Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه هر ساله به مناسبت سال نو سازمان زیباسازی و سازمان پارک ها و فضای سبز با صرف هزینه های سنگین در زمینه زیباسازی شهر فعالیت می کنند، گفت: عدم وجود برنامه جامع در زیباسازی شهری، نازیبایی هایی در شهر به وجود می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شیرین طغیانی پیش از ظهر امروز در نطق میان دستور خود در بیست و ششمین جلسه شورای شهر با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز 97، اظهار کرد: زیباسازی فرایند توسعه بصری است که در فضای شهری صورت می گیرد تا به شکل گیری شهری سالم و انسان مدار بیانجامد و هویت شهروندی را استحکام بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به گرافیک شهری، عنوان کرد: امروزه اگر نگاهی با دقت به شهر داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که شهرمان به فضایی برای تجمع انواع نازیبایی ها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این نازیبایی ها در سخت فضاها و نماهای ساختمان ها، گاهی در نرم فضاها و فضای سبز و گاهی در مبلمان شهری شده است.

طغیانی با اشاره به دلایل این نازیبایی ها، تصریح کرد: زیباسازی شهری در اصفهان بیشتر به صورت مبلمان شهری و نورپردازی ها انجام می شود و به صورت مجزا توسط سازمان زیباسازی و سازمان فضای سبز شهر اصفهان انجام می شود.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه هر ساله به مناسبت سال نو سازمان زیبسازی از یک سو و سازمان پارک ها و فضای سبز با صرف هزینه های سنگین در این زمینه فعالیت می کنند، عنوان کرد: عدم وجود برنامه جامع در زیباسازی شهری، نازیبایی هایی در شهر به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه چون مدیریت شهری مصمم است کل پروژه ها را خود دنبال کند و مشارکت مردمی را در نظر نمی گیرد، نقدهای تندی را برمی انگیزد، عنوان کرد: شهرداری باید از اسراف منابع در این زمینه جلوگیری کند و با یک رویکردد مشترک و با همکاری نواحی این زیباسازی را به نحو احسن انجام دهد.

ضرورت نصب تصاویر فرماندهان اصفهان در نقاط پرتردد

علیرضا نصر اصفهانی در نطق خود با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: ما هر روز سال را روز مادر می دانیم و باید هر روز مقام مادران را گرامی بداریم.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم نصب تصاویر فرماندهان شهری در نقاط پرتردد شهری و بزرگراه ها، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری با هیئت امنای مساجد در مسیر مسافران و مرکز شهر وارد مذاکره شوند تا سرویس های بهداشتی این این مساجد در اختیار مسافران قرار گیرند.

وی ادامه داد: در اختیار قرار گرفتن فضاهای ورزشی شهر اصفهان با کم ترین هزینه به دانش آموزان قابل تقدیر است.

نصر با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی و شمار تصادفات جاده ای، اظهار کرد: حمل و نقل و ارتباطات از بخش های زیربنایی هر کشوری به شمار می رود و جز شاخصه های توسعه یافتگی به شمار می رود.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت ایمنی یکی از نکات کلیدی در حمل و نقل به شمار می رود، عنوان کرد: براساس گزارش ها کاربران راه به طور ناعادلانه ای در سراسر جهان محافظت می شود.

وی ادامه داد: 90 دردصد از کشته شدگان تصادفات جاده ای در بین کشورهای توسعه نیافته صورت می گیرد.

تصادف دومین عامل مرگ و میر در ایران به شمار می رود

نصر با بیان اینکه تصادف دومین عامل مرگ و میر در ایران به شمار می رود، عنوان کرد: در ایران حوادث رانندگی پس از آلودگی هوا بیشترین آمارها را به خود اختصاص می دهد و در ده سال گذشته شمار مرگ و میر جاده ای در ایران به 16 هزار نفر در سال رسیده است.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه 30 درصد حوادث جاده ای مربوط به شهرها است، خاطرنشان کرد: از سال 79 تا 88 بالغ بر 235 هزار نفر در ایران جان خود را در جاده ها از دست داده اند.

یک هزار و 20 نفر در طول سال جان خود را در تصادفات در استان از دست می دهند

وی با بیان اینکه نرخ تصادفات در ایران بیشتر از نرخ جهانی است، اظهار کرد: در استان اصفهان در سال 95 یک هزار و 20 نفر فوت کردند که 381 نفر مربوط به تلفات شهری بوده است.

نصر با اشاره به کاهش تعداد تلفات در شهر اصفهان در ده ، تعداد تلفات در شهر اصفهان 168 نفر بوده است.

بیش از 80 درصد از مرگ و میرها را عابران و راکبان موتورسیکت ها تشکیل می دهند

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مرگ و میرها را عابران و راکبان موتورسیکت ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: لذا از معاونت ترافیک شهری انتظار می رود موارد لازم در زمینه کاهش تصادفات انجام دهند.

ضرورت افزایش زمان توقف گردشگران در شهر اصفهان

امیر احمد زندآور در نطق خود در این جلسه با اشاره به رینگ حفاطتی شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان در سال اخیر با افزایش جمعیت و رشد مهاجرت مواجه بوده است و پیدایش شهرهای جدید در اطراف اصفهان به همین دلیل بوده است که این شهر را به عنوان یک کلان شهر بزرگ تبدیل کرده است.

عضو شورای شهر اصفهان احداث رینگ حفاطتی در شهر اصفهان یکی از طرح ها نسبت به توجه به ترافیک شهری است، عنوان کرد: مطالعات مرحله اول در سال 87 و مطالعات مرحله دوم در سال 88 و بازنگری در این طرح در سال 95 صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همکاری لازم در زمینه این احداث انجام گیرد، تاکید کرد: یکی از موارد مهم در تعطیلات نوروزی، حضور گردشگران در شهر اصفهان است.

زندآور ادامه داد: با توجه به اینکه زاینده رود از نعمت آب محروم است باید زیبایی های دیگری در شهر مد نظر قرار گیرد تا زمان حضور مسافران در شهر اصفهان را افزایش دهد.

هیچ نظام زیباسازی در اصفهان وجود ندارد

مهدی مقدری در تذکر خود با اشاره به بازدید خود از سازمان زیباسازی اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه انتقادی که این روز ها به شهر اصفهان است، شاهد اتفاقاتی به نام زیباسازی در شهر اصفهان هستیم که هیچ نظام هماهنگی در این زیباسای شهر اصفهان وجود ندارد.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه پیمانکاران طرح هایی ارائه می کنند که مورد تصویب سازمان زیباسازی نرسیده است، عنوان کرد: منابعی که در شهر به صورت محدود وجود دارد، صرف طرح هایی می شود که اتلاف منابع را به همراه دارد.

شهرداری مصوبات شورای شهر ر اجرا نمی کند

کوروش خسروی در تذکر خود با اشاره به گذشت 201 روز از فعالیت شورای شهر، عنوان کرد: شهرداری باید اجرای مصوبات شورای شهر را جدی بگیرند.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به مصوباتی که تاریخ آن گذشته و اجرا نشده است، عنوان کرد: الزام شهرداری و سازمان های تابعه به گزارش شفافیت سازی و اقدامات انجام شده از جمله طرح ها بوده است که اجرا نشده است.

وی با اشاره به طرح تبدیل اصفهان به شهر انرژی خورشیدی، عنوان کرد: مطالعات این مصوبه نیز توسط شهرداری انجام نشده است.

کوروش محمدی در نطق خود با اشاره به بی توجهی هایی که نسبت به اصحاب رسانه انجام می شود، عنوان کرد: خبرنگاران در خط اول توسعه و دموکراسی زحمت می کشند و عامل اصلی شفافیت هستند.

عضو شورای شهر اصفهان تاکید کرد: کارت هدیه ای تحت عنوان پاسداشت زحمت خبرنگاران از جانب معاونت حمل و نقل تحت عنوان کارت حمل و نقل تهیه شود تا قدردانی کوچکی از زحمات این عزیزان باشد.

نصیر ملت در تذکر خود با اشاره به وجود یک سری بی نظمی هایی در حوزه درآمدی شهرداری، اظهار کرد: اولویت کمیسیون اقتصادی در سال 97 ارائه طرح هایی برای ساماندهی حوزه مالی و طرح هایی برای کمک به ساماندهی حوزه مالی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار « اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست من در شورا توجه به مسائل مدیریت شهری و تلاش برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر است.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخبان مردم در شورا و خادمان آن‌ها در مدیریت شهری باید پاسخگوی مشکلات شهروندان باشیم، افزود: بی‌شک جاری بودن آب در زاینده‌رود تأثیر بسزایی در طراوت هوای شهر اصفهان دارد، بنابراین از هیچ تلاشی برای جریان دائمی آب در این رود فروگذار نیستیم.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

شریعتی گفت: با توجه فرصت باقی مانده از زمان فعالیت مدیریت شهری ششم، دغدغه ما جمع‌بندی پروژه‌های شاخص در شهر اصفهان است که باید روند تکمیل آن‌ها تسریع شود؛ اولین موضوع در مورد اتمام فاز نخست خط دو متروی اصفهان است تا هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مسائل زیست‌محیطی از جمله حفظ نگهداری فضای سبز شهر اصفهان، همچنین پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا از دیگر اولویت‌های من در شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 747942

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم