Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: طبق برآوردهای کارشناسی احداث یک کیلومتر مترو در شهر تهران 220 میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست مشترک خود با رئیس هیات مدیره ، مدیرعامل و مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار کرد: در نگاه اول شاید هزینه احداث یک کیلومتر مترو بسیار سنگین به نظر برسد ولی وقتی حجم خدمات ارائه شده از سوی مترو تهران به مردم را مشاهده می کنیم متوجه خواهیم شد که این عدد در مقابل کاهش آلودگی هوا و کاستن حجم ترافیک شهری ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تخصیص اعتبار دو میلیارد یورویی و تسهیلات پنج و نیم میلیارد تومانی در بودجه سال آینده به مترو و قطار شهری خبر داد و افزود: امسال در مجلس ٢ میلیارد یورو به امر توسعه و ساخت قطار شهری تخصیص داده شده که در قالب استفاده از منابع فاینانس تأمین می شود.
استاندار تهران ادامه داد: همچنین در بودجه سال بعد به میزان 5.5 میلیارد تومان تسهیلات به امر گسترش خطوط ریلی شهری تخصیص داده شده که از میزان ٥٠ درصد به عهده شهرداری ها و 50 درصد هم تکلیف دولت است.
وی با بیان این نکته که طبق قانون جامع حمل و نقل تاکنون باید ٤٣٠ کیلومتر قطار شهری و اکسپرس حومه ای در شهر و استان تهران ایجاد می شد خاطرنشان کرد: تاکنون ٢٠٩ کیلومتر خط ریلی در شهر تهران احداث شده و حدود ٥٠ درصد از برنامه جامع حمل و نقل در استان تهران محقق خواهد شد.
رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران نقش تعیین کننده گسترش خطوط قطار شهری را در کاهش میزان بار ترافیک و آلودگی هوا در شهر و استان تهران را بسیار اثرگذار دانست و افزود: مترو و قطار حومه ای با در نظر گرفتن حجم انبوه مسافر ورودی به شهر و استان تهران در کاهش حجم بار ترافیک و آلودگی هوای شهر و استان تهران بسیار تعیین کننده است.
مقیمی در ادامه اتصال قطار شهری تهران به شهرستان های استان تهران را یکی از ضرورت ها و اولویت های حمل ونقل در استان اعلام کرد و گفت: پروژه احداث مترو پرند به اتمام رسیده و فقط جانمایی ایستگاه ها و تجهیز و نصب دستگاه های مورد نیاز آن باقی مانده که با کمک شرکت بهره برداری مترو در آینده ای نزدیک این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: در خصوص قطار حومه ای اسلامشهر خیلی مشکلات جدی وجود ندارد و تلاش می کنیم که ایستگاه مترو آزادگان را تا ابتدای شهرستان اسلامشهر که به طول ٨ کیلومتر است از طریق قطار تبادلی متصل کنیم.
استاندار تهران، همکاری و هماهنگی بین دولت ، مجموعه شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر و استانداری را در مجموع مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امروز همه مجموعه های دخیل در بحث مدیریت شهری از دولت گرفته تا شورای شهر به یک نقطه واحد و اشتراک فکری رسیده اند که حل مشکلات مربوط به آلودگی هوا و ترافیک شهر و استان تهران نیازمند تعامل همه ارکان اعم از دولت و شهرداری است.
وی بیان کرد: شرکت مترو روزانه یک میلیون 750 هزار نفر مسافر را در تهران جابجا می کند و این خدمات منهای خدماتی است که مترو در ایام تعطیل و مناسبت های خاص به شهروندان ارائه می کند و این کار بزرگی است.
مقیمی همچنین از فعالیت قطار شهری تا ساعت ٢٤ در روزهای منتهی به پایان سال خبر داد و گفت: با هماهنگی های بعمل آمده با مسئولین شرکت مترو مقرر شد تا جابجایی مسافر تا روز ٢٩ اسفند همه روزه تا ساعت ٢٤ هرشب انجام شود.

**ابر شهر تهران نیازمند حمایت های بیشتر از حمل و نقل ریلی درون شهری
همچنین در این نشست مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از زمانی که مترو در شهر تهران کار خود را آغاز کرد 19 سال می گذرد و با توجه به اینکه اکنون این ناوگان حمل و نقل ریلی گسترش زیادی یافته اما هنوز با آنچه که باید فاصله داریم.
جعفر ربیعی با تأکید بر اینکه تهران به دلیل جمعیت و وسعت بالایی که دارد جز ابرشهرهای جهان محسوب می‌شود افزود: بر اساس طرح جامع ریلی تهران، باید 430 کیلومتر مترو داشته باشیم اما الان تنها 209 کیلومتر از آن راه افتاده است.
وی ادامه داد: ساخت مترو سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و هرچه تعلل کنیم سرمایه مورد نیاز هم افزایش می‌یابد.
ربیعی خاطرنشان کرد: در سال 1387 ساخت هر کیلومتر مترو در حدود 50 میلیارد تومان هزینه نیاز داشت و اکنون ساخت هر کیلومتر نیازمند 220 میلیارد تومان است که در آن زمان پروژه بزرگراه صدر با هزینه اولیه 2 هزار و 500 میلیارد تومان اجرایی شد که می‌توانستیم با آن هزینه 2 خط مترو بسازیم.
وی با اشاره به اینکه در بودجه و قوانین جاری حمایت از مترو دیده شده است افزود: مشکل ما در تخصیص بودجه است و باید بگویم که انصافاً شهرداری در سالهای گذشته فارغ از اینکه چه کسی مسئول آن بوده است سهم زیادی در گسترش و تأمین هزینه های بهره برداری از متروی تهران را بردوش کشیده و حمایت های دولتی کمتر بوده است.
رئیس هیات مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین در خصوص نحوه تأمین هزینه های بهره برداری از مترو تهران گفت: در اکثر نقاط جهان به حمل و نقل عمومی یارانه پرداخت می‌شود و در مترو تهران هم در ابتدا قرار بر این بود که یک سوم هزینه های بهره برداری از طریق مردم و با خرید بلیت تأمین شود و دوسوم باقی مانده را شهرداری و دولت یارانه دهند، اما اکنون کمتر از 20 درصد هزینه ها از فروش بلیت تأمین می‌شود و 80 درصد باقیمانده را شهرداری تأمین می‌کند.
ربیعی با بیان اینکه سهم دولت در پرداخت یارانه بلیت مترو بسیار ناچیز است و این سبب ایجاد بدهی میلیاردی در شرکت بهره برداری متروی تهران شده اظهار کرد: توجه به نگهداری و تعمیرات تجهیزات موجود در شبکه مترو تهران بسیار مهم است و اگر کوتاهی در این زمینه صورت گیرد کیفیت ارائه خدمات به مردم کاهش می‌یابد.
وی یادآور شد: تاکنون شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تمام تلاش خود را بکار گرفته تا خدمات نه تنها کاهش نیابد بلکه افزایش هم داشته باشد اما در این راه نیازمند حمایت های بیشتری از جانب دولت هستیم.
رئیس هیات مدیره شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه این نشست از مسئولان کشور خواست تا نه تنها به صورت نمادین بلکه در ترددهای روزمره خود از مترو استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: به طور یقین انجام این کار باعث می‌شود تا مردم حس کنند که مسئولان از جنس خود آنها و در بین آنها هستند ضمن آنکه تردد با وسایل حمل و نقل عمومی باعث می‌شود تا مسئولان بیشتر دغدغه های مردم را لمس کنند.
در پایان این نشست محمد حسین مقیمی استاندار تهران به همراه مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از مرکز فرمان مترو تهران بازدید کرد.
تهرام/7243//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد