Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، گفت: احیا و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت و حفظ کرامت خانواده‌ای شهدا مهم‌ترین رسالت این نهاد است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، ظهر امروز (20 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به مناسبت گرامیداشت روز شهید، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت 22 اسفند سالروز تأسیس این نهاد مقدس، ۲۰ عنوان برنامه در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه استان اسلام حدود سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده را تقدیم آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی کرده است، افزود: حدود ۶۸ هزار نفر از جامعه استان ایلام خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌دهند که ۱۱ درصد جامعه استان ایلام را شامل می‌شود.

 

رستمیان، یادآور شد: پیاده‌روی خانواده‌های ایثارگران و شهدا، دیدار، تجلیل و تکریم خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدا ازجمله شهدای مار بره و شهدای گردان‌های 505، تبلیغات محیطی، اجرای طرح سپاس، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، اجرای مسابقه نامه‌ای به شهدا در سطح مدارس، مراسم تجلیل از بازنشستگان، نشست مطبوعاتی، کاشت 3 هزار اصله نهال به یاد شهدای استان و غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های این ایام است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، گفت: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهداست که در تقویم ملی ثبت‌شده است و تلاش می‌شود که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌ها و اهل‌قلم استان ایلام برای انتقال پیام شهدا با ابزار رسانه به جامعه استفاده شود.

 

وی، با تأکید بر اینکه با تلاش شود که و فلسفه و پیام شهدا به نسل جوان منتقل شود، ابراز کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران حسب فرمان امام راحل در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع و حمایت از خانواده‌های ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا تأسیس شد که کارنامه درخشانی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در حمایت خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته است.

 

رستمیان، در پایان با اشاره به اینکه احیا، حفظ، تکریم و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف و رسالت‌های مهم بنیاد شهید است، خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد که کنگره بزرگ شهدا و سرداران استان ایلام در سال 97 برگزار شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر سه شنبه در دیدار با هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه استاندار و معاونین استاندار از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رییس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است. رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی گفت: زایرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اضافه کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

کد خبر 6086375

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی