Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@21:54:02 GMT

چندگانگی قوانین در حوزه واردات خودرو

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۹۶۵۳

بهرام شهریاری کارشناس مسائل خودرو، اظهار کرد: مشکل اصلی آشفتگی بازار خودروهای خارجی آنجاست که تصمیمات چندگانه در رابطه با واردات خودرو در شاکله دولت گرفته می‌شود.

وی با اشاره به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی، افزود: زمانی که تغییری در ساختار خودروی داخلی ایجاد نمی‌شود، مردم به دنبال خرید خودروهای خارجی می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با اشاره به منع واردات خودروی بالای 2000 سی‌سی در مناطق آزاد، گفت: تنوع قوانین مختلف در حوزه خودرو باعث سرگردانی مردم و فعالان اقتصادی شده است.

وی تصریح کرد: دولت به جای اینکه خودروسازی داخلی را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارد، همیشه به دنبال حمایت بی‌مورد از کارخانه‌های خودروسازی داخلی بوده است و در این میان حضور مدیران دولتی برای این شرکت‌های خودرویی موجب رانت‌بازی و فساد شده است.

این کارشناس خودرو، بیان کرد: امروز دیگر مردم به خرید خودروی داخلی تمایلی ندارند، زیرا کیفیت این خودروها پایین بوده و نمی‌توانند ذائقه مشتریان خود را تأمین کنند، بنابراین بسیاری از خودروسازان به دنبال آوردن خودروی‌های خارجی در خط تولید خود هستند.

شهریاری تصریح کرد: خودرو پژو 206 سال‌هاست از خط تولید جهانی خارج شده است، اما همچنان در ایران اصرار به تولید خودروهای این چنینی داریم.

وی در پایان یادآور شد: در صورتیکه امنیت سرمایه‌گذاری در کشور وجود داشته باشد،‌ خودروسازان داخلی با مشارکت خودروسازان خارجی تقویت شده و می‌توانند خودروهای روز دنیار را تولید کنند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق  و کشف ۳۲ دستگاه خودروی خارجی قاچاق  در استان خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی استان، باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق که اقدام به دستکوب ارکان خودرو ( شاسی، موتور و اتاق) و همچنین نصب پلاک خودروهای قدیمی از همان خودروها به خودروی جدید می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 سردار مفخمی خاطرنشان کرد: از این باند که غالبا خودروهای شاسی را از غرب و جنوب کشور برای اقدام متخلفانه خود وارد می کردند ، تا کنون ۲۰ دستگاه خودرو با پلاک مالکیت خودروهای قدیمی به همت ماموران پلیس آگاهی و همچنین ۱۲ دستگاه خودرو با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه اعضای باند قاچاق خودرو نیز به دستگاه قضایی مازندران معرفی و تحویل شدند، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی  و آگاهی با هوشمندی و اقتدار همواره با هدف رضایتمندی مردم پای کار است و متخلفان بدانند که مازندران جولانگاه قاچاقچیان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)