Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو ظرفیت مناسب و فراوانی برای گسترش همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما دارند.

علیرضا تابش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره تازه‌ترین دیدار خود با رییس موسسه فرهنگی اکو و امضای تفاهمنامه همکاری با این موسسه اظهار داشت: مهمترین اقدامی که درباره این تفاهمنامه می‌‎توان به آن اشاره کرد تولید فیلمی با موضوع «نوروز» توسط کشورهای عضو اکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بر اساس این توافق دبیرخانه همکاری دائمی بنیاد سینمایی فارابی و موسسه فرهنگی اکو و سازمان همکاری‌های منطقه‌ای سینمایی راه اندازی خواهد شد، افزود: بنابراین در پی ایجاد این صندق برنامه های مشترکی همچون گسترش و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت‌های حوزه فیلم و سینمای کشورهای عضو اکو تقویت و راه اندازی می شود.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی توسعه و پخش و مبادله فیلم همچنین همکاری در برنامه ارتباطات استراتژیک را از دیگر محورهای تفاهمنامه بین فارابی و اکو عنوان کرد و توضیح داد: در تلاش هستیم با پیگیری و دقت مناسب این موضوعات را هر چه سریعتر عملیاتی و به سرانجام برسانیم.
به گفته تابش، از دیگر محورهای مورد توجه در این تفاهمنامه، ایجاد قطب‌های نوآوری در حوزه سینما و صنعت تصویر و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در حوزه فیلم و سینما و صنعت تصویر است.
وی با بیان اینکه طرفین برای تبادل، طراحی و سفارش فیلمنامه به منظور تولید مشترک نیز توافقاتی کردند، توضیح داد: در این باره نیز تصمیم گیری بر آن شد تا قرارداد نمایش و جایزه اکو در جشنواره‌های سینمایی مختلف کشورهای عضو اکو نیز انجام شود.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تشکیل کمیسیون مشترک فعالان صنعت فیلم سینمای ایران و کشورهای اکو و به روز رسانی بانک اطلاعاتی سینمایی این کشورها را از دیگر موضوعات مورد توجه این تفاهمنامه عنوان کرد.
تابش با بیان اینکه این تفاهمنامه به مدت دو سال از سوی طرفین قابل اجرا خواهد بود، خاطرنشان کرد: نخستین کارگروه مشترک بین بنیاد سینمایی فارابی و موسسه فرهنگی اکو یک ماه پس از امضای تفاهمنامه برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، روز یکشنبه 13 اسفند ماه، محمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
فراهنگ ** 9246 ** 1071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مستند پرتره «ابوجهاد، پدر جهاد» ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت برای نخستین بار از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۵:۳۰ خواهد بود.

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود. او از نظر رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این رژیم به شمار می‌آمد و به همین دلیل نیز بارها برای ربودن و ترور او تلاش شده است.

مستند «ابوجهاد، پدر جهاد» به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شده است.

دیگر خبرها

  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو