Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@06:13:24 GMT

ظهور ناکثین و مارقین نتیجه نهادینه شدن ارتجاع است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۵۸۸۶

ظهور ناکثین و مارقین نتیجه نهادینه شدن ارتجاع است

به گزارش جهان نيوز، محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در نشست علمی انقلاب و ارتجاع که عصر امروز توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: در 29بهمن ماه تاکید رهبر انقلاب بر مفهوم ارتجاع بود و دوگانه سازی مد نظر رهبر انقلاب نبود.

وی با بیان اینکه اندیشه مدرن غرب انقلاب را بیهوده می داند چون می گوید نوعی ترمیدور است و به نقطه اول باز خواهد گشت گفت: تلاش های زیادی در قرن بیستم اتفاق افتاد که ملت ها از حرکت به سمت انقلاب به عنوان نقطه آرمانی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کوشکی با بیان اینکه در جامعه خودمان دو مفهوم ارتجاع را داشتیم اظهار است: اولی ارتجاعی است که خود رهبری به کار برد و چند بار در فرازهای انقلاب از واژه انقلاب نام می برد و از ارتجاع سرخ و سیاه صحبت می کند و منظورش از ارتجاع سیاه مذهبی ها و منظورش از ارتجاع سرخ مارکسیست ها هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مارکسیست ها نیز در سال های دهه 50 ارتجاع را درمورد مذهبی ها به کار می بردند گفت: برابر نهاد واژه ارتجاع در نگاه مارکسیست ها انقلاب اسلامی, روحانیت بود و به همین خاطر در سال های 58و 59گروه های چپ به قدری واژه ارتجاع را برای انقلابی ها به را بردند که امام یک بار می گوید «اگر تاکید بر مفاهیم دینی ارتجاع است ما مرتجعیم»؛ ارتجاع و تحجر شاید به لحاظ ریشه ای در یک حوزه باشند ولی هرکدامشان بحث خاصی را اراده می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه رهبر انقلاب می خواهد از واژه ارتجاع مفهومی در بستر انقلاب اسلامی بسازد گفت: البته فقط یک نمفهوم سازی است و اگر بخواهیم برای انقلاب نظریه ای تئوریک داشته باشیم استارت مکانیزم ارتجاع در انقلاب اسلامی می تواند از این صحبت بخورد.

کوشکی ضمن تاکید بر اینکه ارتجاع، تحجر نیست گفت: ارتجاع یک دینامیک متحرک دارد و فرد مرتجع در مسیری دچار برگشت می شود در حالی که تحجر درجازدن و ایستایی است.

وی ضمن اشاره به اینکه تعریف جدیدی از ارتجاع در ایران صورت می گیرد گفت: در گفتمان فرزندان انقلاب پس از آن که چپی ها مطرح کردند ارتجاع دیگر بین انقلابی ها استفاده نشد و لیبرال ها در مجلس اول طرف مقابل را با این واژه خطاب قرار می دادند.

این استاد دانشگاه با بان اینکه براساس تعریف رهبری فراموشیشعارها آرمان ها و رفتارهای انقلاب اسلامی ارتجاع است گفت: وقتی شعارها را هم عوض کنیم دیگر ارتجاع اتفاق افتاده است ولی برخلاف غربی ها ما معتقد به جبر تاریخ و ترمیدور نیستیم.

وی با اشاره به چگونگی ایجاد ارتجاع گفت:  اول نفوذ اتفاق می افتد و هدف نفوذ انقلابی ها هستند چون کسی که انقلابی نیست حرکتی نکرده که برگردد.

کوشکی ضمت تاکید بر اینکه نفوذ دنیاطلبی و علاقه مندی به تجملات و زندگی راحت را در بین انقلابی ها جا می اندازد خاطرنشان کرد: نفوذ کاری می کند که انقلابی ها دنبال سهم خود از انقلاب باشند و کسی که اشرافی بود، اولویتش از مستضعفین عوض می شود.

وی ادامه داد: پس از این مرحله فرد انقلابی ترسو می شود و مجبور می شود به بیگانه اعتماد کند و دست از استقلال بردارد  و محافظه کار می شود و  سپس فیتیله مرگ بر امریکا را پایین می آورد و به این نتیجه می رسد که اصلا استقلال مطلوب نیست.

کوشکی افزود: واژه ارتجاع در مقاطعی در کلام رهبری بیشتر استفاده شده که جهت گیری غالب مسئولین به سمت اشرافیت و دنیاطلبی بوده است و گفتمان غالب مسئولین دنیاطلبی شده و خط کف منازل وزرا ونک و سقف آن لواسان می شود.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر عدم سکوت در برابر ارتجاع گفت: این به غربی ها این پیام را می دهد که انقلاب اسلامی دچار ترمیدور نمی شود و می شود جلویش را گرفت و یکی از کسانی که با ترمیدور مخالفت می کند حضرت علی (ع) است و مبگویند آنچنان غربال می کنم که همه چیز جای خود برگردد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر دیر ترمز ارتجاع را بکشیم و بگذاریم نهادینه شود با ناکثین و مارقین روبرو خواهیم شد گفت: هرقدر زودتر ترمز ارتجاع را بکشیم هزینه های تغییر و اصلاح برای ما کمتر خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی باشد

دادستان کل کشور ضمن تحسین اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل گفت: این عملیات سپاه سرافراز مقدمه‌ای برای زوال و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیست باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی در جریان سفر امروزش به استان مازندران با آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در این دیدار اظهار کرد: عملیات شب گذشته نیرو‌های مقاومت و سپاه پاسداران و دیگر نیرو‌ها و موشک‌باران و پهپادباران کردن مرکز رژیم غاصب و شکسته شدن ابهت این رژیم و حامیانشان که در عمر هفتاد ساله این رژیم کثیف بی‌سابقه بود جای تبریک دارد.

وی افزود: امیدواریم سیر تکاملی و صعودی خدمات قضایی در استان با حضور رئیس جدید دادگستری طی شود، مازندران علیرغم فرصت‌ها و برجستگی‌های بسیار مهم که در حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به اینجانب بر آن تاکید شده که باید تقویت شود، در کنار آن سلسله آسیب‌هایی هم داریم که حضور مقتدرانه بخش قضایی خیلی می‌تواند در رفع این آسیب‌ها مفید و موثر باشد. مثل همین جریان تعرض به منابع طبیعی، جنگل‌ها و سوءاستفاده از این فرصت‌های خدادادی که برخی از هنجارشکنان انجام داده و ساحت مقدس طبیعت را با پلشتی و گناهان لکه‌دار کردند.

محمدی لائینی تاکید کرد: تحقق شعار سال هم نیاز جدی به حمایت‌های دستگاه قضایی دارد. به‌خصوص امسال که رهبر معظم انقلاب اسلامی روی مشارکت مردم تکیه کردند و این باید بهتر از سال‌های گذشته عملی شود و مردم روی حوزه تولید نقش داشته باشند، به‌خصوص به تعاونی‌ها توجه جدی و بیشتر شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به نکته‌ای که در خطبه نماز جمعه اخیر بیان شد، خاطرنشان کرد: بحث قطعی برق صاحبان صنایع هفته‌ای دو روز در ماه که تعطیلی یک هفته‌ای را رقم خواهد زد برخلاف جهش تولید است، پیشنهاد راه‌اندازی یک نیروگاه شخصی برای تولید برق به اندازه نیاز را بیان کردیم آمادگی وجود دارد، نیاز به تسهیلات دارد. به نظر می‌رسد که بانک‌ها مقداری کم‌لطفی داشته و توجه چندانی ندارند، تبعیض‌هایی هم در ارائه دادن تسهیلات مشاهده می‌شود، اما اگر بیایند تسهیلات ارائه بدهند خودش نوعی حمایت است.

وی با تاکید بر حفظ اخلاق و فرهنگ، حضور دستگاه قضایی را در حفظ سلامت و فضای اخلاقی و محدود کردن ناهنجاری‌های فرهنگی و رشد عمران و آبادانی استان، جهش تولید، مشارکت مردم و برخورد با مفاسد بسیار موثر و مهم دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی دادستان کل کشور نیز در این دیدار ضمن تحسین حملات موفقیت آمیز ایران اسلامی به اسرائیل با بیان اینکه امید است این عملیات سپاه سرافراز مقدمه‌ای برای زوال و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیست باشد، اظهار داشت: در قوه قضائیه نظارت‌ها نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر، دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نظارت در قوه قضائیه باید سختگیرانه باشد، افزود: برخورد با فساد در قوه قضائیه کم نظیر و بی‌نظیر است.

موحدی با اشاره به فعالیت هیات بازرسی پنهان در قوه قضائیه، گفت: در بیشتر استان‌ها آمار سلب صلاحیت و تعلیق از سمت قضایی زیر یک درصد است.

وی با تاکید براینکه دادستانی کل کشور نسبت به دادسرا‌ها نظارت ویژه دارد، ادامه داد: وضعیت فعلی دستگاه قضا به برکت تلاش‌های آگاهانه رئیس قوه قضائیه خوب است.

موحدی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم بر لزوم تسهیل‌گری مسئولین جهت تحقق این مهم تاکید کرد و گفتت: تربیون‌های نماز جمعه یکی از اثرگذارترین ابزار برای تبیین شعار سال رهبری به شمار می‌رود.

وی از آمادگی دستگاه قضا برای حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری در راستای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه بخش‌ها از جمله دولت، قوه قضائیه و مردم باید برای جهش تولید وارد میدان عمل شوند.

در این دیدار محمد عباسی مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات و رئیس دفتر دادستان کل، حجت الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران و کریمی دادستان عمومی و انقلاب این استان حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • عملیات سپاه مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • حمایت شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان از عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران
  • تبلور اندیشه‌های انقلاب اسلامی در هنر انقلابی
  • پیام شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران
  • اجتماع طلاب حوزه علمیه قم به شکرانه حمله موشکی به سرزمین های اشغالی
  • پیام شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از سپاه پاسداران
  • حمایت مردم انقلابی اهواز از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی