Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@00:44:06 GMT

طرز تهیه شارلوت شکلاتی / طرز تهیه شارلوت وانیلی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۲۴۰۰

طرز تهیه شارلوت شکلاتی / طرز تهیه شارلوت وانیلی

طرز تهیه شارلوت شکلاتی / طرز تهیه شارلوت وانیلی / آموزش قدم به قدم درست کردن دسر شارلوت / طرز تهیه دسر شارلوت / دسر شارلوت / شارلوت توت فرنگی / شارلوت شکلاتی / شارلوت وانیلی / شارلوت آناناس / شارلوت مجلسی / شارلوت با رولت آماده / دسر مجلسی

شارلوت یکی از دسر های معروف و مجلسی خوش طعم است که بسته به اسانس و رولت هایی که در آن به کار می برید طعم های مختلفی مثل آناناس، وانیل، شکلاتی، توت فرنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دارد.رولت هایی که برای درست کردن شارلوت استفاده میکنید می توانند آماده باشند هم چنین میتوانید از رولت های خانگی نیز استفاده کنید.

ما در این مطلب اموزش قدم به قدم درست کردن دسر شارلوت شکلاتی و وانیلی را به شما ارائه میدهیم پس اگر میخواهید که یک دسر ساده و سریع و مجلسی برای مهمانی هایتان درست کنید به شما پیشنهاد میکنیم که این مطلب را از دست ندهید و با انجام مراحل گفته شده یک شارلوت خوشمزه درست کنید.

طرز تهیه ی شارلوت وانیلی :

مواد لازم دسر شارلوت:

20 عدد رولت خامه ای آماده

10 ورق ژلاتین

6 عدد تخم مرغ

500 میلی لیتر شیر

220 گرم شکر

5 قاشق غذا خوری آرد گندم

یک قاشق غذا خوری وانیل

طرز تهیه دسر شارلوت:

برای درست کردن این دسر ابتدا کرم داخل انرا که کرم پاتی نام دارد، درست می کنیم.

ابتدا تخم مرغ هارا در یک ظرف میریزیم، شکر و وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی خوب هم میزنیم تا مایع پف کرده و حالتی کش دار داشته باشد.

حالا آرد را کم کم با مقداری شیر به آن اضافه میکنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و مایع یک دستی به دست آید ( توجه داشته باشید که کل آرد را یک جا در مایع نریزید چون باعث قلمبه قلمبه شدن مایع میشود.)

حالا وقت اضافه کردن مابقی شیر به وسیله ی هم زن چوبی است .

مایع را هم بزنید و سپس آنرا در قابلمه ای بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و صبر کنید مایع شما غلیظ شود.

سپس مایع را از روی حرارت برداشته و درون ظرفی بریزید. مایع را به مدت تقریبا یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

حالا که کرم پاتی در یخچال در حال سرد شدن است وقت درست کردن دسر شارلوت است.

رولت هارا مانند عکس زیر تکه تکه کنید.

قالبی نیم کره مانند بردارید و کف آنرا سلفون پهن کنید.

رولت هارا به طور کاملا مرتب داخل قالب بچینید و آنهارا به یکدیگر بفشارید .چون فضای خالی ای نباید میان آنها وجود داشته باشد.

حالا سراغ ورق های ژلاتین میرویم، انهارا داخل اب سرد می گذاریم تا نرم شوند.

بعد از نرم شدن ‍ژلاتین ها انهارا از اب سرد بیرون بیارید. داخل ظرفی شیر جوش بریزید و ژلاتین هارا به آن اضافه کنید. ظرف را برروی کتری که در حال جوش است و بخار می کند بگذارید و صبر کنید کاملا ژلاتین ذوب شود.

حالا اگر یک ساعت از گذاشتن کرم پاتی داخل یخچال گذشته پس آنرا از یخچال در بیاوردی و ژلاتین را به آن اضافه کنید.

کرم به دست آمده را داخل ظرفی که رول هارا دور تا دور آن چیده اید بریزید و سطح رویی انرا کاملا صاف کنید.

دسر را به مدت 7 الی 8 ساعت داخل یخچال بگذارید و صبر کنید دسر کاملا خودش را بگیرد.

حالا دسر شما اماده ی سرو کردن میباشد.

دسر را برروی یک سینی بر گردانید و میل کنید.

حال اگر میخواهید دسر شارلوت توت فرنگی یا شارلوت آناناس تهیه کنید فقط کافیست از اسانس های این میوه ها در کرم خود استفاده کنید هم چنین برای خوش طعم تر شدن دسر میتوانید تکه های میوه ی اسانسی که استفاده کردید را در لابه لای کرم بگذارید تا دسر شیک تر و خوشمزه تری داشته باشید.

طرز تهیه ی شارلوت شکلاتی :

مواد لازم :

8 الی 10 عدد رولت کاکائویی

خامه صبحانه 200 گرم

پنیر خامه ای 200 گرم

یک سوم پیمانه آب

15 گرم ژلاتین

2 قاشق غذا خوری پودر کاکائو

و 4 قاشق غذا خوری پودر قند

طرز تهیه دسر شارلوت شکلاتی:

برای اینکه دسر شارلوت بیشتر خودشو بگیره ابتدا رولت هارا خورد کرده و مانند روش قبل یک ظف نیم دایره برمیدارید رولت هارا کف ان می چینید به هم فشارشان میدهید تا فضای خالی بینشان نباشد، حالا مقداری از خامه صبحانه یا خامه ی قنای را برای نرم شدن رولت ها بررویشان می مالیم . ظرف را داخل یخچال می گذازیم و سرغ درست کردم کرم داخلی ان می رویم.

برای کرم داخل آن میتوانید همان کرمی که برای شارلوت های قبلی آموزش دادیم را درست کنید .

حالا در این مطلب یک کرم دیگر هم به اسم کرم پنیری رو هم اموزش میدهیم تا طبق سلیقه ی خودتان هر کدام از کرم هارا داخل دسر شارلوتتان قرار دهید.

برای رست کردن کرم پنیری ، خامه، پود قند، پنیر خامه ای و پودر کاکائو را داخل ظرفی ریخته و با چنگال مواد را هم میزنیم و سپس با استفاده از همزن برقی مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود.

ژلاتین را روی آب سرد می گذاریم، کمی صبر می کنیم تا نرم شود و سپس زیر آب را روشن می کنیم تا کاملا ذوب شود.

حالا ژلاتین را داخل کرم میریزیم و سریع به هم میزنیم تا تکه های ژلاتین تکه تکه نشوند و مخلوط یک دستی به دست بیاید.

کاسه را از یخچال در میاریم و کرم را داخل آن میریزیم و سطخش رو صاف می کنیم

دسر را به مدت 4 الی 5 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کاملا خودش رو بگیرد.

حالا دسر شما آماده ی سرو است و فقط کافیست آنرا در ظرف سروتان بر گردانید و نوش جان کنید.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کنکور چند روز قبل ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

محمد مهدی طهرانچی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در جمع خبرنگاران که در دلگشا چالوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت این اجلاسیه اظهار کرد: در این اجلاسیه مباحثی را پیرامون موضوع رفتار اجتماعی جامعه و دانش آموزان، دانشجویان و داوطلبان آموزشی در پرداختن به حوزه انسانی به اشتراک گذاشتیم.

وی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هر روز در خبرها از شرکت مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور می‌شنویم، تصریح کرد: پنج شنبه‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

طهرانچی گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان یک انتخاب را انجام می‌دهند و ما دانشگاهیان و دلسوزان جامعه باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنیم که در این اجلاسیه به صورت نشست دو روزه در حوزه علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه در این اجلاسیه مسائل جدی مطرح و با همتی که وجود دارد باید اقدام به رفع آن شود، یادآور شد: نکته مهمی که در کشور وجود دارد این است که ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و در این خصوص هنر و رسانه نقش جدی را ایفا می‌کند و جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه مهمی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ نفر از جامعه شناسان سراسر کشور به این موضوع پرداختند که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند جایگاه دقیقی قرار دهند.

طهرانچی در ادامه به خبری در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پرداخت و گفت: دولت امسال ۲۰ درصد برای اعضای هیئت دولت در نظر گرفته است و در جلسه اخیر که در شورای معاونین داشتیم در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • ۸ سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • 8 سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • (ویدئو) پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد