Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:18:41 GMT

فردوسی دادگستری و خردگرایی را گسترش داد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۶۰۱۵

فردوسی دادگستری و خردگرایی را گسترش داد

شیراز- رئیس مرکز حافط شناسی گفت: فردوسی دادگستری و خردگرایی را گسترش داد. به گزارش خبرنگار مهر. دکتر کاووس حسن لی یکشنبه شب در سرای سخن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس که میزبان آیین گشایش انجمن حماسه پژوهی پارس بود افزود: ما در فرهنگ خود شخصیت های بزرگی داریم که هریک برای خویش خورشیدی درخشان هستند از این رو ما نمی توانیم به سعدی و حافظ بپردازیم هرچند که شهرما متعلق به اینهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد ادبیات دانشگاه شیراز عنوان کرد: بدن فرهنگی ما مانند بدن فیزیکی نیازهایی دارد؛ بدن فرهنگی ما هم نیازمند توانمندی است زیرا هریک از عناصری که  میتواند بدن را ماندگارکند، بدن فرهنگی ما اگر سعدی و حافظ را نداشته باشد دچار ضعف و کرختی می شود.

رئیس مرکز حافط شناسی در ادامه بیان کرد: مولانا در فرهنگ ما می تواند ما را از آسیب ها مصون بدارد. ما نمی توانیم در شیراز فقط سعدی و حافظ داشته باشیم و اندیشه خیامی نداشته باشیم یا به فردوسی نپردازیم در حالیکه او بی گمان شناسنامه ملی ماست؛ اگر شاهنامه نبود و نباشد حتما چیز بزرگی را از دست داده ایم.

حسن لی یادآور شد: فردوسی و خیام بخشی از نیازها ما را پاسخگو هستند از این رو باید برای ماندگار شدن آن مراحلی را طی کنیم.

این استاد ادبیات دانشگاه شیراز افزود: کالای گران بهایی مانند شاهنامه فردوسی را داریم و که با زیبایی و فریبنده می توانیم عرضه کنیم،؛ این برنامه ها و انجمن های بخشی از جامعه است که می تواند غنای فرهنگی را فراهم سازد.

وی ادامه داد: امروز فکر می کنم دست کم گامی است که با این انجمن با جدیت برداشته خواهد شد زیرا فردوسی دادگستری و خردگرایی را گسترش داده و امروز باید با وسایل جذاب هنری آنرا بگسترانیم و به دنیا صادر کنیم زیرا هنوز گوشهایم در دنیا شنیدن پیام های حماسی ماست.

رئیس مرکز حافظ شناسی یادآور شد: ادبیات ما یکی از گران بهاترین سرمایه های بشری است که می تواند ما را به دنیا عرضه کند؛ دور باد از ما زیستن در گذشته زیرا در گذشته بمانیم و صورت های امروز را در نیابیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است