Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان روز یکشنبه در آئین امضای این تفاهم نامه چهار جانبه گفت: کاشان به عنوان نخستین شهرستان در کشور است که در آن پارک علم و فناوری ایجاد خواهد شد.
حمیدرضا مومنیان با اشاره به مشکل بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشور افزود: علت بروز این معضل ایجاد رشته های دانشگاهی به صورت نامتوازن و بدون مطالعه است و در این راستا موضوع اشتغال این قشر در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی با ایجاد شهرک های علمی پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حال برطرف شدن است و هم اینک 15 شرکت دانش بنیاد و 2 مرکز رشد در منطقه کاشان فعال است.
فرماندار کاشان با اشاره به فعالیت بیش از 30 شهرک علمی و تحقیقاتی در کشور گفت: امید می رود با استقرار این شرکت ها و مرکزها در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، مشکل اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در منطقه شمال استان اصفهان برطرف شود.
رئیس دانشگاه کاشان نیز به تلاش ها برای ایجاد پارک علم و فناوری با عنوان غیاث‌الدین جمشید کاشانی اشاره کرد و گفت: چهار سال پیگیری راه اندازی این مرکز علمی پژوهشی به درازا انجامید.
عباس زراعت افزود: پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی در زمینی به مساحت 40 هکتار با ظرفیت پذیرش 50 شرکت دانش بنیان در جوار دانشگاه کاشان راه اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: براساس قانون این شهرک ها تنها در مرکز استان ها ایجاد می شود و هر کدام می توانند دارای چهار پارک علم و فناوری باشند که تفاهم نامه ایجاد یک پارک در این شهرستان به امضا رسید.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه تجارت سنتی در این منطقه نتوانسته با علم و فناوری پیوند برقرار کند، اضافه کرد: برای رقابت در جهان باید به سوی تجارت دانش محور حرکت کرد و تبدیل کاشان به قطبی بزرگ در یک زمینه علمی با توجه به ظرفیت های این شهرستان در زمینه تولید انرژی خورشیدی، اسانس گل محمدی، داروهای گیاهی و گردشگری در یکی از بندهای این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
او در ادامه راه اندازی نخستین بنیاد نیکوکاران کشور در دانشگاه کاشان را مایه مباهات و جهت دهی کمک های نیکوکاران به سوی فعالیت های پژوهشی را از جمله ابتکارهای این بنیاد در دانشگاه کاشان عنوان کرد.
زراعت به ساخته شدن هشت هزار مترمربع فضای آموزشی و عمرانی در سال جاری از سوی نیکوکاران در دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: برای ساختن این فضاها (پژوهشکده انرژی، دانشکده های حقوق و مهندسی، کتابخانه مرکزی و خوابگاه) در دانشگاه کاشان 120 میلیارد ریال هزینه شد.
به گفته وی، دانشگاه کاشان 10 رتبه بین المللی و بیش از 30 رتبه ملی در سال جاری کسب کرده است.
نزدیک به هفت هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در 154 رشته گرایش دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
دانشگاه کاشان در مرکز شهرستانی به همین نام با 365 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم, احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود‌. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود‌. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد : درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند‌ چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • سقوط مرگبار نوجوان ۱۶ ساله کاشانی از کوه
  • سقوط از کوه نوجوان ۱۶ ساله کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود