Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: در سفر هیئت دولت به استان مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان برای توسعه پارک پیش‌بینی شد که با توجه به استانی شدن برخی طرح‌های ملی می‌توان نگاه ویژه‌ای به پارک برای سال ۹۷ داشت. ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در بازدید از سایت اصلی پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: مشهود بودن ورود به فضای علمی و فناورانه در پارک علم و فناوری استان مرکزی که سایت اصلی آن معادل 11 هکتار است باید مورد توجه باشد و شرکت‌های مستقر در این پارک فرصت بیشتری برای ارائه ایده، ثبت اختراغ و پاسخ به نیازهای صنعتی و کشاورزی در استان و کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نکته قابل توجه اینکه استقرار بنیاد ملی نخبگان هم باید در کنار پارک علم و فناوری مورد توجه باشد و از این دو به‌عنوان دو بال دانش‌بنیانی استفاده شود زیرا با توجه به هم‌خوانی و سنخیتی که این دو با هم دارند می‌توان به نتایج بهتری دست یافت و  بهره‌وری بیشتری را شاهد بود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک با برخی از معضلات و مشکلات مواجه هستند که ناشی از ناهماهنگی‌های بین شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک و دستگاه‌های اجرایی استان و حتی خارج از استان است که روند کاری پارک را با کندی مواجه کرده و به همین منظور لازم است که سال آینده جلسات منظمی با حضور معاون اقتصادی استاندار، مسئولان مربوطه و همین شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ماهانه برگزار شود تا با مطرح شدن چالش‌ها و مشکلات برای برطرف‌سازی آنها چاره‌اندیشی شده و با ایجاد هماهنگی روند معرفی این شرکت به خارج از استان هم فراهم شود.

آقازاده بیان کرد: آرامش و امنیت خاطر این شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است که با نگاه ویژه به این مهم هماهنگی‌ها و اقدامات لازم به منظور توسعه کار علمی در استان انجام شود که برای رسیدن به نتایج مطلوب در این زمینه نیاز به حمایت همه‌جانبه به‌ویزه از سوی دانشگاه‌های استان داریم.

وی با اشاره به تامین نیاز مالی پارک علم و فناوری استان گفت: برای نیاز مالی فروردین‌ماه سال آینده تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود اما درمجموع در سفر هیئت دولت به استان مبلغ 1.5 میلیارد تومان برای توسعه پارک پیش‌بینی شد که با توجه به استانی شدن برخی طرح‌های ملی می‌توان نگاه ویژه‌ای به پارک برای سال 97 داشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تامین محصولات مورد نیاز کارخانه‌های استان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا برقراری ارتباط این شرکت‌ها با صنایع و شرکت‌ها علاوه بر توسعه صنایع استان می‌تواند در تامین بازار شرکت‌های دانش‌بنیان هم مفید فایده واقع شود و حتی بازار دیگر استان‌ها را هم دراختیار گرفت. 

آقازاده عنوان کرد: سهم و نقش استان مرکزی در تولید ثروت بسیار قابل توجه و چشم‌گیر بوده اما نکته مهم در این زمینه استفاده و بهره‌گیری صحیح از این ثروت است به طوری که با حرکت در مسیری صحیح بتوان عقب‌افتادگی‌های این حوزه را هم جبران کرد.

انتهای پیام/م

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال