Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: ايرادات گزارش وزارت اطلاعات درخصوص تحقيق و تفحص از دو تابعيتي‌ها رفع شد، تا مراحل بعدي خود را از طريق هيات رئيسه مجلس طي کند.

به گزارش ايرنا، سيدحسين نقوي حسيني درخصوص جلسه امروز- يکشنبه- کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي توضيح داد: در ابتداي جلسه، جواد کريمي قدوسي پيرامون طرح اشکال لاريجاني رئيس مجلس بر گزارش تحقيق و تفحص از دو تابعيتي‌ها مبني بر ضرورت توجه به گزارش وزارت اطلاعات از دوتابعيتي‌ها توضيح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد که «با توجه به ايرادات مطرح شده، هيات، گزارش وزارت اطلاعات را بررسي و در نهايت با توجه به آن گزارش، تکمله‌اي به گزارش هيات اضافه کرد و بدين ترتيب اشکال مطرح شده رفع شد تا مراحل بعدي خود را از طريق هيات رئيسه مجلس طي کند.»
نقوي حسيني تصريح کرد: لازم به توضيح است گزارش نهايي هيات در صحن علني قرائت خواهد شد.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان کرد: در ادامه جلسه، بروجردي گزارشي از جلسه شوراي امنيت کشور و مباحث مطرح شده در آن را توضيح داد.
نقوي حسيني بيان کرد: موضوع جلسه امروز کميسيون بحث بسيار مهم فضاي مجازي و مسائل آن بود.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: سيدابوالحسن فيروزآبادي رئيس مرکز ملي فضاي مجازي و همکارانش نيز ميهمان اين جلسه بودند.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان داشت: ابتدا کواکبيان نماينده کميسيون امنيت در شوراي فضاي مجازي، گزارشي را از جلسات و موضوعات جلسات ارائه کرد و گفت که تصويب يک سند قانوني در حوزه فضاي مجازي ضروري است.
نقوي حسيني گفت: لازم به ذکر است در اين جلسه، نمايندگاني از وزارت اطلاعات و ناجا نيز حضور داشتند.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: فيروزآبادي رئيس مرکز ملي فضاي مجازي گفت که «با توجه به تحولات اساسي در فضاي مجازي و تأثيرگذاري آن، آمريکايي‌ها تلاش مي‌کنند هدايت آن را به دست بگيرند و 70 درصد اين فضا نيز در اختيار خود آمريکايي‌هاست چرا که هويت بخشي‌ در فضاي مجازي در دست خود آنهاست و سعي مي کنند چارچوب‌ها، ضوابط و قوانين حاکم بر آن را هم ايجاد کنند.»
نقوي حسيني بيان کرد: رئيس مرکز ملي فضاي مجازي توضيح داد که «آمريکايي‌ ها در سياست‌گذاري فضاي مجازي خدمات پايداري را تعريف کرده که جهاني هستند و اجازه ورود دولت‌ها را هم به اين پارادايم نمي دهند. پنج شرکت بزرگ دنيا در شرايط فعلي، پنج شرکت فعال در حوزه IT هستند، نه شرکت‌هاي نفتي و غيره و بنابراين مي‌توان گفت فضاي اقتصادي دنيا نيز در حال انتقال به حوزه فضاي مجازي و IT است و بيش از 70 درصد اين فعاليت‌ها در اختيار آمريکايي‌هاست و خدماتي شبيه به ايميل، موتور جستجو و ... را هم ارائه مي‌دهند.»
نماينده مردم ورامين و پيشوا در مجلس اضافه کرد: فيروزآبادي بيان کرد که «ما بايد براي اينگونه خدمات پايه، جايگزين بسازيم. گروه‌هاي مرجع در حوزه‌هاي مختلف امروز در فضاي مجازي فعال هستند و بنابراين فيلتر کردن تنها راه نيست. رشد و گسترش تلگرام در جامعه ما طبيعي نيست و به همين جهت خطراتي را به طور جدي در پي دارد. در اين شبکه جرايم در حال افزايش است و اغلب غيرقابل پيگيري هستند، مسئوليت پذيري در اين فضا وجود ندارد، پيام رساني بومي بايد تقويت و حمايت شود و نبايد فضاي مجازي را با الکترونيکي کردن فعاليت‌ها اشتباه گرفت.»
نقوي حسيني اظهار داشت: رئيس مرکز ملي فضاي مجازي توضيح داد که «البته بايد اشاره کنيم که بايد قوانين مهمي در حوزه فضاي مجازي به تصويب مجلس برسد تا پيام رسان هاي داخلي بتوانند فعال و شبکه‌هاي بومي تقويت شوند تا مهاجرت از تلگرام به پيام‌رسان‌هاي داخلي صورت بگيرد.»
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان کرد: در ادامه جلسه، اعضاي کميسيون نگراني‌ها و دغدغه‌هاي خود را در حوزه فضاي مجازي مطرح کردند.
به گزارش خانه ملت، در پايان جلسه بنا بر اين شد که در حوزه قانونگذاري، طرح‌هاي قانوني مورد نياز مديريت فضاي عمومي تهيه و تصويب شود. همچنين اعتبارات مورد نياز در اين زمينه و با توجه به خلاء سرمايه‌گذاري بخش خصوصي تأمين شود.
سيام*3070*3061*1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از پیگیری جدید مساله توقف واردات نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، سم و کود خبر داد، مساله‌ای که طی نامه‌ای به رئیس مجلس نیز اعلام شده تا در جلسه سران قوا مطرح شود.

به گزارش ایسنا، در نشست نمایندگان بخش خصوصی حوزه کشاورزی با مقامات وزارت جهاد کشاورزی با موضوع توقف چند ماهه ثبت‌سفارش و تخصیص ارز برای واردات سم و کود، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد که این مساله باید به زودی حل شود وگرنه مجلس از جایگاه نظارتی خود این مساله را به صورت قانونی پیگیری جدی خواهد کرد.

محمدجواد عسگری - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس - با اشاره به اینکه بارندگی‌های صورت گرفته احتمالاً وضعیت مطلوبی را در تولید محصولات کشاورزی رقم خواهد زد، افزود: مساله این است که به دلیل افزایش سطح رطوبت، بیماری‌های مرتبط با نباتات افزایش یافته و چنانچه به موقع با آفت‌ها مبارزه نشود، بیماری اپیدمی شده و خسارت‌های بسیاری به کشاورزان وارد خواهد کرد.

او در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با قائم‌مقام و معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، گفت: واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی از جمله در حوزه واردات سموم و کود گله‌مند هستند که برخی دستگاه‌های متولی از جمله بانک مرکزی، همکاری لازم را با آنها نداشته‌اند. بر این اساس در روزهای گذشته، جلسه‌ای با محوریت کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار و مقرر شد که همه دستگاه‌های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و اتحادیه‌ها با هماهنگی یکدیگر این مساله را رفع کنند. با وجود این توافق ظاهراً برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته‌اند.

عسگری ادامه داد: پیرو جلسه‌ای که در کمیسیون مجلس برگزار شد، مکاتبه‌ای با رئیس مجلس صورت گرفت و مقرر شد که ایشان در جلسه سران قوا این موضوع را مطرح کنند تا ارز مورد نیاز برای واردات سموم با کیفیت و  تامین شود و در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار گیرد.

او ادامه داد: اگر تا روز شنبه این مساله حل‌وفصل نشود، در روز یکشنبه در مجلس جلسه‌ای برگزار کرده و مبتنی بر جایگاه نظارتی خود علاوه بر پیگیری این موضوع، برخورد قانونی هم خواهیم کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • رأی مردم حق الناس است/ مردم مراقب شبهات فضای مجازی باشند
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان