Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@04:15:05 GMT

تایید ایمنی آسانسور، شرط صدور پایان کار

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۸۹۳۷

تایید ایمنی آسانسور، شرط صدور پایان کار

به گزارش ایسکانیوز؛ مهندس سید محمد امین موسوی، کارشناس ارشد موسسه استاندارد تهران در گفت و گو با برنامه «نیم نگاه» گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت با بیان این مطلب افزود: پروانه کسب از ارکان اصلی نظام صنفی است و طبق قانون، شرکت های فعال در حریم شهری بایستی مجوز و پروانه مذکور را داشته باشند.
وی ادامه داد: موسسه استاندارد، بر فعالیت شرکت های نصاب آسانسور، بازرسی دارد و در صورت تخلف، نصاب، نگهدارنده و حتی مدیر ساختمان بایستی پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته رای قاضی با توجه به نوع تخلف مشخص می شود.
این کارشناس ارشد موسسه استاندارد تهران، یادآور شد: شرکت های نصاب، معمولا برای تبلیغ، پلاکی داخل آسانسور قرار می دهند. ولی ما در صددیم آسانسورها را شناسنامه دار کنیم و در صورت نداشتن مجوز شرکت از اتحادیه، اقدامات قانونی لازم اعمال خواهد شد.
وی در ادامه گفت: زمانی که از آسانسور استفاده می کنید، حتما به پلاک درج شده دقت داشته باشید. یک آسانسور ایمن، علاوه بر پلاک یکتا، که شناسنامه ملی است، باید شماره ملی ده رقمی هم داشته باشد.
موسوی، در ادامه با بیان این که حضور موسسه استاندارد برای ارتقای ایمنی آسانسورها از سال ۸۲ عملی شد، گفت: بر همین اساس و طی مکاتبات صورت گرفته با شهرداری ها، صدور مجوز پایان کار ساختمان، منوط به تایید ایمنی آسانسور است.
وی گفت: آسانسورهای نصب شده پیش از سال ۸۲ از استاندارد لازم برخوردار نیستند؛ با این حال ما در قالب طرح "طاها" بازرسی رایگان از آنها انجام دادیم که از ۱۴۰۰ مورد بازرسی، ۳۳ دستگاه آسانسور پلمپ و ۷۹ دستگاه اصلاح شدند.
کارشناس ارشد موسسه استاندارد تهران، متذکر شد: متاسفانه فیک و جعل فروشی زیاد است و باید بازرسی بر کیفیت قطعات نیز انجام شود. ضمن این که تعویض قطعات بایستی با نظر شرکت نصب کننده صورت گیرد.
موسوی، تاکید کرد: آسانسوری که به دلیل نداشتن ایمنی لازم پلمپ می شود، باید برای رفع نقایص اش اقدامات لازم صورت گیرد.

701

موسسه استاندارد تهران آسانسور ایمنی مهندس سید محمد امین موسوی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد بابت این واگذاری تبریک می گویم. فکر می‌کنم یک بیماری جهل ساله درمان شده. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده در انتظار دو باشگاه باشد.

او افزود: این جلسه در وزارت اقتصاد برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد قرار است اتفاق نیکی در اقتصاد بیفتد. در جهان، صنعت ورزش چیزی نزدیک به دو درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای حاشیه ما قرار است سه درصد اختصاص دهد. لازم است کشور ما هم روی این موضوع سرمایه گذاری لازم کند.

زارعی در ادانه تاکید کرد: با AFC چک کردم و اسناد مربوط به واگذاری دو باشگاه را ارسال کردم و خوشبختانه دیگر مشکلی نیست. امیدوارم بقیه نواقص هم برطرف شود تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

کد خبر 6087430 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان