Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@01:16:06 GMT

آشنایی با روش تهیه شیرینی دانمارکی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۹۰۱۳

آشنایی با روش تهیه شیرینی دانمارکی

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
شیرینی دانمارکی یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌ها است که می‌توانید آن را براحتی در منزل تهیه کنید. مواد لازم براي تهيه شیرینی دانمارکی

شیر گرم 2/3 لیوان . روغن 1/3 لیوان . آرد 3 و نیم لیوان . شکر 4 قاشق غذاخوری . تخم مرغ 2 عدد

کره 200 گرم . پودر خمیر مایه 2 قاشق چای‌خوری . نمک يك قاشق چای خوری .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسانس وانیل مقداری

کرم شیرینی برای داخل شیرینی . زرده تخم مرغ برای رومال شیرینی . شکر و آب برای شیره شیرینی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

 شیر گرم ( شیر داغی که دست را نسوزاند ) ، پودر خمیرمایه ، نمک ، يك قاشق چای‌خوری شکر و يك قاشق غذاخوری آرد را باهم مخلوط کنید و 10 دقیقه کناری قرار دهید تا پف کند ، پس از 10 دقیقه تخم‌مرغ‌ها را به مخلوط خمیر مایه اضافه و مخلوط کنید.

باقی مانده آرد ، شکر و وانیل را باهم مخلوط کنید سپس به مواد دیگر اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید ، روغن را نیز در آخر اضافه کنید سپس ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاید که به دست نچسبد ، خمیر را داخل کاسه‌ای که چرب شده قرار دهید و روی آن را بپوشانید سپس به مدت يك ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد از کاسه خارج کنید ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید ، کره نرم شده را روی سطح خمیر پخش کنید و خمیر را لوله کنید سپس با وردنه خمیر را صاف کنید و روی آن را با کیسه فریزر بپوشانید و 10 دقیقه استراحت دهید ، 3 بار دیگر این کار را تکرار کنید ( لوله کنید ، صاف کنید و 10 دقیقه استراحت دهید ، این کار برای ترد شدن شیرینی  مي‌باشد ).

پس از انجام مراحل بالا خمیر شیرینی را با وردنه نازک پهن کنید و بصورت دایره بزرگی اطراف ان را ببرید سپس این دایره با به 8 قسمت مساوی برش بزنید ، داخل هر تکه خمیر کمی پودر قند و يك قاشق غذاخوری کرم مخصوص شیرینی دانمارکی بریزید و همانند شکل شیرینی را بپیچید.

ته سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیرها را با فاصله روی آن قرار دهید ، 30 دقیقه بگذارید خمیرها استراحت کنند سپس يك زرده تخم مرغ زده شده را روی خمیرها بمالید ، سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده‌اید و گرم شده است به مدت 15 - 20 دقیقه قرار دهید تا روی شیرینی‌ها طلایی شود.

در این فاصله که شیرینی‌ها میپزد شیره را آماده کنید ، نصف لیوان شکر را با 1/3 لیوان آب و يك قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود ، شیرینی‌ها را پس از پخت از فر خارج کنید و با قلم‌مو شیره را روی سطح شیرینی بزنید و پس از اینکه شیرینی‌ها خنک شدند سرو کنید.

منبع:irancook.ir

در همین زمینه: آشنایی با روش تهیه شیرینی حلقه‌های نارگیلی آشنایی با روش تهیه شیرینی قرابیه آشنایی با روش تهیه شیرینی اتابکی یا ولیعهدی؛ شیرینی نوروزی آشنایی با روش تهیه نان برنجی قزوین؛ شیرینی نوروزی آشنایی با روش تهیه پفک نارگیلی؛ شیرینی نوروزی آشنایی با روش تهیه شیرینی کویری برای نوروز آشنایی با روش تهیه شیرینی نوروزی پاپاتیا مجله دستورالعمل‌های شیرینی‌پزی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت از این بندر به کشور‌های امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان امسال، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن برسد.

عباس‌نژاد گفت: در گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بود که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان گفت: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید