داد: روز بزرگداشت شهدا یعنی سخاوت مادرانی چون مادر شهید بادپا که برادران شهید به مادر گفتند او می خواهد شهید شود و دعای تو نمی گذارد؛ مادر نیمه شب دو دستش را زیر آسمان بالا آورد و از خدا خواست او شهید شود و درست ۱۵ روز بعد خبر شهادت او از سوریه آمد.

 

 

وی با بیان اینکه مادر شهیدان حمزه پور از دیگر مادرانی است که گرچه سه شهید داده است اما ذره ای منت و شکایت ندارد؛ امروز سه هزار و ۷۳۰ مادر شهید در قید حیات برای نظام و مملکت و حکومت دعا می کنند و دلسوز نظام هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان همچنین از بانو زهرا حمیدی راوری مادر، همسر و فرزند شهید یاد کرد و از تجلیل وی در تهران خبر داد و گفت: بزرگداشت شهدا یعنی بدانیم شهید غلامرضا لنگری زاده آنقدر مخلص بود که مدتها قبل از شهادت، قبر خود را در جای ناممکن نشان همسرش داده بود و وقتی شهید شد همسرش به هیچکس چیزی نگفت تا ببیند آیا پیش بینی او درست است و دقیقاً در همان مکان که قبری از ۳۰ سال قبل بود تدفین شد.

 

 

وی تأکید کرد: باید بدانیم ما وامدار شهدا هستیم و سر سفره آنان نشستیم؛ باید تکریم و تجلیل و تعظیم کنیم و بزرگداشت و احترام به والدین شهدا داشته باشیم، گلزارهای شهدا برویم و قبور شهدا را زیارت کنیم و راه و روش و سیره آنان را فراموش نکنیم و منش آنان را انتقال دهیم.

 

حسنی سعدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به بهانه روز بزرگداشت شهدا، ۲۲ اسفند همایشی با حضور ۴۰۰نفر از همسران شهدا برگزار می شود؛ همچنین ساعت ۹ صبح فردا(۲۱ اسفند) ۹۰۰ نفر از دانش آموزان در گلزار شهدا حضور خواهند یافت؛ دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و نیز دیدار تعدادی از جانبازان قطع نخاع با مادر شهیدان سیف الدینی از دیگر برنامه ها است.

 

 

وی قدردانی از ۱۷ خادم شهدا، تجلیل از مادران و همسران شهید در شهرستان انار، درختکاری توسط والدین شهدا در جنگل قائم را از جمله برنامه های انجام شده خواند و بیان داشت: از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند در مجموع ۶۹۰ دیدار و در سال جاری ۱۲ هزار دیدار با خانواده های شهدای استان انجام شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان چاپ «فرهنگ اَعلام ۶۵۰۰ شهید استان» و چاپ ۲۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان در۲۰ دفتر که دفتر نخست آن روانه بازار شده است؛ آماده سازی مستند شهید لنگری زاده از شهدای مدافع حرم را از دیگر اقدامات انجام شده خواند و افزود: سردار سلیمانی به مادر شهید لنگری زاده گفت اگر رشادت فرزند شما نبود ۴۰ شهید داده و یک پایگاه را از دست می دادیم.

 

وی همچنین از برگزاری از تجلیل اسوه های ایثار در مدرسه فلسیطن کرمان و با حضور جمعی از مادران شهدا در ۲۳ اسفند خبر داد.

 

 


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسم تشیع و تدفین شهید گمنام با حضور سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

پیش از تشیع و تدفین شهید گمنام و خواندن نماز میت بر پیکر مطهر در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران یگان‌های مختلف فراجا عزاداری کردند و از پیکر مطهر شهید استقبال کردند.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهدا شم محفل بشریت اند شهدا رفتند تا چراغ راهی باشند، شهدای جان خودشان را تقدیم کردند برای اینکه سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد.

وی افزود: شهدا جان خودشان تقدیم کردند تا امروز کشور ما در امنیت کامل باشد و بزرگ‌ترین مستکبران جهانی هم جرأت تعرض به این کشور را نداشته باشند.

سردار محمدیان گفت: انتظامی کشور همواره در معرض شهادت است زیرا باب شهادت به رویش باز است و هر لحظه ممکن است در انجام مأموریت‌ها توسط معاندین مجرمین و بزهکاران و به شهادت برسند.

وی ادامه داد: حضور یک شهید در مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روحیه ایثار و شهادت طلبی ایجاد می‌کند و برکت مجموعه انتظامی خواهد بود.

این شهید والامقام که ۲۵ سال سن داشت در عملیات عاشورا ۲ به شهادت رسید و پس از سال‌ها در منطقه چنگوله ایلام تفحص شد.

پیکر این شهید والا مقام پس از تشیع بر دستان عاشقان در کهف شهدا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آرام می‌گیرد.

کد خبر 6096788

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود