Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-علی لاریجانی گفت: کسانی که فکر می‌کنند مشکلات کشور را می‌توانند با پاسخ یک خطی حل کنند دچار خودفریبی هستند. باید چالش‌های متنوع در کنار توفیقات در کشور را مورد بررسی قرار داد، این موضوع به دقت نظر، نگاه علمی و آرامش در کشور نیاز دارد.

علی لاریجانی در دیدار با همسران نمایندگان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)،‌ گفت: گاهی در شرایط امروز ایران دریدگی می‌بینیم، این دریدگی حسن نیست بلکه قبح جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سنت اسلامی رعایت آداب ظاهری با احترام به دیگران گره خورده است. نباید تحت هیچ شرایطی آبروی یک نفر را ریخت و به او ظلم کرد. در حدیث قدسی آمده است اگر کسی آبروی مومن را بریزد خداوند فرموده که خود را برای جنگ با او آماده کند، لذا انسان برای آموختن درس انسانیت باید در دل خود نسبت به دیگران باوفا باشد. این موضوع منوط به دوری از بخل و حسد و کار کردن انسان بر روی خود است.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* عدالت به معنای اجرای قانون داناست؛ یکی از ویژگی‌های تحقق عدالت، اجرای قانون است به طوریکه در حکومت اجرای قانون افضل بر امور دیگر است.

* اصول متعدد قانون اساسی درباره مجلس نشان می‌دهد که تنقیح‌کنندگان قانون در صدر انقلاب جایگاه والایی برای مجلس قرار دادند تا بتوانند از حقوق ملت در مقابل قوه مجریه و سایر بخش‌ها دفاع کنند.

* یک نماینده می‌تواند در همه امور کشور اظهارنظر کرده و قانون وضع کند. از طرف دیگر در مسئولیت‌های مختلف افراد می‌توانند جانشینی برای خود و یا معاونی گمارند اما چنین امکانی برای نماینده مجلس وجود ندارد. نماینده نمی‌تواند کسی را جانشین خود کند و کارهایش را به افراد دیگر تفویض نماید.

*: مردم نماینده را انتخاب کردند به همین دلیل او حق ندارد کارهایش را به کس دیگری واگذار کند و یا جانشینی در جلسات بفرستد. این نشان از اهمیتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای منتخبان مردم قائل شده است که اجازه ندارند اختیاراتی که مردم به آنها داده‌اند را به دیگران تفویض کنند.

*گاهی خرده می‌گیرند که چرا وقت نمایندگان باید برای سر زدن به مناطق مختلف صرف شود که اگر احزاب وجود داشته باشد دیگر لازم نیست نمایندگان به این مناطق روند. این حرف صحیحی نیست چون با این امکان مردم می‌توانند با نمایندگان رودررو صحبت کرده و مشکلات‌شان را بیان کنند.

* برخی از چالش‌های کشور به هم تنیده شده که نمونه آن آسیب‌های اجتماعی است. قطعا باید با تعقل، توجه کافی و دقت نظر این چالش‌ها حل شود چون با شعار و سر و صدا قابل حل نیست.

* کسانی که فکر می‌کنند مشکلات کشور را می‌توانند با پاسخ یک خطی حل کنند دچار خودفریبی هستند. باید چالش‌های متنوع در کنار توفیقات در کشور را مورد بررسی قرار داد، این موضوع به دقت نظر، نگاه علمی و آرامش در کشور نیاز دارد.

* تردیدی ندارم نظام جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر مردم و تجربه ۴۰ ساله‌اش و شناخت از مشکلات می‌تواند چالش‌های آینده را حل کند و آرزوهای امام و شهدا را محقق نماید.

*اینکه انسان در زندگی با برخورداری از این فضیلت خود را به آن تسکین دهد، امر مهمی است. مساله عفاف موضوعی است که جامعه را از دریدگی و گسستگی نجات می‌دهد.

*در خانواده‌ای که عفاف باشد همبستگی هم خواهد بود. در جامعه‌ای که اساس آن بر پایه عفاف باشد نیز همبستگی افزایش یافته و سوء ظن از بین می‌رود و همه جزء یک پیکر می‌شوند.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها

 

محمد اسکندری  با تاکید بر اهمیت روستا‌ها افزود:دولت سعی می‌کند به قتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد و روستا‌ها از اول در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به سند تحول شورا‌ها عنوان کرد:روستا‌ها باید به ماهیت قبلی شان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.
مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود:باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز گفت:شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری  افزود: فرمان تاریخی امام (ره) و تشکیل شورا‌های اسلامی نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از وحدت و همراهی آنان در آبادانی شهری و روستایی است.

وی شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام و رفعت برخورد نمایند.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • بکوشیم بی‌جهت آبرو شخصی در جامعه را نریزیم
  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است