Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان، گفت: کلیت این طرح دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که جای شک و تردید ندارد؛ چنانچه این طرح هم به نفع مسؤولان و هم به نفع کشور است؛ چنانچه نفع کشور واضح است که با این طرح جلوی اختلاس و دست‌اندازی‌ها گرفته می‌شود و همچنین به نفع مسؤولان است، به دلیل اینکه اتهاماتی که متوجه مسؤولان است را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان یزد با بیان اینکه در بعضی مقاطع حقوق‌های نجومی و ثروت‌های هنگفت در جامعه بیداد می‌کند که این طرح در از بین بردن این‌گونه حقوق‌ها بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: این‌گونه حقوق‌ها و ثروت‌های هنگفت شک، تردید و ابهام را در جامعه به وجود می‌آورد، بنابراین این طرح باید به‌ صورت معقول تصویب شود و همچنین اجرای این طرح به‌ صورت صحیح نقطه عطفی در رویه پاک‌دستی و سلامت سیستم اقتصادی کشور تلقی می‌شود.

محمدعلی طالبی در این خصوص با اشاره به اینکه در راه مبارزه با فساد هر نوع شفاف‌سازی می‌تواند اعتماد عمومی بین مردم و دولت را افزایش دهد، توضیح داد: این طرح می‌تواند دامنه شفافیت را گسترده کرده و زمینه هر نوع فساد مالی را در بین مسؤولان نظام از بین ببرد و از طرف دیگر اجرای صحیح طرح می‌تواند افکار عمومی را متقاعد کرده و به‌ نوعی اذهان عمومی ضابطه‌مند شده و با هر خبری در مورد فساد، اعتماد و سرمایه اجتماعی در کشور از دست نرود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار یزد، بهترین راه مقابله با فساد سیستمی را کشف قوانین و تنظیم طرح‌هایی دانست که بتواند راه‌های تولید فساد در سیستم‌های اداری را مسدود کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید این قانون به نحوی اجرا شود که زمینه برخوردهای سلیقه‌ای، سیاسی و با هدف تخریب دولت و شخصیت‌های نظام از بین برود و برخی گروه‌ها از آن بهره‌برداری سیاسی نکنند؛ همچنین باید مکانیزم‌ها به‌خوبی در اجرای این طرح دیده شود تا زمینه هر نوع سوءاستفاده از قانون مکتوب گرفته شود.

این مسؤول افزود: این طرح نیازمند سعه‌صدر نمایندگان مجلس است که با بررسی همه‌جانبه گامی در جهت شفافیت و گردش آزاد اطلاعات بردارند و در این راستا ضمانت اجرایی مناسب نیز تعبیه شود تا قانون نزد افکار عمومی بلااستفاده تلقی نشود.

غلامعلی سفید نیز در خصوص این طرح، گفت: عدالت اقتصادی از مهم‌ترین مسائلی است که اسلام و انقلاب اسلامی بر این مبناها بناشده و پیامبران آمده‌اند تا قسط را توسط خود مردم برقرار کنند و هرگونه حرکتی که منجر به حرکت اجتماعی و برقراری قسط در جامعه باشد، مطلوب همه متدین است.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به اینکه بنده بسیار علاقه‌مند به این طرح و با این طرح موافق هستم، تصریح کرد: مسائل سیاسی و جناحی را در این طرح دخالت ندهیم و بازی سیاسی را از اهداف نهضت و پیامبران جدا سازیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی با بیان اینکه بازگرداندن اموال نامشروع مسؤولان نیاز به طرح ندارد و جزء قوانین عمومی است، گفت: وظیفه حکومت اسلامی و قوه قضائیه است که این اموال را پس بگیرند و به صاحبان آن بازگردانند.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد با طرح این سؤال که اگر این طرح تصویب نشد، نباید اموالشان پس گرفته شود؟ افزود: این طرح چه تصویب شود و چه نشود انباشتن اموال غیرمتعارف چه مشروع و چه نامشروع در سیره حکومت اسلامی با الگو گرفتن از سیره امیرالمؤمنین (ع) باطل است.

الهه جورابی با تأکید بر ضرورت این طرح و اینکه این طرح باید برای همگان اجرایی شود؛ نه اینکه این طرح برای عده‌ای اجرایی شود و برای عده‌ای نادیده گرفته شود، گفت: این طرح در صورت اینکه برای همگان عملیاتی شود، بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین باید از مسؤولان در ابتدای مسئولیت درخواست اعلام اموال صورت گیرد و در انتهای مسؤولیت نیز در راستای شفافیت باید این درخواست اعلام اموال صورت گیرد.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اهمیت این طرح در راستای شفافیت و جلوگیری از فساد اقتصادی، خاطرنشان کرد: بنده بسیار موافق با این طرح هستم؛ چنانچه در حال حاضر آمادگی کامل در اعلام اموال و دارایی خود را دارم؛ اما متأسفانه بعضاً دیده می‌شود که عده‌ای از این طرح سر باز زده و این طرح را قبول ندارند.

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده نیز در خصوص اهمیت در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه حاکمیت دینی و ارزش‌های اسلامی با رهبری امام امت و خون شهدا برپاشده است و همچنین اینکه در این مکتب مهم‌ترین موضوع حق بیت‌المال است، بنابراین زشت‌ترین و پلیدترین خیانت و گناه دست‌اندازی به بیت‌المال و حقوق مردم است، بنابراین باید شدیدترین مجازات برای مقابله با هنجارشکنی‌ها، مبارزه به دزدان بیت‌المال صورت گیرد.

نماینده سابق بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به اهمیت برگرداندن حقوق مردم و در نظر گرفتن اشد مجازات با خائنین کشور، خاطرنشان کرد: این طرح باید جزء لاینفک حاکمیت اسلامی از ابتدا می‌بود، هرچند که بسیار دیر شده است؛ اما باید هرچه سریع‌تر این طرح توسط نمایندگان مردم مصوب شود و همچنین اگر دولت دلسوز مردم است باید این طرح را در اسرع وقت اجرایی کند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

دریافت 21 MB

به گزارش خبرنگار مهر، علی شاهی با اشاره به مشکلات ساخته نشدن بیمارستان در سلطان‌آباد اظهار کرد: کم کاری از طرف مسؤولان شبکه بهداشت و بقیه افراد مرتبط در شهرستان وجود ندارد و در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از مسؤولان کشوری هستیم.

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6089219

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند