Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@01:04:52 GMT

اهداف سفر به پاکستان از زبان ظریف

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۰۱۸۵

اهداف سفر به پاکستان از زبان ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به پاکستان اهداف خود از این سفر را تشریح کرد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آسیای غربی نظرات

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: پاکستان یک همسایه بسیار نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و ما روابط بسیار ویژه‌ای با پاکستان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر ما به پاکستان همراه با یک هیأت خوب سیاسی و اقتصادی در ادامه گفت‌وگوهای بسیار خوبی که در چند سال اخیر مخصوصا در ماه‌های گذشته در سطوح عالی سیاسی و نظامی بین دو کشور داشتیم، انجام شد.

ظریف افزود: امیدواریم که هم در کراچی و هم اسلام آباد بتوانیم جلسات خوبی داشته باشیم. در اسلام آباد بیش از یک جلسه اقتصادی و یک جلسه سیاسی و در کراچی هم یک جلسه اقتصادی خواهیم داشت تا بخش خصوصی ما فرصت پیدا کند در این سفر با شرکای خود در بخش خصوصی پاکستان آشنا شود و آن‌هایی که قبلا ارتباطاتی داشتند بتوانند ارتباطات خود را گسترده‌تر کرده و زمینه برای همکاری بیشتر فراهم بشود.

وی اظهار داشت: ما افزایش قابل توجهی در حجم ارتباطات اقتصادی بین دو کشور داشتیم، اما هنوز ظرفیت بسیار بیشتری داریم. ما به دنبال این هستیم که با راحت تر شدن روابط بانکی و  همینطور تسهیلات تعرفه ترجیحی به سمت تجارت آزاد و گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه اقتصادی برویم.

در حوزه سیاسی ارتباطات ما بسیار خوب است. رفت و آمدهای بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم که بتوانیم این رفت و آمدها را بیشتر گسترش دهیم.

پیشتر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سفر سه روزه رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به پاکستان گفته بود: ظریف در راس یک هیات سیاسی - تجاری و به دعوت همتای پاکستانی خود، سفر رسمی سه روزه‌ای را به اسلام آباد خواهد داشت.

به گفته قاسمی؛ وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی‌رتبه پاکستانی از جمله نخست‌وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار و در خصوص بسط و گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه‌های مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از جمله اهداف این سفر را تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه‌های لازم در جهت گسترش روابط اقتصادی و تجاری فیمابین، به‌ویژه بخش‌های خصوصی دو کشور عنوان کرد و گفت: یک هیئت سی نفره از بخش‌های مختلف بازرگانی، اقتصادی و تجاری کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می‌کند. در همین راستا، دو نشست تجاری نیز بین فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی دو کشور در شهرهای اسلام آباد و کراچی برگزار می‌شود که دکتر ظریف در این نشست‌ها شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,87,90,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی