Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري گفت: تمامي اقدامات اورژانسي لازم براي سوختگي هاي چهارشنبه آخر سال توسط بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري انديشيده شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شهرنوشت، دکتر مصطفي دهمرده ‌اي اعلام کرد: نيازهاي اورژانس به تجهيزات پزشکي دپو شده اند و در حدود يک هفته است که اين بيمارستان هيچ گونه بيمار غير اورژانسي را پذيرش نمي کند و آنهم به دليل اين که بايد از هم اکنون تخت هاي اورژانس و آي سي يو براي بيماران بدحال خالي بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اين که تمامي تخصص هاي مورد نياز پزشکي از جمله متخصصان گوش و حلق و بيني و جراحان پلاستيک، جراحان مغز و اعصاب و ... در بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري مستقر هستند؛ خاطر نشان کرد: تعداد اين تخصص ها را براي درمان هرچه سريع تر مصدومان بدحال، امسال دو برابر کرده ايم.
دهمرده اي با بيان اين که امکانات پذيرايي از همراهان بيماران نيز به طور کامل فراهم است؛ ضمن اين که کلينيک هاي سرپايي بيمارستان نيز آماده درمان بيماران اورژانسي هستند، توضيح داد: سال گذشته حدود 100 مصدوم بدحال به بيمارستان مراجعه کردند که 80 نفر از آنها خدمات سرپايي دريافت کرده و 18 نفر بستري شدند. مواردي از فوت بيماران در سال گذشته نيز گزارش نشده است.
وي با بيان اين که امسال کنار اورژانس تهران با سازمان آتش نشاني براي خدمت رساني هرچه سريعتر به مصدومان بد حال همکاري مستقيم خواهيم داشت؛ ادامه داد: به شهروندان توصيه مي کنيم در صورت بدحال نبودن مصدومان آنها را به بيمارستان شهيد مطهري ارجاع ندهند و به بيمارستان هاي ديگر در سطح شهر بروند تا فضاي خالي براي مصدومان با جراحات سنگين در اين مرکز درماني و همچنين بيمارستان يافت آباد وجود داشته باشد.
رييس بيمارستان سوختگي شهيد مطهري نسبت به حوادث چهارشنبه آخر سال نيز هشدار داد و گفت:سنيني که در اين روز دچار سوختگي مي‌شوند بين 15 تا 40 سال است.
وي با بيان اينکه مردم اگر کار ضروري ندارند سعي کنند در روز چهارشنبه سوري از منزل خارج نشوند، به مردم توصيه کرد: افراد تا جايي که امکان دارد در محيط ‌هايي که احتمال خطر وجود دارد حضور پيدا نکنند و از خانه بيرون نروند، زيرا بسياري از سوختگي ‌ها براي عابراني بوده که در پياده‌ روها قدم مي ‌زدند و با برخورد ترقه دچار مصدوميت شدند.
رييس بيمارستان سوختگي شهيد مطهري ادامه داد: اگر فردي دچار سوختگي شد از ماليدن خمير دندان، سيب زميني يا روغن حيواني و ... روي محل سوخته خودداري کرده و تنها با آب معمولي شست ‌و شو دهند، بيمار سوخته را از محيط سوختگي دور کنند تا دود استنشاق نکند و سريعا به يک مرکز درماني برسانند.
ده‌مرده ‌اي در ادامه با تاکيد بر لزوم وجود نظارت بر واردات و فروش مواد آتش‌ زا در کشور، گفت: اولا نبايد وسايل آتش بازي را به کودکان و افراد زير 18 سال فروخت. از سوي ديگر سازمان‌ هاي مربوطه بايد روي ورود اين محصولات به کشور و محل فروش آنها در سطح شهرها نظارت داشته باشند. به اين صورت که ببينند آيا عرضه کنندگان اين مواد مجوز دارند يا خير و اينکه مواد آتش ‌زا موجود استاندارد هستند يا خير.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد

به گزارش جماران؛ دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها بیمارستان دولتی رفح را هدف قرار داده است.

دفتر مذکور در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در مقابل یک فاجعه انسانی حقیقی قرار داریم و از همه دنیا می‌خواهیم جلوی ادامه جنایات صهیونیست‌ها را بگیرند.

این بیانیه می‌افزاید که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ بیش از 400 کشتار و جنایت را در استان رفح مرتکب شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه بیان کرد که هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد و منطقه المواصی شرایط اسکان آوارگان فلسطینی را ندارد.

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • جوان بلوچ با اقدام به موقع کارشناس اورژانس ۱۱۵ مهریز نجات یافت
  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت