Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این پروژه پایلوت با هدف پایش هوشمند داده‌های آب و هوایی، آب مصرفی شرب و کشاورزی، برق مصرفی و آبیاری هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و در نهایت امکان سنجی تجمیع راهکارهای شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه در حال انجام است.
در سال‌های اخیر، به‌رغم رشد چشمگیر فناوری‌های هوشمند و ورود سریع این فناوری‌ها به ایران، خلأ سیستم‌های هوشمندی که بتوانند اهداف کلان حوزه آب کشور از قبیل مدیریت عرضه و تقاضا، مدیریت بهم پیوسته منابع، پایش تغییرات اقلیم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تأمین کنند، به وضوح احساس می‌شود. یکی از دلایل این امر، ضعف سیستمهای پایش کنونی و چالش‌های فراوانی است که در مسیر توسعه و تجمیع آنها وجود دارد.
از این رو پژوهشگاه نیرو در نظر دارد که با همکاری موسسه تحقیقات آب، راهکاری برای هوشمندسازی پایش کمّی و کیفی منابع و مصارف آب کشور مبتنی بر اینترنت اشیاء ارائه دهد که از یک طرف تا حد امکان پاسخگوی تمامی نیازهای حوزه آب کشور باشد و با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن قابل پیاده‌سازی باشد و از طرف دیگر منجر به توسعه مؤثر فناوری‌های این حوزه شود.
در همین راستا و جهت امکان سنجی پیاده‌سازی چنین سیستم‌هایی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، پروژهٔ پایلوتی با همکاری مرکز شبکه هوشمند پژوهشگاه نیرو، پژوهشگاه فضایی ایران، شرکت ویستا صنعت زیست کیا و شرکت پارس نت در محل پژوهشگاه نیرو با هدف پایش هوشمند داده‌های آب و هوایی، پایش هوشمند آب مصرفی شرب و کشاورزی، پایش هوشمند برق مصرفی و امکان سنجی تجمیع تجهیزات و راهکارهای شرکتهای مختلفِ فعال در حوزه اینترنت اشیاء انجام شد.
در این پروژه، تجهیزات مختلفی از قبیل حسگر رطوبت، حسگر دما، باد سنج، باران سنج، کنتور هوشمند آب شرب، کنتور هوشمند چاه کشاورزی، کنتور هوشمند برق، شیر اتوماتیک و ... در قالب یک اکو سیستم واحد، فعال شده و داده‌های تولیدی توسط آنها جهت ذخیره و پردازش به مرکز داده اینترنت اشیاء ارسال می‌گردند. پس از آن سیستم هوشمند آبیاری تعبیه شده در محوطهٔ فضای سبز، با دریافت داده‌های آب و هوایی و با تطبیق شرایط آب و هوایی و نوع گیاه کشت داده شده، نیاز آبی آن گونه را تشخیص داده و بهترین زمان آبیاری را مشخص می‌نماید و بر اساس آن به شیرهای برقی فرمان باز یا بسته شدن ارسال می‌کند. این مسئله باعث افزایش راندمان آبیاری، بهبود وضعیت حیاتی گونه‌های گیاهی و کاهش هدر رفت آب مصرفی می‌شود.
گفتنی است در حاشیه اولین نشست هم اندیشی با اساتید و خبرگان آب و محیط زیست کشور، از پیاده‌سازی این پایلوت در بخشی از فضای سبز پژوهشگاه نیرو، توسط وزیر نیرو بازدید جامعی به عمل آمد.

402

پایلوت اینترنت اشیا پژوهشگاه نیرو برق آب مدیریت مصرف

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری، در اولین جلسه شور عملیاتی که معاونان و رؤسای این پلیس حضور داشتند، اظهار داشت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم‌انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا بر مبنای این اولویت‌ها ترسیم شود.

وی، دقت در موضوع معماری فراجا آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین ارتقا توان عملیاتی در کشف جرایم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقا کشف جرایم و برخورد قاطع و مؤثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

سردار قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است را بسیار با اهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات مؤثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملاً علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه موضوع هوشمند سازی باید به صورت فوق العاده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد، بیان داشت: انضباط باید در دستور کار قرار گیرد به طوری که همه فعالیت‌ها بر مبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملاً دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص در جهت انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 6095051

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند