Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:24:31 GMT

۱۶۷ کمک هزینه جهیزیه در استان سمنان پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۳۱۳۶

۱۶۷ کمک هزینه جهیزیه در استان سمنان پرداخت شد

سمنان - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۲۶۷مددجوی استان طی سال جاری راهی خانه بخت شدند، گفت: ۱۶۷مورد کمک‌هزینه جهیزیه نیز به مددجویان پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد رضوی در نشست خبری ظهر یکشنبه خود به میزبانی کمیته امداد سمنان، ضمن تشریح عملکرد این نهاد در حوزه ازدواج مددجویان تأکید کرد: در سال جاری ۲۶۷ نفر راهی خانه بخت شدند و این نهاد ۶۲۷ میلیون تومان برای این منظور کمک‌هزینه پرداخت کرده است که ۱۱۳میلیون تومان به تازه‌دامادها و ۵۱۴ میلیون تومان به نوعروسان پرداخت‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمک‌هزینه خرید لوازم منزل نیز تأکید کرد: ۱۰۱ تازه‌ داماد نیز از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به دریافت کمک‌هزینه سه میلیون تومانی تجهیز لوازم منزل شده‌اند و همچنین کمیته امداد به نوعروسان تحت پوشش کمیته نیز کمک‌هزینه پنج میلیون تومانی پرداخت کرده است.

۱۶۷کمک هزینه جهیزیه پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان درباره جهیزیه نیز گفت: کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به ۱۶۷ نوعروس پرداخت‌شده که قسم اعظم آن‌ها تا پایان سال جاری به خانه بخت رفته و ۲۵ زوج جوان نیز آماده دریافت کمک‌هزینه‌های ازدواج از سوی این نهاد هستند.

رضوی بابیان اینکه زوج‌های جوان تحت پوشش پس از ازدواج نیز از سوی کمیته امداد رها نخواهند شد، افزود: کمیته امداد پس از ازدواج نیز باهدف ایجاد ثبات اقتصادی در بین مددجویان اقدام به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد می‌کند که در این زمینه نیز تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.

وی دو هدف عمده را برای ارائه کمک‌هزینه‌های ازدواج برشمرد و تأکید کرد: نخستین هدف توانمندسازی افراد تحت پوشش و آماده‌سازی زمینه خروج آن‌ها از کفالت کمیته امداد محسوب می‌شود.

کمیته امداد به دنبال ترویج فرهنگ ازدواج آسان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان همچنین دومین هدف از کمک‌هزینه‌های ازدواج را کمک به ازدواج جوانان و دوری از مسائل و معضلات اجتماعی دانست و گفت: خوشبختانه در سال جاری توانسته‌ایم عملکرد قابل قبولی را ارائه دهیم.

رضوی در ادامه بر اهمیت تسهیل امر ازدواج تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از اهدافی که کمیته امداد در کمک هزینه ازدواج به دنبال آن است، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین دوری از تجملاتی است که بسیاری جوانان امروز از عهده آن بر نمی‌آیند لیکن در این حوزه کمیته امداد اقداماتی را صورت می‌دهد تا در جامعه نیز بازتاب این ازدواج‌های آسان نمود بهتری پیدا کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند

حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد