Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی چهار کیلومتر از محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان به بهره برداری رسید.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در حاشیه این بهره برداری اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و عبور بسیار مسافران از محور بجنورد به جنگل گلستان، امروز چهار کیلومتر از پروژه چهار بانده این محور در گردنه مملجه به تاتار که یکی از محورهای پرحادثه بود، به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره داشت: امروز بخشی از عملیات اجرایی مانند نصب نیوجرسی ها و تکمیل خط کشی ها در حین بهره برداری و پیش از زیر بار ترافیک رفتن انجام می شود.

علی نیا افزود: شش کیلومتر از محور چمن بید به رباط قره بیل نیز آماده آسفالت است و مقرر بود این محور نیز قبل نوروز ۹۷ به بهره برداری برسد اما به علت تأمین نشدن قیر مورد نیاز، بهره برداری آن به سال آینده موکول شد.

وی ادامه داد: ۶ کیلومتر از محور تاتار نیز مستلزم تملک است که تاکنون تملک ۱.۵ کیلومتر آن محقق شده است و کارهای عملیاتی آن ابتدای سال آینده آغاز می شود و مطابق برنامه پیش بینی شده پیش از آغاز سفرهای تابستانه ۲۰ کیلومتر دیگر از محور بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیک خواهد رفت.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس

فرشید رحمانی مهمترین دلیل ایجاد بند‌های خاکی را جلوگیری از فرسایش خاک، کمک به مدیریت سیلاب و کاهش اثرات تخریبی آنها دانست و گفت: گنبدکاووس ۴۸ بندسار و بند خاکی دارد که بارندگی‌های بامداد پنجشنبه تا صبح دیروز باعث ذخیره آب در ۲۴ مورد از آنها و در نتیجه خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های هلالی آبگیر برای کنترل روان آب‌ها در مراتع شمالی گنبدکاووس طی سال‌های اخیر گفت: در بارندگی‌های اخیر ۱۰۰ هزار متر مکعب آب در سه هزار و ۵۰۰ هکتار هلالی آبگیر شهرستان ذخیره شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس ادامه داد: آب‌های جمع آوری شده باعث افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک، مهار روان آب‌ها و تغذیه سفر‌های آب زیرزمینی در منطقه می‌شود.

رحمانی افزود: نهال‌های تولیدی در ایستگاه «چپرقویمه» گنبدکاووس در هزار و ۲۹۰ هکتار از مراتع شمالی شهرستان به صورت مشارکتی، واکاری و پیمانکاری غرس شد که بارندگی‌ها باعث سیرابی آنها شده و نیازی به آبیاری دستی ندارند.

وی وضعیت مراتع گنبدکاووس را خوب ارزیابی کرد و گفت: سرسبزی پوشش گیاهی مرتعی یک ساله و چند ساله طراوت و شادابی خاصی به منطقه بخشیده و علوفه برای دامداران تامین شده است.

طبق اعلام هواشناسی گلستان، از مهرماه سال گذشته تا ۲۵ فروردین امسال ۴۰۲ میلی‌متر بارندگی در گلستان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت آماری ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بارندگی فصل بهار برای گلستان نرمال پیش بینی می‌شود و دمای هوا هم بین نیم تا یک درجه افزایش خواهد یافت.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴۱ هزار هکتار مرتع دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور
  • رهاسازی ۴ میلیون بچه ماهی در رودخانه گلستان
  • حفاظت و توسعه فضای جنگلی دانشگاه شهرکرد
  • شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس
  • وقوع ۲۰ سانحه رانندگی در استان سمنان/ ۵نفر جان باختند
  • ۱۲۸۶ متر پل در لرستان تکمیل و در حال بهره‌ برداری است
  • افتتاح و بهره برداری از ۲۷۰ پروژه عمران روستایی در گلستان
  • بهره برداری از باغ ایرانی در شیراز تا پایان امسال