Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - در نشست داخلي حزب راست گراي افراطي جبهه ملي فرانسه، مارين‌لوپن بار ديگر به سمت رياست اين حزب انتخاب شد.
لوپن تنها نامزد تصدي اين سمت بود و تمامي اعضاي حزب از نامزد شدن وي حمايت کردند. انتخاب مجدد مارين لوپن به عنوان رهبر حزب جبهه ملي فرانسه با توجه به تحولات سياسي اخير در اروپا اهميت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مارين لوپن و راست گرايان افراطي چه برنامه هايي در سر دارند؟پيروزي راستهاي ميانه و افراطي در انتخابات پارلماني ايتاليا، پيروزي راست گرايان افراطي در انتخابات پارلماني اتريش وآلمان ميتواند موجب ايجاد تحرکي جديد دراين حزب راست گراي افراطي فرانسوي براي حضور پررنگتر درعرصه انتخاباتي فرانسه و کسب کرسيهاي جديد پارلماني شده و حتي موجب شود تا مارين لوپن با اميدواري بيشتري به انتخابات رياست جمهوري آينده فرانسه به اميد راهيابي به کاخ اليزه چشم بدوزد.
پس از رخداد سياسي اخير در ايتاليا بسياري از ناظران در باره ظهور مجدد راست گرايان افراطي در اروپا هشدار دادهاند. مارين لوپن خود از رهبران با سابقه راستگرايان افراطي در فرانسه و در اروپا، با توجه به راهيابي وي به پارلمان اروپا محسوب ميشود. وي ابتدا از فعالان حزب جبهه ملي بود، اما پس از بروز اختلافات بين وي و ژان ماري لوپن پدرش که رهبر حزب جبهه ملي و بنيانگذار آن در سال 1972 بود، توانست با کنار زدن وي در سال 2011 زمام اين حزب را به دست گيرد و به رهبر بلامنازع آن تبديل شود. مارين لوپن توانست در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 2017 فرانسه با پشت سرگذاشتن رقباي قدرتمندي به دور دوم راه پيدا کند که البته درنهايت در مقابل امانوئل ماکرون نامزد مستقل که عملا از حمايت جناح راست و چپ ميانه فرانسه برخوردار بود شکست خورد.
پيروزي ماکرون با توجه به حمايت جريانهاي راست ميانه و چپ ميانه و در واقع احزاب اصلي فرانسه از وي چندان هم غير منتظره نبود.
"ميشل ابونجم" Michelle Abunajmکارشناس سياسي،معتقد است که امانوئل ماکرون جامعه‌اي دو قطبي و به شدت چندپاره را به ارث برده است. درعين حال هشدارهاي مکرر مقامات ارشد فرانسه و سياستمداران ارشد فرانسوي در باره تبعات و پيامدهاي مصيبت بار پيروزي مارين لوپن نيز در افزايش راي و اقبال مردم فرانسه به ماکرون بي تاثير نبود. با توجه به آراي بالاي مارين لوپن درانتخابات رياست جمهوري فرانسه اين مساله را مي توان نشانه افزايش تمايل بسياري از فرانسويها به راست افراطي دانست. موفقيت مارين لوپن دراين عرصه حاکي از جذابيت روز افزون شعارهاي جبهه ملي فرانسه بود. محور شعارهاي اين حزب جدايي فرانسه از اتحاديه اروپا (فرگزيت)، بازگشت مجدد به واحد پول ملي يعني فرانک فرانسه، ايجاد محدوديتهاي شديد عليه مهاجران و پناهجويان واخراج آنها است.
پناه جويان غرق در مشکلات به موضوع وحدت گروههاي راست افراطي در اروپا تبديل شده اند
اوليور انگلي Oliver Angley کارشناس سياسي در باره دليل سياست سختگيرانه کشورهاي اروپايي عليه پناهجويان مي گويد:"حکومت ها ازراي دهندگان شان ترس دارند."با توجه به تداوم بحران پناهجويان و ازسوي ديگر ناکامي ماکرون در تحقق شعارهاي انتخاباتي اش به ويژه مبارزه با بيکاري مي توان پيش بيني کرد که مارين لوپن مي تواند ازاين مسائل به مثابه محملي براي جذب هر چه بيشتر شهروندان فرانسوي به حزب جبهه ملي و کسب آراي فرانسويان در انتخابات آينده استفاده کند .
نويسنده: سيد رضا ميرطاهر
137/111
بيشتر بخوانيد
پيشتازي راست‌گرايان ميانه در انتخابات پارلماني ايتاليا+ ويدئو
افزايش تحرکات خشونت‏‌آميز راست‌گرايان افراطي در اروپا / تحليل
نفوذ ديدگاه‌هاي راست‌گرايان در دولت اتريش
شکست سخت راست‌گرايان افراطي در انتخابات منطقه‌اي اسلواکي/ تحليل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مَنون اوبری، سیاستمدار فرانسوی، سخنگوی آکسفام فرانسه و نفر اول فهرست حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در انتخابات پارلمان اروپا در گفتگو با شبکه یک تلویزیون فرانسه (TF۱) انفعال دولت فرانسه را در برابر نسل کشی جاری در غزه محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: قتل عام غزه بر همه ما تحمیل شده است. من منحرف کردن نگاه‌ها را از آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، رد می‌کنم. در مبارزات انتخاباتی خود مفتخرم که صدای صلح را به دوش بکشم، از همه کشور‌ها و نیز اتحادیه اروپا می‌خواهم به ویژه با درخواست تحریم علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، انسجام داشته باشند.

آنچه در حال حاضر در فلسطین اتفاق می‌افتد، قتل عام است؛ چرا که تا کنون بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی در نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا؛ دبل اولادقباد و طیبی در چمپیونزلیگ
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا/ اولادقباد و طیبی در قله اروپا
  • قهرمانی مجدد یاران طیبی و اولادقباد در فوتسال اروپا
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!