Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:51:31 GMT

برداشت يونجه در ايرانشهر از مرز 7500 تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۰۴۵۷

برداشت يونجه در ايرانشهر از مرز 7500 تن گذشت

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مديرجهاد کشاورزي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: شرايط اقليمي و آب و هواي مساعد و زمين هاي حاصلخيز اين شهرستان سبب شده تا از ابتداي امسال تا کنون بيش از هفت هزار و 500 تن يونجه در اين منطقه برداشت شود.

حسن شاه ولي بر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سه هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي ايرانشهر به کشت يونجه اختصاص دارد که به طور متوسط از هر هکتار در هر چين بيش از 15تن يونجه برداشت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: شرايط اقليمي و آب و هواي مساعد و زمين هاي حاصلخيز شهرستان ايرانشهر سبب شده تا در سال 15 تا 17چين يونجه برداشت شود.
وي افزود: 10 درصد از زمين هاي کشاورزي ايرانشهر به کشت يونجه اختصاص دارد.
وي با اشاره به اينکه يونجه از رقم محلي و از کيفيت خوبي در ايرانشهر برخوردار است، تصريح کرد: پرورش دام سبک و سنگين به دليل علوفه کافي در اين شهرستان رو به افزايش است بطوري که بيش از 230 هزار راس دام سبک و 28 هزار راس دام سنگين در اين منطقه نگهداري مي شود.
مدير جهاد کشاورزي ايرانشهر گفت: بيش از800 نفر در کار کاشت، داشت و برداشت يونجه در اين شهرستان مشغول به کار هستند.
شاه ولي بر اظهار داشت: 50 درصد يونجه به صورت خشک براي غذاي دام ها به ساير استان هاي کشور از جمله خراسان جنوبي، شمالي و رضوي ارسال مي شود.
به گزارش ايرنا ايرانشهر با 30 هزار هکتار اراضي زراعي و باغي و17 هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزي در سيستان و بلوچستان مطرح است.
7314**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل