Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان با بیان این مطلب که بانوان احتیاجی به اعمال سهمیه مجزا و تمایز جنسی ندارند، عنوان کردند: توسعه متعادل جامعه زمانی میسر است که نگاه زنانه بر آن حاکم باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم شهرداری تهران، مراسم جشن شکرانه پرسنل شرکت شهر سالم به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و روز زن در محل سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاونین شهردار تهران، مدیران کل شهرداری، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید چوبینه: در سال آینده باید خدمات هدفمند، موثر و با رفع مشکلات گذشته ارائه دهیم
در این مراسم دکتر حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و تقدیر و تشکر از پرسنل شرکت شهر سالم، گفت: تلاش ها و کوشش های همکارانم در حوزه بهداشت و درمان، اداری و مالی، HSE، اورژانس و دیگر بخش های شرکت با این هدف است تا پرسنل شهرداری، شهروندان تهرانی و افرادی که به تهران سفر می کنند بتوانند با خیال راحت از اماکن تابعه شهرداری تهران استفاده کنند و دغدغه ای بابت بهداشت، ایمنی، درمان و مباحث محیط زیستی نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این جشن به شکرانه توفیق یک سال خدمتگذاری به این مردم برگزار شده است و ان شالله در سال آینده باید خدماتی که ارائه می دهیم هدفمندتر، موثرتر و با رفع مشکلات گذشته همراه باشد. در مسیر این خدمتگذاری خالصانه، خداوند نیز ما را یاری خواهد داد تا بتوانیم خدماتمان را به پرسنل شهرداری و شهروندان کامل تر کنیم، زیرا که کار برای خداست.
چوبینه با اشاره به طرح های پیش بینی شده برای خدمات به شهروندان، تصریح کرد: اجرای این برنامه ها به جز با همت شما که سرمایه های انسانی شرکت شهر سالم هستید، به ثمر نخواهد نشست. برنامه های ما در سال آینده بر اساس نشست ها و همکلامی هایی که با شما پرسنل شرکت شهر سالم داشته ام، طراحی شده است و در این مسیر از نظرات و پیشنهادات آتی پرسنل نیز استقبال می کنیم تا راهگشای فعالیت های شرکت باشد. بسیاری در داخل و خارج کشور دنبال القای ناکارآمدی هستند اما پرسنل شرکت ما و دیگر بخش های شهرداری تهران در کنار مردم و مسئولین می توانند، کارآمدی را به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به تاکید شهردار تهران در خصوص جدی گرفتن موضوع سلامت پرسنل و شهروندان، اظهار داشت:  ما مراکز درمانی مختلفی در سطح شهر داریم و باید بحث بهداشت شهروندان و پرسنل شهرداری تهران را نیز به صورت موازی و مستمر پیش ببریم. دید ما نباید این باشد که وقتی همکاری بیمار شد به او بگوییم که تا این سقف می توانی از خدمات بیمه ای استفاده کنید، بلکه ابتدا باید برای پیشگیری از ابتلای او به بیماری برنامه داشته باشیم. برنامه های ما باید به گونه ای باشد که فرزندان و خانواده پرسنل هم را تحت پوشش قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت شهر سالم افزود: به هیچ عنوان در بحث درمان پرسنل کم کاری نمی کنیم اما باید به سمتی پیش برویم که پیشگیری مقدم بر درمان باشد. در این مسیر تمام بخش های شرکت باید در کنار همدیگر باشند و در تعامل و همکاری تنگاتنگ با بخش های دیگر شهرداری تهران تا بتوان موضوع رسیدگی به سلامت و بهداشت پرسنل شهرداری و شهروندان را به نحو احسن انجام داد.
وی در پایان تاکید کرد: در این جشن پایان سال با بازنشستگان که لحظه های عمر کاریشان با عشق همراه بوده و حداقل ۳۰ سال پیاپی خدمت کرده اند و اکنون به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند، خداحافظی می کنیم، اما از آن ها قول می گیریم که مار یاری دهند و از راهنمایی های خود دریغ نورزند.

فرزانه ترکان: بانوان احتیاجی به اعمال سهمیه مجزا و تمایز جنسی ندارند
دکتر فرزانه ترکان، عضو هیئت مدیره شرکت شهر سالم شهرداری تهران، در ادامه برنامه شکرانه با حضور پشت تریبون ضمن گرامیداشت روز مادر و زن، گفت: این جشن با ولادت حضرت زهرا (س) مصادف شده است و از این بایت به همکاران خانم شرکت شهر سالم که به واقع بار تمام مشکلات خانه و خانواده را در کنار مسائل و دغدغه های کاری و اجتماعی به دوش می کشند و بازوی توانمند فعالیت های و اقدامات اجتماعی هستند، تبریک می گویم.
وی خاطرنشان کرد: تاسی بانوان به توانمندی هایشان در جامعه در ابتدا براساس آموزه های دینی و حضرت زهرا (س) است که البته آنچه در این خصوص آموزش داده شده، در شان الگوی کاملی همچون حضرت فاطمه (س) نبوده است. حضرت زهرا (س) کسی است که در جامعه به شدت مردانه، خشک و همراه با جاهلیت عرب ایستاد و از حق دفاع کرد و به پشتوانه ایشان بود که ولایت امیرالمونین تثبیت شده و شیعه قوام یافت.
ترکان با اشاره به ضرورت حضور زنان در فعالیت ها و اقدامات اجتماعی، اظهار داشت: در جامعه فعلی اگر زنان در نقش های اجتماعی ظاهر نشوند، مسلما آن فعالیت اجتماعی به ثمر نمی رسد و اگر در کسب مطالبات تلاش نکنند نتیجه واقعی نخواهیم گرفت. بانوان هیچ گاه احتیاج به سهمیه مجزا و تمایز جنسی ندارند زیرا با پیشینه ای که زنان ایرانی در توانمندی های مختلف دارند، فقط اگر تبعیض ها برداشته شود احتیاجی به سهمیه و تمایز جنسیتی ندارند و امید است این موضوع در شهرداری تهران و در کل کشور نیز محقق شود.
وی گفت: به منظور رفع همین تبعیض ها در شواری عالی درمان شهرداری پیشنهاد دادیم تا زنان کارمند همچون آقایان اجازه بیمه کردن همسر و فرزندانش را داشته باشند تا بتوانیم حق برابری برای زنان ثابت کنیم.
عضو هیئت مدیره شرکت شهر سالم در پایان ضمن تشکر از مسئولان قبلی، پرسنل فعلی و بازنشستگان امروز، تصریح کرد: امید است شهرداری فعلی مطالبات مردم و کارمندان را به مرحله ظهور برساند، اما این امر با همکاری همه پرسنل و مدیران محقق می شود که باید در این مسیر خود را سهیم بدانید تا این حرکت مثبت به جلو پیش برود.

زهرا صدراعظم نوری: توسعه متعادل جامعه و شهر تهران زمانی میسر است که نگاه زنانه بر آن حاکم باشد
زهرا صدراعظم نوری، عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن گرامیداشت روز زن و مادر و تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، گفت: ایشان الگوی تمام انسانیت است و نه تنها الگوی زنان و این اجحاف است به مقام ایشان. به این مهم در قرآن نیز اشاره شده است زیرا از حضرت زهرا (س) با عنوان خیر فراوان یاد می کند چون امامت به واسطه ایشان استمرار می یابد و همین طور این برکت زیاد به واسطه ویژگی های که ایشان و تمام زنان دارند، در زندگی انسان ها، پیدایش می یابد.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: خداوند برای شکرگذاری این نعمت به پیامبر دستور داد تا بهترین اعمال را بجا آورد. نکته دیگر این است که در حدیث کسا نیز آمده است، خداوند محوریت معرفی را حضرت فاطمه (س) قرار می دهد بنابراین از منظر آموزه های دینی مقام زن بسیار رفیع است.
وی اظهار داشت: از لحاظ مباحث امروزی و در دنیای مدرن نیز یکی از مسائل آینده در جهان معاصر مسئله زنان است. در بحث های توسعه وقتی راجع به شاخص ها بحث می شود شاخص توسعه انسانی و شاخص توسعه انسانی بر مبنای جنسیت مطرح می شود. اگر فاصله بین این دو زیاد و دارای شکاف باشد در حقیقت وضعیت زنان از وضعیت متوسط جامعه پایین تر است. بنابراین برای داشتن یک جامعه پایدار و دارای توسعه است باید منابع انسانی به عنوان رکن توسعه به صورت متوازن رشد پیدا کنند و لذا ضروری است به موضوع زنان، ویژه پرداخته شود و شکاف ها سریع تر پر شود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به وجود بی عدالتی جنسیتی در تمام جوامع، تصریح کرد: گروهی که فرصت کافی برای بروز و ظهور نداشته اند باید فرصت کافی برایشان ایجاد شود تا به سرخطی که بقیه هستند، برسند. باید ساز و کاری فراهم شود که عدالت به خصوص در جامعه دینی ما و در شهر تهران به عنوان یک کلانشهر فراهم شود تا زنان بتوانند تجربه کنند و استعدادهایشان را به منصه ظهور بگذارند. در این سال ها فرصت های کمتری در اختیار بانوان گذاشته شده و به همین علت تجربه لازم برای به عهده گرفتن مدیریت ها و فعالیت ها ندارند چون تجربه کافی و لازم ندارند و این به علت مردانه دیده شدن بازار کار است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ای که می خواهد دارای عدالت باشد باید دو اصل را رعایت کند، گفت: در این راستا باید حداکثر آزادی برای تمام آحاد جامعه فراهم باشد و دوم اینکه نابرابری در جامعه نداشته باشیم. وضعیت امروز زنان به گونه ای هست که نابرابری وجود دارد و شرایط مطلوبی ندارند و حیطه مدیریت شهری حیطه است که به خوبی می تواند از ظرفیت بانوان استفاده کند و توانمندی زنان را بیشتر کند.
وی در پایان با اشاره نابرابری موجود در تاریخ بلدیه تهران و شهرداری تهران اظهار داشت: امروز حضور و بروز زنان بسایر کم است، در حال حاضر از ۶۸ هزار نیروی شاغل تنها ۱۷ درصد بانوان هستند. به همین نسبت در پست های مدیریتی عالی هم ۵ درصد سهم دارند و در سایر پست های میانی نیز ۱۳ درصد زنان حضور دارند که این نشانی از تعادل ندارد و شهر نمی تواند به این صورت پیش برود و انتظار این است که از ظرفیت بانوان به خوبی استفاده شود و سهم زنان افزایش یابد. این در حالی است که جامعه و شهری مثل تهران زمانی می تواند متعادل باشد که نگاه زنانه که سرشار از محبت ، دوستی، عشق و عاطفه است بر آن حاکم باشد.

ولی الله شجاع پوریان : سرمایه های انسانی کشور جانمایه همه فعالیت های بشری هستند
ولی الله شجاع پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در ادامه با اشاره به آموزه های دینی ما در خصوص قدردانی از تلاش ها و فعالیت های انجام شده، گفت: قدردانی و شکرگذاری حسن ذاتی دارد و هر انسانی با هر عقیده و نظری این را درک می کند و می داند که باید قدردان فرد یا افرادی باشد که خدماتی به او ارائه می دهند.
وی با اشاره به فقدان همایون شهنواز کارگردان باسابقه و پیشکسوت کشورمان، تصریح کرد: تکریم بازنشستگان و پیشکسوتان در کلام بزرگان و آموزه های دینی ما بسیار توصیه شده است. در حقیقت منابع انسانی ارزشمند ترین منابع و سرمایه های کشور جانمایه همه فعالیت های بشری هستند زیرا که اگر روزی تمام سرمایه های یک کشور به اتمام برسد این نیرو و سرمایه انسانی یک کشور است که می تواند آن را نجات دهد و از این جهت سرمایه های انسانی شایسته تقدیر و تکریم و بزرگداشت هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه ای در شهرداری تهران برای ارائه خدمات به کالبد و بدن انسان تحت عنوان شرکت شهر سالم و اداره کل سلامت برای خدمت به روح و روان و جان انسان ها، وجود دارد. این دو در تعامل با یکدیگر می توانند خمات ارزنده، جامع و ماندگاری به پرسنل و شهروندان تهرانی ارائه دهند. در تهران زیرساخت های بسیاری از جمله سرای های محلات وجود دارد که می توانیم در کنار شهر سالم با تشکیل کارگروه های ویژه خدمات بیشتر و بهتری ارائه دهیم.

ابراهیم شیخ: تدوین و ابلاغ استراتژی منابع انسانی در شهرداری تهران؛ به زودی
در ادامه این مراسم، ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از خانواده هایشان، گفت: این شهدا بودند که با تقدیم جان خود فرصتی را برای مردم بوجود آوردند تا مردم در امنیت کامل در کشورمان زندگی کنند و ما بتوانیم خدمات مناسب تری به شهروندان ارائه کنیم.
وی با اشاره به تدوین استراتژی منابع انسانی در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مراسم رونمایی این سند که تمامی استاید و صاحب نظرات شرکت داشتند بر ۵ موضوع استراتژیک تاکید شده است. اولین نکته اخلاق مداری است، باید تلاش کنیم نظام اخلاق را در تمامی سطوح کاری و فعالیت شهرداری تهران و در تمام شئون آن اجرا و موضوع اخلاق را در حوزه های اخلاقی، کاری و حرفه ای باید به عنوان یک عرصه اساسی ایجاد کنیم. شیخ افزود: در استقرار نظام اخلاقی جدید با جدیت تمام باید با فساد مبارزه کرد و نسبت به سالم سازی محیط کار اهتمام داشته باشیم.
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، دومین استراتژی را هوشمندسازی دانست و تصریح کرد: در شهرداری تهران شهر هوشمند را در کنار منابع انسانی هوشمند می خواهیم تا در آینده تمام فعالیت ها و فرآیندهای کاری در بستر فناوری اطلاعات انجام شود و بر این اساس شاهد شفاف سازی، سرعت عمل و دسترسی به اطلاعات برای تحلیل و مدیریت بهتر باشیم.
چابک سازی سومین استراتژی منابع انسانی بود که شیخ از آن نام برد و گفت: در حال حاضر بهروری مناسب نیست و به عبارت بهتر شهر گران، اداره می شود، بنابراین بهروری منابع انسانی باید بسیار افزایش یافته و تلاش کنیم از طریق ارتقای سطح و افزایش بهره وری منابع انسانی و چابک سازی شهر ارزن تر اداره شود. همچنین پرداختن به رفاه حال و آینده کارکنان شهرداری تهران که شما پرسنل شرکت شهر سالم نیز در ایجاد آن نقش برجسته ای در حوزه سلامت کارکنان شهرداری تهران دارید، استراتژی چهارم است.
وی با تاکید بر بحث شایسته سالاری و توجه به شایستگی ها در اعطای مناسب و موقعیت های سازمانی از آن به عنوان پنجمین استراتژی سند منابع انسانی نام برد و گفت: در این مسیر ۲۰ راهبرد، ۵۷ سیاست و ۱۰۳ شاخص پیش بینی شده است تا به دقت میزان دستیابی به اهدافمان را بررسی کنیم و بسنجیم. در حال حاضر نیز با عده قابل توجهی از متخصصان کشور در حال تدوین ۶۶ برنامه عملیاتی جداگانه برای مناطق، شرکت ها و سازمان ها هستیم تا از این پس براساس برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی در شهرداری تهران، حرکت کنیم.
ابراهیم شیخ نقش پرسنل شهر سالم در دستیابی به سند منابع انسانی، اساسی دانست و تاکید کرد: امید است با همکاری شما پرسنل شهر سالم تحقق آرمان های شهرداری و شورای شهر تحت عنوان "تهران شهر امید" را شاهد باشیم.
وی در پایان اظهار داشت: مدیران بایستی درکنار توجه به موضوع درمان پرسنل موضوع ایجاد یک شهر سالم را نیز فراموش نکنند چرا که این شرکت برای دتیابی به این هدف تاسیس شد که البته این مهم با همکاری سایر بخش های شهرداری تهران محقق خواهد شد و نگاه جزیره ای و بخشی ما را از دستیابی به اهدافمان دور می کند. در پایان دست مریزاد می گویم به بازنشستگان و کسانی که سال های سال به پرسنل و شهروندان تهرانی خدمات ارائه دادند.
این مراسم که با اجرای گروه موسیقی همراه بود، در پایان با تقدیر و تشکر از ۲۰ بازنشسته شرکت شهر سالم شهرداری تهران، توسط اعضای شورای شهر، معاون منابع انسانی شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران و مدیرکل سلامت شهرداری، پایان یافت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌

 شیوا شبدینی   بیان کرد: آخرین روز سلامت «خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی» عنوان یکی از روزهای «هفته سلامت» است، در این نام‌گذاری به طور ویژه اهمیت خانواده به‌عنوان اولین پایگاه آموزشی در زمینه‌های تغذیه سالم و ورزش همگانی پیش از ورود به جامعه موردتوجه قرار گرفته است.

وی افزود: یک خانواده سالم، با ایجاد فرهنگی از آگاهی درباره سلامت، این امکان را به اعضایش می‌دهد که بهترین تصمیم‌ها را در خصوص سلامتی خودشان بگیرند، آموزش‌های مرتبط با تغذیه سالم، مراقبت از بدن و روح و تدابیر پیشگیری از بیماری‌ها، بخشی از این فرهنگ سلامت در خانواده هستند که به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کنند.

پزشک مرکز سلامت تصریح کرد: باتوجه‌به افزایش چندبرابری چاقی در چند دهه اخیر و به‌تبع آن افزایش کم‌سابقه موارد ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آن نظیر کبد چرب و دیابت، تغذیه سالم و ورزش همگانی که از عوامل اصلی پیشگیری از چاقی هستند بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفته و بر نقش و اهمیت خانواده و به طور ویژه مادر خانواده به‌عنوان اولین مروج این سبک زندگی سالم تأکید شده است.

وی یادآور شد: تهیه غذای سالم یکی از ارکان اصلی سلامت هر فرد به شمار می‌رود و تصور من بر این است که بانوان نقش اصلی را در این زمینه عهده‌دار هستند. اگر بتوانیم مادران و خانم‌های خانه‌دار را در زمینه تغذیه سالم آموزش دهیم شاید گام بزرگی در این زمینه برداریم، در درجه اول آموزش به خانواده اهمیت دارد و محل دیگری که فرد به آن وارد می‌شود مهدهای کودک و مدارس هستند، پس در مرحله بعد تمرکز اصلی باید روی آموزش در مهدهای کودک و مدارس باشد.

شیوا شبدینی در ادامه تشریح کرد: دیگر مراکزی که می‌توانیم آموزش‌ها را در آن‌ها آغاز کنیم، محل‌های کار و ادارات هستند، بارها دیده شده که غذاهایی که برای کارمندان تهیه و طبخ می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، اکنون اکثر افراد ناگزیرند غذا را یا در محل کار بخورند یا از طریق رستوران‌های اطراف محل کار خود تهیه کنند. اگر غذاهایی که ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند غذای سلامتی باشد، سلامت کارمندان نیز تضمین می‌شود.

وی اظهار کرد: خیلی‌ها بر این باورند که پیروی از یک رژیم غذایی اصولی و سلامت هزینه‌های زیادی دارد، اما اگر واقعاً کلاه‌خود را قاضی کنیم متوجه می‌شویم که بدن ما در طول هفته‌ها و ماه‌ها چقدر مواد غذایی ناسالم مانند انواع شیرینی‌ها، تنقلات، چیپس و پفک و انواع نوشابه‌های شیرین و آب‌میوه‌های صنعتی دریافت می‌کند، اگر از مصرف این غذاها و تنقلات ناسالم پرهیز کنیم می‌توانیم هزینه‌ای را که پیش‌تر صرف این غذاها می‌کردیم، به تهیه مواد غذایی سالم اختصاص دهیم.

شبدینی خاطرنشان کرد: مورد دیگری که دیده می‌شود کم‌تحرکی است، ساعات خیلی طولانی حضور در ترافیک سنگین شهری باعث می‌شود افراد تحرک کمی داشته باشند، کم‌تحرکی عامل بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله کبد چرب، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات اسکلتی (استخوانی) است.

وی افزود: اگر بتوانیم در کنار تغذیه سالم حداقل روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان به فعالیت ورزشی اختصاص دهیم و در آخر هفته‌ها به همراه خانواده ورزش‌های خیلی ساده مانند رفتن به پارک‌ها، کوهستان و بازی‌های گروهی را مدنظر قرار دهیم تا حد زیادی از بیماری‌های کبد چرب و دیابت که روند ابتلا به آن‌ها آن با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است، می‌توانیم پیشگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌