Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – رسانه های جنوب شرق آسیا در هفته ای که گذشت بخشی از توجه خود را به اخبار نمایش آثار موزه 'لوور' پاریس در تهران اختصاص دادند و آن را نشانه ای از عزم مصمم پاریس به منظور تقویت روابط با تهران خواندند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه 'فری مالزی تودی' با انتشار تصویری از 'حسن روحانی' رئیس جمهوری ایران و وزیر امور خارجه فرانسه اخبار نمایش آثار باستانی موزه 'لوور' پاریس در موزه ملی ایران را بازتاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنگونه که این روزنامه مالزیایی با این عنوان که این نخستین نمایش آثار هنری است که توسط موزه یک کشور غربی در ایران برگزار شده، نوشت: نمایش این آثار نشان می دهد که فرانسه در استفاده از دیپلماسی فرهنگی با هدف تلاش برای بازسازی روابط سنتی خود با تهران بسیار مصمم است.
بر اساس گزارش 'فری مالزی تودی' ایران در سال 2016 و پس از سفر روحانی به فرانسه توافق تعاملات فرهنگی با فرانسه امضاء کرد.
'فری مالزی تودی' همچنین اخبار مرتبط با تعرض شب جمعه هفته گذشته به سفارت ایران در لندن را پوشش داد و نوشت که در ارتباط با این تعرض چهار نفر توسط پلیس لندن بازداشت شده اند.
توجه به 'پارس جنوبی' از طرف شرکت ملی نفت و گاز پتروناس نیز از دیگرهای خبرهای بود که رسانه های مالزی و سایر رسانه های منطقه از جمله 'فاینانشیال تایمز' آن را مورد پوشش قرار دارند.
رسانه های ویتنام نیز در هفته ای که گذشت برخی از اخبار ایران را مورد پوشش قرار دادند. از جمله خبرگزاری رسمی ویتنام (ونا) ضمن پوشش اخبار مرتبط با سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، نمایش آثار باستانی موزه 'لوور' پاریس در موزه ملی ایران را بازتاب داد.
'ونا' نوشت که فرانسه در اقدامی بی سابقه با نمایش برخی آثار موزه 'لوور' اراده خود را برای برقراری ارتباط با ایران نشان داد.
در هفته گذشته همچنین سفر یک هیات پارلمانی از ایران به اندونزی و دیدار با مقامات این کشور حوزه جنوب شرق آسیا باعث شد که برخی رسانه های اندونزی توجه خاصی به اخبار مرتبط با ایران داشته باشند.
این هیأت پارلمانی که به ریاست محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی و تعدادی از اعضا این گروه دوستی صبح دوشنبه (14 اسفندماه) بنا به دعوت رسمی همتای خود در پارلمان اندونزی به منظور دیدار با مقامات سیاسی و پارلمانی این کشور وارد جاکارتا شدند، دیدارهایی با رئیس مجلس مشورتی، رئیس مجلس مناطق، نایب رئیس مجلس و جمعی دیگر از مقامات سیاسی و پارلمانی اندونزی داشتند.
از جمله موضوعاتی که مورد بحث و گفتگوی طرفین قرار گرفت می توان به تقویت و تحکیم روابط دوجانبه بویژه ارتباطات پارلمانی و تحولات جاری منطقه ای و بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف اشاره کرد.
تارنمای 'رپابلیکا' از جمله رسانه های اندونزی بود که تمایل اندونزی به منظور توسعه روابط با ایران را پوشش داد و به نقل از 'فاضل محمد' عضو مجلس اندونزی نوشت که ظرفیت های گسترده ای برای همکاری بین دو کشور وجود دارد به گونه ای که می توان حجم معاملات را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
روزنامه 'جاکارتا پست' نیز با انتشار اخبار سفر این هیات ایرانی نوشت که مقامات ایران در این سفر با اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی دیدار و در خصوص افزایش تعاملات با هدف تبادل تجربیات بحث و رایزنی کردند.
آساق**241**1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در طول جنگ تحمیلی، رژیم عراق بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرد. به طوری که بنابه گزارش رسمی ایران به کنفرانس خلع سلاح، تعداد این حملات توسط عراق از دی ماه ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۶۶ در مجموع به ۲۴۲ مورد رسیده بود که قربانیان آن ۴۴ هزار نفر ذکر شده است که از آن تاریخ تاکنون این رقم به یکصدهزار نفر افزایش یافته است. همچنین بنا بر همین گزارش عراق در طول جنگ تحمیلی از ۶ هزار بمب شیمیایی علیه ایران استفاده کرده است.

بی‌توجهی محافل بین‌المللی در مورد نقض قوانین منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دلیل تمایل موجود برای حمایت از رژیم عراق با هدف غلبه این کشور بر ایران، وضعیت غیرقابل تحملی را به وجود آورد. در واقع تلفات ناشی از به‌کارگیری این سلاح‌ها و تأثیرات روانی آن، قدرت دفاعی ایران را تحت تأثیر قرار داده بود.

عراق با درکی که از این مسأله داشت، در عملیات «بدر»، بیش از گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، به طوری که تنها در طول مدت پنج روز (از ۲۲ تا ۲۷ اسفند ۶۳) بیش از ۳۰ مورد از انواع سلاح‌های شیمیایی را مورد استفاده قرار داد.

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

سرانجام شورای امنیت طی بیانیه‌ای و با اجتناب از صدور قطعنامه، در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۴ برابر با ۲۵ آوریل ۱۹۸۵ کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط عراق را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است