Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:29:52 GMT

«گلوله و پلنگ» اثر مهدی رجبی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۰۱۸۸

«گلوله و پلنگ» اثر مهدی رجبی منتشر شد

«گلوله و پلنگ» اثر مهدی رجبی به روایت شکار بی رویه پلنگ ایرانی در قالب یک  رمان می پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی انتشارات فنی ایران(کتابهای نردبان)، وقایع این داستان در زمان قاجار رخ می دهد و راویان قصه گلوله، پلنگ و شکارچی اند. در عصر آخرین پادشاه سلسله قاجار، شکار  بی‌رویه پلنگ یکی از رخدادهایی است که تا سال ها بعد تاثیرات منفی آن بر محیط زیست ایران دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «کبریت را مثل مشعل گرفته اند دستشان. آدم جلوشان احساس گناه می‌کند. مدام قیافه پلنگ هایی را که کشته‌ام می‌آید جلوی چشمم. خدا ببخشدم! اصلا ولش کن! بگذار یکی برایت روشن کنم. آها! ببین چه بوی خوبی دارد این گوگرد لاکردار! آتش همیشه به آدم امید می‌دهد، حتی قد شعله کبریت هم که باشد. هیس! شنیدی؟ عینهو گربه مرنو می‌کشد. دیدی گفتم پیداش می‌شود؟ پوووف! خدا کند بوی کبریت به دماغش نخورده باشد. ساکت شد. نکند وهم و خیال برم داشته. از صبح فقط نئن خشک و مویز خورده ام. چشمم سیاهی می‌رود.»

این اثر در قالب کتاب های سبز انتشارات فنی ایران خلق شده است. کتاب های سبز تلاش دارند با زبانی متفاوت به معضلات محیط زیستی ایران اشاره و مخاطبان را با این معضلات و راهکار مقابله با آنها آشنا کنند.

«گلوله و پلنگ» اثری مصور است وتصویرگری آن را مجید فخار زواره برعهده داشته است.

این اثر در  ۴۰ صفحه و با قیمت ۵ هزار تومان مناسب گروه سنی نوجوان است.  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طعنه بامزه سید جواد هاشمی به مهران رجبی
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • راننده از ترس پلنگ فرار کرده رفته تو ماشین / درخواست کمک گرفتنش خیلی جالبه (فیلم)
  • حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی‌ها (فیلم)
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)