Web Analytics Made Easy - Statcounter

تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه، محورهای استیضاح وزیرجهاد کشاورزی از زبان یک نماینده، درس‌های فوکوشیما برای ارتقاء ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای، جلسه رسیدگی به پرونده متهم حادثه خیابان پاسداران، واکنش شورای نگهبان به اظهارنظرها در مورد عملکرد این نهاد و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد. در این مراسم سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، ارتقاء معنویت دینی پاسداران و خانواده آنان، تقویت روحیه جهادی و انقلابی و تعامل هم افزا با فرمانده سپاه را از جمله مهمترین نکاتی برشمرد که باید توسط نماینده ولی فقیه در نظر گرفته شود. وی تاکید کرد: نماینده ولی فقیه در سپاه باید آماده تر باشد.

در همین مراسم سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وضعیت درونی سپاه یکی از دغدغه های رهبری است و این وضعیت نیازمند عمق‌بخشی بیشتر معنویت و افزایش روحیه جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه نیز گفت: شاید درست نباشد که من این را بگویم اما دوره ۱۱ ساله نمایندگی ما در سپاه، دوره بسیار طلایی بود. همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی نماینده جدید ولی فقیه در سپاه گفت: فرهنگ‌ پاسداری، فرهنگ خدمت و دفاع از انقلاب است و ماندگاری انقلاب نیز به ماندگاری سپاه و ماندگاری سپاه به تحقق مطالبات رهبری وابسته است.
 

در مراسم نکوداشت ساماندهی سهام عدالت، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور خطاب به مشمولان سهام عدالت گفت: هیچ‌کسی منتی ندارد که سود سهام عدالت را به شما بدهد. این سود مال شماست و شما اختیاردار آن هستید، اما توصیه می‌کنم سهام عدالت را نفروشید.

در دیدار با جمعی از دبیران و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی مانند رفع حصر کمتر مطرح است و هیچکس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در خانه دارد، اولویتش رفع حصر باشد.

آیت‌الله محمد یزدی امروز در بیمارستانی در تهران بستری شد. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل کسالت جزئی در بیمارستان بستری شده است که طبق گفته‌های پزشکان تا یکی دو روز آینده مرخص خواهد شد و موضوع جدی نیست.

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مهمترین محورهای استیضاح وزیرجهاد کشاورزی را بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه قبل از استیضاح هر وزیر باید مشکلات را به وزیر مورد نظر متذکر شد، ما نیز به روش‌های مختلف تذکراتی را که فکر می کردیم به نفع منافع ملی و وزارتخانه است به وزیر اعلام کردیم ولی متاسفانه توجه چندانی برای رفع آنها نشد.

همچنین نقوی‌حسینی به ایسنا از حضور وزیر ورزش و جوانان در جلسه امروز این فراکسیون خبر داد و گفت که نظر فراکسیون نمایندگان ولایی درباره استیضاح وزرا  در روز سه شنبه هفته جاری و قبل از برگزاری جلسه علنی اعلام خواهد شد. وی در ادامه از برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی حادثه لندن در تعرض به سفارت ایران در انگلیس خبر داد و افزود:این جلسه با حضور معاونان وزیر خارجه برگزار خواهد شد.

در هشتمین سالروز حادثه هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیما رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر درس‌های فوکوشیما برای ارتقاء ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای گفت: امیدواریم درس‌هایی که از حادثه فوکوشیما گرفته شده برای جاهای دیگر استفاده و سطح ایمنی در نیروگاه‌های هسته‌ای بالا برده شود.

جلسه رسیدگی به پرونده متهم حادثه خیابان پاسداران در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. در اولین جلسه کیفرخواست متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران قرائت شد و اولیای‌دم مقتولین بر قصاص تاکید کردند. همچنین ادامه رسیدگی به فردا موکول شد.

 قاضی محسن افتخاری پس از پایان اولین جلسه رسیدگی به پرونده حادثه خیابان پاسداران در جمع خبرنگاران، گفت: پس از جلسه دادگاه فرصت 7 روزه وجود دارد تا طی این فرصت حکم انشاء، صادر و به اصحاب دعوا ابلاغ شود. پس از ابلاغ حکم، 20 روز فرصت فرجام‌خواهی وجود دارد و پس از فرجام‌خواهی پرونده به دیوان عالی ارجاع ارائه می‌شود. وی همچنین توضیحی پیرامون تشکیل پرونده در دادگاه کیفری ارائه کرد.

در رابطه با آخرین وضعیتتجمع‌کنندگان مقابل وزارت کار نیز، رییس دادگستری استان تهران گفت:پرونده افراد دستگیر شده در تجمع روز پنجشنبه مقابل وزارت کار در مرحله رسیدگی قرار دارد.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از وصول شکایت شهرداری این شهر در خصوص ماجرای انتشار تصاویر مربوط به تخریب یک واحد ساختمانی غیرمجاز خبر داد. مصطفی حبیبی دادستان ارومیه با اعلام اینکه قراین و بررسی های اولیه نشان می دهد تصاویر و عکس هایی که از یک خانواده در کنار یک واحد مسکونی تخریب شده منتشر شده در واقع صحنه سازی و نمایش غیر واقعی ماجرا بوده است، گفت: ماجرا آنطور که اعلام شده نبوده و در واقع در آن محل، منزلی از قبل در کار نبوده بلکه زمینی کوچک بوده که پیمانکاری قصد داشته در شب ولادت حضرت فاطمه (س) و جشن ها و مراسم مربوطه، شبانه و به صورت غیرمجاز آن را احداث کند.

رهبرانقلاب با کناره‌گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران موافقت کرد. جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.

همچنین در پی انتشار برخی اخبار حاوی گمانه زنی‎ها درباره عملکرد شورای نگهبان، روابط عمومی این شورا اطلاعیه‌ای صادر کرد و به این اخبار واکنش نشان داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سید رضا نظری» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح و شناسایی مناطق کم برخوردار استان، عدالت آموزشی به دل مناطق روستایی و مناطق محروم شهری رفته است.
 
به گفته وی؛ قبلا اکثر کلاس های کنکور فقط در 2 شهر گرگان و گنبد کاووس دایر بودند؛ ولی با اجرای این طرح در مناطق بیشتری کلاس های کنکور برپا شده و باعث شد دانش آموزان مناطق روستایی در سال گذشته در آزمون کنکور سراسری بدرخشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از اجرای 190 برنامه شاخص در هفته معلم امسال خبر داد و گفت: شعار امسال هفته معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) «همه مدیون تو هستیم» نامگذاری شده است.
 
وی افزود: به صدا درآمدن به صورت نمادین زنگ سپاس معلم در مدرسه هاجر گرگان، غبارروبی گلزار شهدا، اعزام 50 نفر از معلمان استان به دیدار رهبر معظم انقلاب، تکریم و تجلیل از بازنشستگان منتخب، جشن ازدواج زوج های فرهنگی (استان مبدع این طرح در کشور بود)، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی خانوادگی، برگزاری یادواره شهدای معلم و دانش آموزی و تجلیل از مؤلفان و نویسندگان فرهنگی از مهمترین برنامه های این هفته است.
 
به گفته وی؛ سال گذشته معلم نمونه کشوری از استان انتخاب نشده بود؛ ولی امسال 2 نفر از معلمان استان از شهرهای مراوه تپه و آزادشهر که نشان از همت، تدین، انقلابی و توانمندی آنها داشت انتخاب شده و طی مراسمی تجلیل می شوند.
 
نظری با اعلام اینکه وجود 24 هزار معلم در استان نقش بسزایی در نظام تعلیم و تربیت ایفا می کنند، گفت: 420 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در 2 هزار و 600 مدرسه استان در حال تحصیل هستند.
 
وی ادامه داد: 53 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که کمک شایانی به آموزش و پرورش می کنند.
 
به گفته وی؛ 19 هزار دانش آموز در مناطق عشایری استان به صورت شبانه روزی تحصیل می کنند.
 
این مقام مسئول گلستانی با اذعان بر 2 برابر شدن فضای آموزشی استان نسبت به دولت قبلی، تصریح کرد: روزانه 822 میلیون تومان برای مدرسه سازی در استان هزینه می شود.
 
وی افزود: در سال گذشته هر 2 روز بیش از یک کلاس درس در سطح استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
 
به گفته وی؛ در سفر نخست ریاست جمهوری به استان حدود 200 میلیارد تومان مصوبه برای آموزش و پرورش بود؛ ولی در سفر دوم این مقدار رشدی 5 برابر داشته است.
 
نظری از احیاء اردوگاه دانش آموزی در جزیره «آشوراده» بندرترکمن که سال ها رها شده بود خبر داد و گفت: رئیس جمهور در سفر دوم خود به استان طی بازدیدی که از این جزیره داشتند با اختصاص 30 میلیارد تومان دستور احیاء این اردوگاه را دادند.
 
وی ادامه داد: این اردوگاه پتانسیل تبدیل شدن به اردوگاه دانش آموزی به صورت کشوری را دارد و این امر نیازمند آوردن اتوبوس دریایی ویژه دانش آموزان است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است