Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران بر لزوم حمایت های بیشتر از حمل و نقل ریلی درون شهری تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی استاندار تهران با بیان اینکه باید به مجموعه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بابت ارائه خدمات در این سطح تبریک گفت، افزود: شما کار سنگینی را برعهده دارید و من آرزو می‌کنم که در رسالت خود موفق باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون متروی تهران نقش تعیین کننده‌ای در زندگی شهروندان دارد و وضعیت ترافیک در حدی است که بسیاری ترجیح می‌دهند تا با مترو سفر کنند، به همین خاطر ما باید ظرفیت ارائه خدمات در این ناوگان را گسترش دهیم تا پاسخگو مطالبات شهروندان باشد.

وی به لزوم ایجاد خطوط در حاشیه کلان‌شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون تراکم ایستگاه‌ها در مرکز شهر تقریباً مطلوب است اما هرچه از مرکز دور می‌شویم فاصله ها زیاد می‌شود که این نیازمند آن است که خطوط جدیدی برای این مناطق در نظر گرفته شود، البته باید با یکپارچه سازی خدمات اتوبوسرانی و مترو به فکر ایجاد شبکه منسجم حمل و نقل عمومی در پایتخت باشیم.

مقیمی افزود: حجم تردد خودروهای شخصی از شهرهای حاشیه‌ای به سمت تهران بسیار زیاد است که می‌توان با راه‌اندازی خطوط برون شهری از آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اکنون خط پرند در مراحل پایانی ساخت است ابراز امیدواری کرد تا سایر خطوط حاشیه ای نیز به زودی ساخته شوند تا با اتصال آنها به متروی تهران شاهد بهبود شرایط ترافیکی و کاهش آلودگی هوا باشیم.

استاندار تهران در خصوص بودجه مورد نیاز متروی تهران هم گفت: بر اساس تصویب نمایندگان مجلس، دو میلیارد دلار از تسهیلات خارجی در سال ۹۷ برای متروی تمام شهرهای کشور و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اختصاص می‌یابد که به موجب این مصوبه، دولت موظف است نسبت به تضمین اصل و هزینه‌های این تسهیلات اقدام کرده و بانک‌های عامل نسبت به گشایش اعتبار اسنادی ذی‌ربط اقدام کنند؛ تخصیص این بودجه می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی متروی تهران را حل کند.

جعفر ربیعی مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در  جلسه مشترک استاندار تهران با مهندس نوبخت مدیرعامل شرکت و معاونین و مدیران ارشد شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، گفت: 19 سال از زمانی که مترو در شهر تهران کار خود را آغاز کرد می‌گذرد و علی‌رغم اینکه اکنون این ناوگان حمل و نقل ریلی گسترش زیادی یافته اما هنوز با آنچه که باید فاصله داریم.

وی با تأکید بر اینکه تهران به دلیل جمعیت و وسعت بالایی که دارد جز ابرشهرهای جهان محسوب می‌شود افزود: بر اساس طرح جامع ریلی تهران، باید 430 کیلومتر مترو داشته باشیم اما الان تنها 209 کیلومتر از آن راه افتاده است.

مهندس ربیعی ادامه داد: ساخت مترو سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و هرچه تعلل کنیم سرمایه مورد نیاز هم افزایش می‌یابد. در سال 1387 ساخت هر کیلومتر مترو در حدود 50 میلیارد تومان هزینه نیاز داشت و اکنون ساخت هر کیلومتر نیازمند 220 میلیارد تومان است. در آن زمان پروژه بزرگراه صدر با هزینه اولیه 2500 میلیارد تومان اجرایی شد که می‌توانستیم با آن هزینه 2 خط مترو بسازیم.

وی با اشاره به اینکه در بودجه و قوانین جاری حمایت از مترو دیده شده است افزود: مشکل ما در تخصیص بودجه است و باید بگویم که انصافاً شهرداری در سالهای گذشته فارغ از اینکه چه کسی مسئول آن بوده است سهم زیادی در گسترش و تأمین هزینه های بهره برداری از متروی تهران را بردوش کشیده و حمایت های دولتی کمتر بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در خصوص نحوه تأمین هزینه های بهره برداری از متروی تهران گفت: در اکثر نقاط جهان به حمل و نقل عمومی یارانه پرداخت می‌شود و در متروی تهران هم در ابتدا قرار بر این بود که یک سوم هزینه های بهره برداری از طریق مردم و با خرید بلیت تأمین شود و دوسوم باقی مانده را شهرداری و دولت یارانه دهند، اما اکنون کمتر از 20 درصد هزینه ها از فروش بلیت تأمین می‌شود و 80 درصد باقیمانده را شهرداری تأمین می‌کند.

به گفته مهندس ربیعی سهم دولت در پرداخت یارانه بلیت مترو بسیار ناچیز است و این سبب ایجاد بدهی میلیاردی در شرکت بهره برداری متروی تهران شده است. وی در این خصوص افزود: توجه به نگهداری و تعمیرات تجهیزات موجود در شبکه متروی تهران بسیار مهم است و اگر کوتاهی در این زمینه صورت گیرد کیفیت ارائه خدمات به مردم کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا خدمات نه تنها کاهش نیابند بلکه افزایش هم داشته اند اما ما در این راه نیازمند حمایت های بیشتری از جانب دولت هستیم.


مسئولان با مترو تردد کنند

رئیس هیئت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از مسئولان کشور خواست تا نه تنها به صورت نمادین بلکه در ترددهای روزمره خود از مترو استفاده کنند.

وی افزود: مطمئناً انجام اینکار باعث می‌شود تا مردم حس کنند که مسئولان از جنس خود آنها و در بین آنها هستند ضمن آنکه تردد با وسایل حمل و نقل عمومی باعث می‌شود تا مسئولان بیشتر دغدغه های مردم را لمس کنند. اکنون پورسیدآقای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حداقل 3 بار در هفته با مترو سفر می‌کند و مشکلات متروی تهران را از نزدیک پیگیری می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه،  ربیعی در پایان از استاندار تهران خواست تا در خصوص تخصیص بودجه، متروی تهران را کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیران شهرداری شیراز در سومین بازدید شبانه از طرح‌های بزرگ عمرانی، سراغ طرح‌های آکواریم و پارک آبی شیراز رفتند.
در شیراز بیش از ۴۰ طرح عمرانی بزرگ به صورت شبانه روزی در حال اجراست تا زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند