Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:48:40 GMT

محققان پیشرو آکسفورد برنده جوایز بلاواتنیک شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۰۲۴۷

محققان پیشرو آکسفورد برنده جوایز بلاواتنیک شدند

در مراسم افتتاحیه "جوایز بلاواتنیک"( Blavatnik Awards) از چهار دانشمند دانشگاه "آکسفورد" تقدیر شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبسایت دانشگاه آکسفورد، مراسم "جوایز بلاواتنیک"( Blavatnik Awards) جشنی برای تقدیر از دانشمندان جوان است که حداکثر سن آنها 42 است و زندگی خود را صرف فعالیت پژوهشی کرده‌اند. این جشن در موزه "ویکتوریا و آلبرت" لندن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوایز ، به منظور قدردانی از نوآورترین و جوان‌ترین استادیاران دانشگاهها به آنها اهدا شد.

پروفسور "آندره گودوین" به عنوان یکی از اعضای دپارتمان شیمی و پروفسور "هنری اسنیت" از اعضای دپارتمان فیزیک به ترتیب برنده جایزه‌های شیمی و علوم فیزیک و مهندسی شدند.

پروفسور گودوین رهبر مطالعات "شیمی و فیزیک مواد کاربردی" در سطح جهان است. اقدامات علمی وی شامل بررسی نقش "اختلالات ساختاری" این مواد است که چگونه این اختلالات می‌تواند خواص منحصر به فردی مانند "رشد حرارتی منفی" ،"تراکم پذیری منفی" و "حالات مغناطیسی عجیب" را توضیح دهد.  

"پروفسور اسنیت" نیز فعالیت‌های علمی خود را در زمینه توسعه سلول‌های خورشیدی انجام داد. مطالعات وی بر اساس "مواد متال هالیدی پروسکایت"(نوعی سلول خورشیدی که از جنس پروسکایت است و بر خلاف صفحه‌های سیلیکونی، صفحه‌های پروسکایت را می‌توان با مصرف انرژی کم، بدون نیاز به تجهیزات پیچیده و تنها در چند مرحله تولید کرد) است . این سلول‌های خورشیدی کاربردی‌تر و ارزانتر است.

فعالیت‌های وی در این زمینه نه تنها زمینه مطالعات جدید برای دانشمندان فراهم کرده است، بلکه توانایی ارائه انرژی خورشیدی به بازار مصرف با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به مواد استفاده شده در گذشته را فراهم می‌آورد.

دو محقق دیگر که در این مراسم تقدیر شدند، پروفسور "تیموتی بئرنز" از دپارتمان علوم اعصاب بالینی و پروفسور "فیلیپ کوکورا" از دپارتمان شیمی دو پژوهشگر در زمینه "علوم زیستی" و "شیمی" هستند.  

پروفسور بئنرز، زیست شناسی مغز که منجر به بروز رفتارهای انسانی می‌گردد را بررسی می‌کند. وی سطوح بافتی سلولی را کشف کرد که چگونه مغز اطلاعات انتزاعی درباره روابط بین اشیاء در جهان هستی را ذخیره کند و همچنین بررسی کرد که انسان چگونه از این نقشه ذهنی در تصمیم گیری استفاده می‌کند. تحقیقات وی نه تنها در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی کاربرد داشته است، بلکه به درک بهتر ما از شناخت و سلامت روانی نیز کمک می‌کند.

پروفسور کوکورا نیز به خاطر تلاش‌هایش در زمینه "طیف‌سنجی" و مطالعات مولکولی دیگر مورد تقدیر قرار گرفته است. تمرکز مطالعاتی وی روی بررسی "ماکرومولکول‌های بیولوژیکی"(biological macromolecules) مانند پروتئین است.

در مراسم "جوایز بلاواتنیک" امسال، 124 کاندید از 67 آکادمی و مرکز تحقیقاتی سراسر انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی این جوایز را دریافت کردند. جوایز این مراسم  مدال و جوایز نقدی بود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان

سه جایزه انفرادی بهترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا نصیب بازیکنان ایران شد.

طرفداری | تیم ملی فوتسال ایران امروز (یکشنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با شکست تایلند در فینال، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.

سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.

باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

تایلند نیز جایزه بازی جوانمردانه مسابقات را دریافت کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی