سوژههای نابی در ارتش برای فیلمسازی وجود دارد/تولید5 فیلم مستند با موضوع ارتش
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۳۳۶۳
به گزارش ایسکانیوز از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سرهنگ تندرو در نشست مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و گروه تلویزیونی ارتش اظهار کرد: ما در حوزه ارتش مظلوم واقع شدیم، اما شاید مقصر خودمان هستیم چون سختیهایی برای حضور دوربین در محوطههای نظامی وجود دارد که بخشی هم حق با سیستم است.
وی ادامه داد: امروز به این نتیجه رسیدیم که با وجود سوژههای نابی که در ارتش وجود دارد، نتوانستیم در قالب فیلم به معرفی و انعکاس آنها بپردازیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سرهنگ تندرو افزود: ظرفیتهای زیادی در ارتش وجود دارد که خیلی جذاب است ولی ما به آن نپرداختیم؛ لذا برای ورود به حوزه حرفهای مستند اعلام آمادگی میکنیم.
در ادامه این نشست، طباطبایینژاد ضمن معرفی فعالیتهای جاری مرکز گسترش، اعلام کرد: مهمترین بخش تولیدی مرکز، بخش مستند است که میتواند از مهمترین گونههای مورد توجه ارتش باشد؛ هم به دلیل صراحت و واقعنمایی، هم به دلیل دسترسی سهلتر، امنتر و گویاتر
وی تاکید کرد: مرکز گسترش در حوزه تولید مستند با موضوعات مرتبط با ارتش، اعم از آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده و موضوعات امروزی، آمادگی همکاری دارد تا روی این پروژهها بصورت مشترک سرمایهگذاری کنیم. البته ما در سالهای اخیر ۱۱ عنوان فیلم مستند با موضوع ارتش تولید کردیم؛ از جمله فیلمهای «تو از یاد نرفتهای» داستان اولین گروه تکاوران در خرمشهر را روایت میکند؛ «شیر صحرا» که پرترهای از شهید آبشناسان است؛ «مرز مهآلود» که به مبارزهی یک جوان ارتشی در زمان هجوم ارتش روسیه تزاری به ایران میپردازد و...
سرهنگ تندرو اظهار کرد: ما خیلی روی موضوعات ارتش اشراف نداریم؛ خیلی قصههایی که ناشنیدهاند اما بسیار شنیدنی هستند و باید آنها را به تصویر تبدیل کنیم و به مردم ارائه دهیم.
طباطبایینژاد گفت: ما در مجموعه مرکز این همکاری را وظیفه ملی، اداری، حرفهای و فردی خودمان میدانیم تا برای مهمترین سازمان خدمتگذار کشورمان تلاش کرده و خدمات و نکات ناگفتهی کارشان را با مدیوم سینما بیان کنیم.
وی گفت: هر سازمانی تلاش میکند امور مستندسازی را در مجموعه خودش متمرکز کند، اما همکاری و مشارکت با یک سازمان فرهنگی، حرفهای و اداری خیلی بهتر جواب میدهد؛ چرا که این همافزایی باعث کیفیت تولیدات میشود.
سرهنگ تندرو نیز در این خصوص گفت: ما اینجا جمع شدیم که تعامل را با بیرون بیشتر کنیم. ما تجهیزات عالی، استودیوهای قوی و منابع آرشیوی زیادی داریم، اما شاید خیلی از پتانسیل بیرونی استفاده نکردیم. ارتش در همه شهرها پادگان دارد و برای اجرای پروژههای مستند در حوزه لجستیک، اسکان، غذا و ترابری هیچ مشکلی نداریم و میتوانیم آن را متقبل شویم.
وی تاکید کرد: ظرفیتهای همکاری وجود دارد و ما آمادگی داریم در قالب تفاهمنامهای به اهداف مشترک خود برسیم.
مرتضی رزاقکریمی هم در سخنانی گفت: موضوعات خوبی در فعالیتهای ارتش در زمان جنگ و پس از آن وجود دارد؛ مردم تقریباً به نقش ارتش در طول جنگ آگاه هستند، اما جا دارد که بیش از این برای ارتش کار شود.
وی ادامه داد: کار تولید مستند بعنوان ثبت سند خوب است، ولی ما تمایل داریم مستندهایی ساخته شود که متفاوت بوده، هم از لحاظ سوژه بکر باشند و هم شیوه روایت و ساختار متمایزی داشته باشند. تحت این شرایط یک مستند جدی تولید میشود که ضمن شانس حضور در جشنوارهای چون سینماحقیقت، قابلیت پخش تلویزیونی و اکران در گروه هنر و تجربه را نیز پیدا میکند.
در پایان این نشست، مقرر شد تا با امضای تفاهمنامهای بین گروه تلویزیونی ارتش و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تولید مشترک ۵ فیلم مستند بلند با موضوعاتی که از طریق کارشناسان نیروی هوایی، دریایی و زمینی ارتش ارائه میشود، در دستور کار مرکز قرار گیرد.
در این نشست سید محمدمهدی طباطبایینژاد (مدیرعامل مرکز)، سرهنگ حمیدرضا تندرو (مدیر گروه تلویزیونی ارتش)، مرتضی رزاقکریمی (قائممقام مرکز)، سعیدی (مدیر تلویزیونی نیروی هوایی)، اقصامی (مدیر تلویزیونی نیروی دریایی)، آشنا (مدیر تلویزیونی پدافند ارتش) و شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی مرکز) حضور داشتند.
502
سینمای مستند حوزه ارتش مرتضی رزاقکریمی دفاع مقدس گروه تلویزیونی ارتشمنبع: ایسکانیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «ناامیدی سم است» به کارگردانی رضا پردل و محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که تا چندی پیش با نام «روبورس» شناخته میشد و داستان بحران سازمان بورس در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ را روایت میکند. آریان عطارپور تهیهکننده این اثر در گفتوگو با خبرنگار آنا درباره این تغییر نام گفت: زمان که اسم فیلم را انتخاب میکردیم «ناامیدی سم است» را مدنظر داشتیم اما «روبورس» را، بهصورت موقت، در زمان عقد قرارداد روی آن نهادیم.
او ادامه داد: «روبورس» اسم دم دستی که در لحظه انتخاب شده بود تا پروژه فقط یک نام داشته باشد اما «ناامیدی سم است» نماینده فضاییست که فیلم میخواهد به مخاطب عرضه کند و ارتباط تماتیک با مستند دارد.
برنامهریزی برای «ناامیدی سم است»
این تهیهکننده درباره برنامه خود برای نمایش این مستند بیان کرد: احتمالا با هماهنگی بخش بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، افتتاحیهای برای فیلم برگزار شود و سپس در جشنوارههای پیش رو مثل فیلم کوتاه تهران و هر جای دیگری که دوستان مرکز پیشنهاد کنند، شرکت خواهیم کرد. همچنین درنظر داریم تعدادی اکران خصوصی در جمعهایی که به مبلحث اقتصادی مثل بحران بورس علاقهمند هستند، برگزار کنیم.
کارگردان «مرجان» در بخش دیگری از صحبتهایش درباره فعالیتهای مستندسازی آینده خود مطرح کرد: مشغول فیلمبرداری مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو برای شبکه مستند هستیم که تا ۲ یا سه ماه آینده چند قسمت آن برای پخش آماده میشود. تهیهکنندگی و کارگردانی این اثر برعهده خودم است.
عطارپور در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه مستند، روایتی چند لایه از تاریخ شکلگیری صنعت خودرو در ایران، آسیبشناسی وضعیت فعلی و مطالعه تطبیقی درباره صنعت خودرو در ایران و کشورهای صاحب صنعت دیگر مثل کره جنوبی، هند، برزیل و... است.
«ناامید سم است» با نام قبلی «روبورس»، به بحرانهای سازمان بورس در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ میپردازد که این بحرانها در بازار سرمایه باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه مردم سهامدار شد. این مستند ۲۳ دقیقهای پیامدهای این اتفاق و درگیری مردم با این موضوع را تا امروز بررسی میکند.
عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا پُردل، تهیهکننده: آریان عطارپور، تدوین: آریان عطارپور، فیلمبردار: رضا تیموری، راوی: شهرام درخشان، آهنگساز: نیما پورکریمی، صداگذار: هیراد علویفرد، مشاور علمی: علی شهبازی، تصویرساز پوستر: شادی یوسفی، طراح پوستر: هانا بیات، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.
انتهای پیام/