Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛رضا سیار،فرماندارقم،روزیکشنبه درجلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری قم،گفت:خروجی جلسه مشاوره ازیک تا10جلسه باید ایجاد تفاهم بین زوجین باشد ومنجر به طلاق نشود، درحالی که در موارد زیادی اینگونه نیست.

وی ادامه داد: با تعدادی از افرادی که طلاق گرفته اند صحبت کرده ام،آقایان توضیح می دادند که در مراکز مشاوره بسیار سرد برخورد می شود و با چند سوال تشخیص می دهند که زوجین می توانند به زندگی مشترک ادامه دهند یا نه!

سیار افزود:این افراد می گفتند جلسه های مشاوره برای گرفتن مجدد پول تعیین می شد ولی مشاوران حوصله مشاوره ندارند وزمان کافی برای این امر اختصاص نمی دهند و در واقع مساله ای که در این مراکز دنبال نمی شود، مشاوره، راهنمایی و ایجاد هماهنگی بین طرفین است و در آخر نیز تفاهم زوجین را تایید نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: وکلایی که در زمینه طلاق وکالت قبول می کنند نیز تضمینی کار می کنند؛ به این صورت که شرط می کنند این مقدار پول می گیرند تا طلاق را جاری نمایند و خروجی کار همه آن ها به طلاق منجر می شود.

13 مرکز مشاوره خصوصی زیر نظر اداره کل بهزیستی قم اقدام به برگزاری جلسه های مشاوره با هدف ایجاد صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق می نمایند.

در6 ماه نخست پارسال،20 درصد ودر6 ماه نخست امسال،15درصد پرونده های رسیدگی شده در مراکز مشاوره بهزیستی قم منجر به صلح و سازش شده است.

وی تاکید کرد: باید سازمان های ذیربط با هم افزایی بیشتر نسبت به حل این مسائل پیش روی زوجینی که با هم اختلاف دارند، همت نمایند تا زوجین متقاضی طلاق نسبت به تصمیم خود منصرف شوند و آمار طلاق کاهش یابد.

از سال آینده، ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در کلانترها انجام نمی شود

مدیرکل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این جلسه افزود: در سال جاری 38 برنامه از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در سطح استان اجرا شده که از نظر قوه قضاییه بیش از 95 درصد آن ها محقق شده است.

سعید کاویانی افزود: این معاونت موفقیت های خوبی در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا، جرایم کیفری، پیشگیری از طلاق و حاشیه نشینی داشت.

وی در ادامه گفت: درسال آینده هیچ ملاقاتی بین فرزندان طلاق و والدینشان در کلانتری های استان صورت نمی گیرد و تمام این ملاقات ها به مراکز ویژه این امر منتقل می شود.

وی ادامه داد:برای سال آینده36 برنامه در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی،امنیتی وقضایی،وضعی، قضایی، مردمی و اطلاع رسانی پیش بینی شده است.

کاویانی ابراز امیدواری کرد که استان قم در این زمینه پیشرو باشد و جزو 10 استان برتر محسوب شود.

انتهای پیام /ح

مراکز مشاوره ازدواج به مرکزی برای تامین مادیات تبدیل نشود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی