Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:وزارت بهداشت تنها ۲۵ درصد در تأمین سلامت مردم و ارتقا آن در جامعه نقش دارد و ۷۵ درصد دیگر در اختیار خود مردم است لذا باید به سلامت خود بیشتر توجه کنند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مسعود پزشکیان عصر امروز در جمع معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزارشد با اشاره به نقش 25 درصدی وزارت بهداشت در تامین سلامت مردم اظهار داشت: 75 درصد دیگر در اختیار خود مردم است لذا باید به سلامت خود بیشتر توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دوران حضور خود در وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و درباره اهداف تشکیل این شورا افزود: اتخاذ تصمیمات هماهنگ و منسجم برای رسیدگی به مشکلات سلامت و ارتقای آن در کشور از جمله اهداف تشکیل این شورا بود.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت دانش آموزان است، ابراز کرد: در این راستا طی روزهای اخیر نهضت کاشت نهال را با کاشت 36 هزار اصله نهال توسط دانش آموز آغاز کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به کمبود منابع مالی در دولت گفت: برای حل مشکلات موجود و بهبود وضعیت جامعه نیازمند مشارکت مردم هستیم.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با تکیه به مثلث علم، مشارکت و باور و ایمان، کوه ها را جابجا کرده و خواهیم توانست کارهای برجسته ای انجام دهیم و تمامی مشکلات را از سر راه خود برداریم.

وی به بررسی های صورت گرفته در خصوص شاخص های اجتماعی تاثیرگذار در سلامت اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد سلامت گروهی از مردم بیش از سایرین در معرض خطر است، حال آن که ما با سالم سازی محیط زندگی می توانیم مانع بیماری و احیانا مرگ این افراد شویم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمی توانیم نسبت به تامین سلامت مردم بی تفاوت باشیم، چرا که ما مسئولیت تامین سلامت مردم جامعه را برعهده داریم و در این راستا باید با تمام توان تلاش کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: در این مملکت نیازی نیست به فکر ثروتمندان و بالای شهری ها بود، بلکه باید به فکر افراد نیازمند و بی بضائتی باشیم که هر لحظه جانشان در خطر است.

وی در پایان با بیان اینکه برقراری عدالت جزو اصول دین بوده و حمایت از نیازمندان جزو وظایف حاکمیت است، تاکید کرد: بنابراین برای باید دست به دست هم دهیم و با برقراری عدالت در جامعه باید در جهت رفع مشکلات این افراد حرکت کنیم.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج فاضل، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در افتتاحیه چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: طرح اجباری پزشکان به دلیل شرایط جنگ اجرایی شد و دلیلی برای ادامه دادن آن وجود ندارد.

وی افزود: فلسفه جامعه جراحان همفکری انجمن‌های مختلف و افزایش سطح علمی جراحان کشور است.

سیاوش صحت نایب رئیس کنگره جامعه جراحان ایران، نیز گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عده‌ای در پی شکستن جایگاه رفیع جامعه پزشکی کشور هستند.

علی جعفریان دبیر علمی کنگره نیز افزود: حضور کمرنگ همکاران جوان در کنگره نسبت به دوره‌های قبل زنگ خطر هشداری برای مسئولان است.

تازه‌های جراحی در رشته‌های مختلف، جراحی عروق، پیوند اعضا، درمان‌های نوین جراحی در ایران و جهان امسال در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران؛ با حضور جراحان تخصص‌ها و شاخه‌های مختلف مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند