Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@23:12:39 GMT

برای مسئله کره شمالی هیچ راه حل نظامی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۹۷۲۷

برای مسئله کره شمالی هیچ راه حل نظامی وجود ندارد

الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا بیان داشت که بسیار خوشحال است که می‌بیند دولت آمریکا به سمت رویکردی دیپلماتیک درباره کره شمالی حرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران: به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا ابراز نگرانی کرد کره شمالی از دیدار با رئیس جمهور آمریکا به نفع خود بهره برداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیزابت وارن در گفتگو با این شبکه درباره سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی گفت: «من بسیار خوشحالم که می‌بینم دولت کنونی آمریکا به این نتیجه رسیده است که هیچ راه حلی نظامی برای مسئله کره شمالی وجود ندارد. این فقط نظر من نیست بلکه ژنرال‌های ما در میدان نیز همین نظر را دارند. بنابراین خیلی خوب است که ما به سمت دیپلماسی حرکت می‌کنیم.»

وارن سناتور دموکرات افزود، «اما مشکل این است که این مذاکرات بسیار پیچیده است و مسائل بسیار زیادی در آن مطرح است و این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا سر و سامان درستی ندارد. ما در کره جنوبی سفیر نداریم. ما دستیار وزیر امورخارجه در امور این منطقه را نداریم. جا‌های خالی بسیار زیادی در وزارت امورخارجه و به طور خاص در رابطه با این منطقه وجود دارد و این مسئله اهمیت دارد.»

وی تصریح کرد، «وقتی شما وارد چنین مذاکراتی می‌شوید، مهم است که اول افراد مربوط به آن را در وزارت امور خارجه و همچنین در منطقه داشته باشیم که بتوانند مشورت‌های لازم را درباره اقتصاد ما و اهداف نظامی ما بدهند و بازیگران صحنه را خوب بشناسند و تاریخ را بدانند.»

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003KFL

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آمریکایی از تصمیم واشنگتن برای امضای قراردادهای تسلیحاتی جدید برای اوکراین خبر می‌دهند.

در همین ارتباط نیز پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین است.

به گفته مقامات آمریکایی، این قراردادها شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت، مهمات توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات ضد پهپاد است.

دو روز پیش، مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان را تصویب کرد و آن را برای امضا به دفتر بایدن ارسال کرد تا به قانون تبدیل شود.

در واکنش نیز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که لایحه کمک مالی به «اسرائیل» به همراه کمک به اوکراین و تایوان را امضا خواهم کرد. بایدن گفته است: «من لایحه تصویب شده توسط سنا را به محض اینکه به میز من برسد امضا می‌کنم.» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین افزود که ایالات متحده این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده‌های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6088831

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور