Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@09:23:02 GMT

کوارتت کاسته «ايستگاه دو» را منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۱۵۵۴

کوارتت کاسته «ايستگاه دو» را منتشر کرد

خبرگزاري آريا - دومين آلبوم کوارتت «کاسته» با نام «ايستگاه دو»، توسط نشر موسيقي «هرمس»، به تهيه‌کنندگي رامين صديقي منتشر شد. اين آلبوم قرار است بهار سال آينده -با تغييرات جزئي در زمان‌بندي قطعات- توسط شرکت موسيقي پرآوازه ECM (به مديريت مانفرد آيشر) در اروپا نيز منتشر شود تا به اين ترتيب اين گروه به يک‌باره وارد يک لِول جهاني شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع رامين صديقي (مدير نشر موسيقي هرمس) که سال گذشته هم آلبوم دوئت نقش (گلفام خيام و مونا مطبوع رياحي) را در همکاري با شرکت ECM منتشر کرده بود، در دومين همکاري خود با اين شرکت موسيقايي، آلبوم کوارتت کاسته را منتشر کرده است.
«ايستگاه دو» شامل شش قطعه است که پيتر سليماني‌پور نيز در آهنگسازي برخي از قطعات آن نقش داشته است. احسان صديق درباره تازه‌ترين آلبوم گروه مي‌گويد: «اين آلبوم فضاي خيلي متفاوتي نسبت به کار قبلي ما ندارد اما گروه کمي يکدست‌تر شده است. علاوه بر آن، در اين آلبوم به بعضي فضاها که در آلبوم اولمان هم وجود داشت، بيشتر پرداخته‌ايم.»
«کوارتت کاسته» که حالا ديگر پنج سال از شکل‌گيري آن مي‌گذرد، متشکل از احسان صديق (گيتار الکتريک)، مازيار يونسي (پيانو و آوا)، روزبه فدوي (درامز) و سهيل پيغمبري (کلارينت، کلارينت باس، ساکسيفون سوپرانو) است که ارديبهشت سال 94 آلبوم اول خود را با نام «ايستگاه يک» منتشر کرد و زمستان سال گذشته نيز ضبط دومين آلبومش يعني «ايستگاه دو» را در استوديو دانشگاه ايلديز استامبول به پايان رساند. حامي حقيقي نيز تدوين و آماده‌سازي نهايي اين آلبوم را به عهده داشته است.
آلبوم اول اين گروه با اقبال مخاطبان جدي‌تر موسيقي، منتقدان داخلي و خارجي همراه بود و آنها پس از انتشار اين آلبوم، کنسرت‌هاي متعددي در هلند، فرانسه، اتريش، مجارستان، اسلواکي، ايتاليا، ترکيه و گرجستان اجرا کردند که سال 94، از اجراي آنها به عنوان بهترين اجراي فستيوال هلند در رسانه‌هاي خارجي ياد شد. «کاسته» اين روزها مشغول کار روي سومين آلبوم خود است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش قدس آنلاین،  طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر روی عدد ۱۴۰ (AQI) قرار دارد و به گروه‌های حساس توصیه می‌شود از تردد و ورزش در فضای باز خوداری کنند.

شرایط هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، انقلاب، رهنان، احمدآباد، زینبیه، فرشادی، کاوه، کردآباد و ولدان در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم مردم دارد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه های خرازی و میرزاطاهر ناسالم برای گروه‌های حساس است و در ایستگاه‌های پارک زمزم، پروین، سپاهان‌شهر و فیض شرایط قابل قبولی دارد.

همچنین شاخص کیفیت هوا در کاشان، نارنجی و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و در خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، سگزی و قهجاورستان شرایط سالم و قابل قبول را نشان می‌دهد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار