Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:48:50 GMT

اصفهان| خیز بلند ذوب‌آهن برای صعود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۹۶۳۹

اصفهان| خیز بلند ذوب‌آهن برای صعود

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در آخرین روز از دور رفت رقابت‌های جام قهرمانان آسیا، میزبان الوحده امارات است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در آخرین بازی از دور رفت جام قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه 15 اسفند از ساعت 16 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، به مصاف تیم الوحده امارات می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن اصفهان بعد از برد شیرین و قاطع در برابر لوکوموتیو تاشکند، باید آماده پیکار با الوحده امارات شود. دیداری که اگر با پیروزی ذوب‌آهن همراه شود، می‌تواند راه صعود این تیم را به مرحله حذفی مسابقات هموار کند. سبزپوشان اصفهانی از شرایط بسیار بهتری نسبت به حریفشان برای این بازی برخوردار هستند.

شاگردان قلعه‌نویی با شروع نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر، از‌نظر سبک بازی و نتیجه‌گیری وضعیت متفاوتی را با قبل تجربه کرده و بازگشت پرشکوهی را به لیگ داشتند. آنها توانستند با سرعت زیادی امتیازات از دست رفته را جبران کرده و با شایستگی کامل در رتبه دوم جدول جای گرفته و به عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم مطرح شوند.

در بازی‌های جام قهرمانان آسیا نیز سبزپوشان تا‌کنون عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشته‌اند. آنها حتی در بازی برابر الدحیل قطر اگرچه شکست را پذیرا شدند و در 15 دقیقه پایانی دیدار  اختیار اوضاع را از دستشان خارج شد، به طور کلی و در مجموع، نمایش خوبی را ارائه دادند.

ذوب‌آهن در تمامی خطوطش از وضعیت خوبی برخوردار بوده و بیشتر بازیکنانش در اوج آمادگی به سر می‌برند. سبزپوشان اصفهانی در درون دروازه از رشید مظاهری بهره می‌برند که این روزها کاملا آماده بوده و حتی در بازی آخر این تیم مقابل پارس جنوبی چندین بار ناجی تیمش شد.

خط دفاعی ذوب‌آهن باوجود جوانی و کم‌تجربگی عملکرد خوبی در لیگ‌برتر داشته و مدافعان این تیم کاملا با هم هماهنگ شده‌اند.

در خط میانی نیز ذوب‌آهن بازیکنان خوب و خلاقی مثل بختیار رحمانی، حدادی‌فر و حتی رجب‌زاده را در اختیار دارد که قادر هستند در بدترین شرایط ورق را به نفع تیم خود برگردانند. در خط حمله نیز وضعیت این تیم خوب و مطلوب به نظر می‌رسد، حضور مهاجم با‌هوش و فرصت‌طلبی مثل مرتضی تبریزی در کنار کی‌روش استنلی خط حمله این تیم را زهردار و پرقدرت کرده است.

نکته خوشایند بازی فردا این است که نقطه ضعف تیم الوحده در مقابل نقطه قوت‌ذوب آهن قرار گرفته است. خط دفاعی الوحده کاملا تضعیف شده و در 4 بازی آخری که در جام قهرمان اسیا و لیگ‌برتر امارات پشت‌سر گذاشته‌اند، با 14 گل خورده، عملکردشان فاجعه‌آمیز بوده است.

این امر فرصت مناسب و ایده‌آلی برای مهاجمان فرصت‌طلب ذوب‌آهن محسوب می‌شود تا با کسب یک برد قاطع و اندوختن 3 امتیاز بازی، بتوانند وضعیت این تیم را از‌نظر تعداد گل‌های زده شده و تفاضل گل بهبود بخشند. در مقابل تیم الوحده از یک خط حمله زهردار و مهاجمان تکنیکی و شوت‌زن در این خط بهره می‌برد.

موثرترین و خطر‌ناکترین بازیکن الوحده، مهاجم 33 و آرژانتینی این تیم، سباستین تاگلیابوئه است که در 17 بازی که در لیگ‌برتر امارات انجام داده 14 گل را به ثمر رسانده است.

امیر قلعه‌نویی در این بازی باید سیستم و ترکیبی را برای تیمش اتخاذ کند که علاوه بر مهار خط حمله زهردار الوحده، از خلاء‌های موجود در خط دفاعی این تیم نهایت استفاده را کرده و برد قاطعی را کسب کنند. برد پرگل سبزپوشان می‌تواند در صورت رسیدن کار صعود به تفاضل گل، گره‌گشای کار آنها باشد.

با توجه به اینکه دیدار فردا آخرین بازی خانگی ذوب‌آهن در امسال است، در صورت کسب برد علاوه بر هموار شدن راه صعود این تیم به مرحله بعد، می‌تواند یک پایان رویایی برای شاگردان قلعه‌نویی باشد.

باید منتظر ماند و دید که ذوب‌آهنی‌ها از پس این مهم بر‌می‌آیند یا نه.

محروم و مصدومان تیم:

ذوب‌آهن در این دیدار بازیکن مصدومی ندارد اما مهران درخشان مهر و محمدباقر صادقی به دلیل مصدومیت در این بازی غائب هستند، البته با توجه به جزئی بودن مصدومیت صادقی، ممکن است وی به بازی برسد.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، اکبر ایمانی، جورج ولسیانی، سیدمحمد حسینی، مرتضی تبریزی، محمدرضا عباسی، سیدمحمد ستاری، خالد شفیعی، میلاد فخرالدینی، کی‌روش استنلی

سرمربی:امیر قلعه‌نویی

برنامه بازی‌های آینده گروه:

دوشنبه 21 اسفند:

لوکوموتیو تاشکند_ الدحیل قطر

الوحده امارات_ ذوب‌آهن

سه‌شنبه 14 فروردین 97:

ذوب‌آهن_ الدحیل قطر

الوحده امارات_ لوکوموتیو تاشکند

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی در جلسه فنی قبل از بازی با ازبکستان

در ابتدای این جلسه شهاب سفال‌منش دستیار اول شمسایی، سبک بازی ازبکستان، شیوه ایجاد موقعیت حریف، مهارت‌های دفاعی و نکات فنی در خصوص تاکتیک‌های مهار را با بازیکنان در میان گذاشت.

در ادامه وحید شمسایی سرمربی تیم ملی با بررسی روند صعود ازبکستان و تحلیل چالش‌های گذشته و پیش رو گفت: ما ایرانیم و حق اشتباه در این گذرگاه را نداریم، با بالاترین تمرکز درون زمین می‌رویم و حرفمان را توی زمین می‌زنیم.

ملی‌پوشان امروز جمعه از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در استادیوم «بانکوک آره‌نا» مقابل ازبکستان صف‌آرایی می‌کنند. ایران در صورت پیروزی به فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند صعود خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • گلزنی مهدی قایدی مقابل النصر
  • نوراللهی و ۹۰ دقیقه دوئل با اینیستا در قلب امارات
  • ادامه درخشش قایدی با گلزنی برابر النصر
  • جدال نوراللهی و اینیستا برنده نداشت
  • تساوی الوحده در حضور نوراللهی
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • شمسایی در جلسه فنی قبل از بازی با ازبکستان
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما