Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «سعید محمدزاده» امروز (یکشنبه) در چهارمین جشنواره جایزه تعالی سازمانی راه‌آهن افزود: امسال براساس آمارهای موجود حدود 47 میلیون تن بار جذب حوزه ریلی شد، در حالی که امکان جذب بار در این حوزه نزدیک به 90 میلیون تن بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه راه آهن افزایش جابجایی بار و مسافر است، بنابراین باید بررسی شود شاخص بهره وری هر فرآیندی در عملکرد کلی ما چه نقشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدزاده افزود: با توجه به اهداف تدوین شده در برنامه ششم توسعه باید حجم جابجایی بار در بخش ریلی به 195 میلیون تن برسد؛ یعنی این رقم باید سالیانه 45 تا 50 درصد رشد داشته باشد.

به گفته وی، در سال آتی زمانی که از 1.5 برابر این رقم عبور کنیم، حق دسترسی را برای شرکت هایی که عبور بار آنها از 1.5 برابر این رقم بیشتر شده باشد تا 50 درصد کاهش می دهیم.

مدیرعامل راه آهن یادآوری کرد اکنون در شبکه ریلی کشور 35 میلیارد دلار طرح توسعه در حال اجراست، همچنین براساس اهداف تدوین شده بار معدنی قرار است به 210 میلیون تن برسد و با فرض سهم یک سومی ریل در مقایسه با جاده برای حمل بار، سهم ریلی 70 میلیون تن و سهم جاده 140میلیون تن از کل بار حوزه معدنی می شود.

وی افزود: در پنج سال آتی، 100 میلیون تن به حجم بار کنونی در جاده ها اضافه می شود که مخاطرات این بخش را افزایش می دهد.

مدیرعامل راه آهن اضافه کرد: با بهره گیری از شبکه ریلی به ازای هر یک میلیون تن کیلومتر بار 79.8 ریال و با احتساب هر دلار 40 هزار ریال، 1.3 سنت صرفه جویی سوخت خواهیم داشت و این رقم نشان می دهد برای حرکت به سمت تعالی باید این موارد در نظر باشد.

به گزارش ایرنا، در چشم انداز افق 1404 باید شبکه ریلی کشور 30 درصد بار و 20 درصد مسافر کشور را جابجا کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید