Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@20:22:07 GMT

افزایش عوارض خدمات شهری مصوب دولت است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۹۹۹۴

افزایش عوارض خدمات شهری مصوب دولت است

به گزارش ایسکانیوز ، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیئت دولت در سال ۹۵ مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن « بهای اراضی، ساختمان و مستحدثات برای محاسبه عوارض نوسازی در شهرداری های شهرهای مشمول ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری، از ابتدای سال ۱۳۹۵ معادل صد در صد ارزش معاملاتی املاک در سال ۱۳۹۳ تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به این موضوع که عوارضی که شهرداری از شهروندان دریافت می کند بر اساس اسناد فرادستی و مصوبات دولت است افزود: این مصوبه ربطی به شورا ندارد. دولت در سال ۹۵ صد در صد و در سال ۹۶ هشتاد و پنج درصد ارزش معاملاتی را افزایش داده است. یعنی آن بخش مربوط به عوارض نوسازی و عمران شهری مصوبه ما نیست. ما اگر مصوب کنیم فرمانداری رقم ۲۰ درصد افزایش را موافقت می کند.

وی در خصوص افزایش عوارض کسب و پیشه تصریح کرد: دریافت عوارض کسب و پیشه نیز فرمولی دارد که در همه سال ها ملاک عمل بوده است. در این فرمول یکی از اجزای تاثیرگذار قیمت منطقه ای یا آخرین ارزش معاملاتی املاک است که آن نیز تحت تاثیر افزایش قیمت معاملاتی است.

مسجدجامعی در ادامه به افزایش خدمات پسماند پرداخت و اظهار داشت: بهای خدمات پسماند نیز تا کنون بر اساس تعرفه سال پیش است.

وی در پایان گفت: شورای جدید هیچ اقدامی انجام نداده که منشا افزایش قیمت ها باشد و آنچه هست مربوط به سال های پیش است و شورا آن را مصوب نکرده بلکه تنها مجری آن است. اتفاقا شورا قصد دارد با این مصوبه تسهیلاتی را برای شهروندان فراهم کند.
مهر
706

شورای شهر تهران احمد مسجدجامعی پسماند شهروندان عوارض نوسازی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز| شورای ششم جذب نیروی جدید نداشته است

علی قاسمپور، عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که مدیریت شهری کرج در دوره ششم این است که مصوبه جذب نیرو به صورت گسترده نداشته و تنها مصوبه جذب نیروی راننده برای اتوبوس های جدید را داشته است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080136 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • البرز| شورای ششم جذب نیروی جدید نداشته است
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد