Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@07:46:57 GMT

خلیل آباد دارای بالاتر نرخ باسوادی در استان و کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۰۹۰۱

خلیل آباد دارای بالاتر نرخ باسوادی در استان و کشور

در نشست شورای آموزش و پرورش خلیل آباد به نرخ باسوادی و بی شوادی در شهرستان خلیل آباد پرداخته و عنوان شد: نرخ با سوادی شهرستان خلیل آباد 99 درصد و بالاتر از میانگین استانی و کشوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسن صداقتی، شب گذشته در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش خلیل آباد در سال 96 که با حضور معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخشداری ششطراز از توابع شهرستان خلیل آباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، اظهارکرد: پیوستگی انسان با محیط طبیعی امری است که برای همه افراد مشخص است و مطمئناً نابسامانی در طبیعت دامن گیر انسان ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه پاسخ سخاوت طبیعت را باید با محبت و دوستی داد و حفظ منابع ملی و طبیعی باید در دستور کار باشد، خاطرنشان کرد: در سطح مدارس این امر با شکوه خاصی برگزار شد و در 15 اسفندماه مراسم درختکاری در هنرستان مطهری برگزار شد و در ادامه آن امروز بحث نهال کاری 16 هکتار از اراضی اردوگاه شهید جعفریان آغاز شد و باید در نظام آموزش و پرورش عملاً زندگی مسالمت آمیز با طبیعت را به دانش آموزان آموزش بدهیم.

 

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد همچنین با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری، تصریح کرد: در هفته ای که گذشت، حس نوع دوستی و سخاوتمندی مردم و دانش آموزان در قالب جشن نیکوکاری در ایران اسلامی متبلور شد و آموزش و پرورش نیز جشن نیکوکاری را در 107 آموزشگاه خود برگزار کرد.

 

وی همچنین با بیان اینکه 80 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی به دانش آموزان نیازمند در سال جاری انجام شد، ابراز کرد: در روزهای پایانی سال جاری خداوند توفیق داد و هزار دانش آموز نیازمند شهرستان شناسایی و با همت همکاران فرهنگی و خیرین توانستیم قسمتی از نیازمندی های آنان را برطرف کنیم.

 

صداقتی با اشاره به آغاز تعطیلات نوروزی و شروع به کار کمیته اسکان شهرستان خلیل آباد، عنوان کرد: شش آموزشگاه شبانه روزی، فضای تفریحی اردوگاه و نمازخانه ها و سالن های ورزشی در اختیار آموزش و پرورش در خدمت مسافران نوروزی خواهد بود.

 

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: با توجه به تردد برخی از مسافران نوروزی از محور جعفرآباد به سمت سبزوار و بردسکن و اسکان احتمالی همکاران فرهنگی، مدرسه ای روستای جعفرآباد پیش بینی شده است.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خلیل آباد از استقبال بیش از دو هزار دانش‌آموز از جشنواره فرهنگی و پژوهشی جابر در شهرستان خبر داد و تأکید کرد: در سال جاری 19 نمایشگاه کارآفرینی و مهارت‌آموزی در مدارس شهرستان برپا شد.

 

98 درصد جمعیت 10 تا 49 ساله خراسان رضوی باسواد هستند

 

مصطفی اسدی همچنین در این مراسم اظهارکرد: سواد آموزی در کشور بعد از انقلاب اسلامی در صدر برنامه های حاکمیتی قرار گرفت و از هفتم دی ماه 58 تا به امروز فعالیت ها به گونه ای بوده که بخش عمده ای از افراد که از نعمت بی سوادی رنج می بردند، سواد دار شدند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 98 درصد از جمعیت گروه هدف 10 تا 49 سال خراسان رضوی با سواد هستند که این عدد در کشور به 96 درصد می رسد، خاطرنشان کرد: مطمئناً این امر جز با همکاری و مساعدت همه آحاد مردم امکان‌پذیر نبود.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تمام دستگاه ها موظف به همکاری با حوزه سوادآموزی هستند، تصریح کرد: حرکت بسیار خوبی در حوزه سواد آموزی شروع شده که چنانچه به همین منوال ادامه پیدا کند تعداد اندکی بی سواد از گروه هدف باقی خواهند ماند.

 

وی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی سه سیاست محوری را برای برنامه های خود تدوین کرده است، ابراز کرد: توسعه مراکز یادگیری و یاددهی از جمله این سیاست است و 78 مرکز یادگیری و یاددهی در سطح استان فعال هستند.

 

اسدی با اشاره به اینکه کلاس ها و دوره های سواد آموزی و مهارت آموزی در این مراکز به صورت فعال دنبال می شود، عنوان کرد: مراکز یادگیری و یاددهی 40 مهارت را به افراد جامعه آموزش می دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه در دوسال آینده شهرستان خلیل آباد بی سوادی مطلق نخواهد داشت، تشریح کرد: تنها افراد کم سواد در این شهرستان وجود خواهد داشت که دوره های افزایش سطح سواد برای آن‌ها برگزار می شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه با همراهی شورای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نباید حتی یک بی سواد داشته باشد، تأکید کرد: به محو بی سوادی باید توجه ویژه ای شود تا به مرز صد درصد با سوادی در کشور برسیم.

 

نرخ باسوادی خلیل آباد بالاتر از میانگین استانی و کشوری است

 

مجتبی شاکری در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دستگاه گسترده ای است که خدمات آن نیز تمام آحاد جامعه را در بر می گیرد، اظهار کرد: شش مرکز اسکان نیز در سال های گذشته برای مسافران نوروزی در نظر گرفته می شد که این مراکز در سال جاری نیز آماده پذیرایی از مسافران خواهد بود.

 

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: همه افراد به نوعی مدیون معلمان هستیم و آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی است که چنانچه قرار باشد در آینده با انسان های موفقی روبرو باشیم ناگزیر هستیم که همگان به آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

 

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه برای دستیابی به این اهداف نیازمند مشارکت همه مردم هستیم، ابراز کرد: نرخ با سوادی شهرستان خلیل آباد 99 درصد است که از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.

 

وی با بیان اینکه تلاش دست اندرکاران نهضت سوادآموزی شهرستان در محو بی سوادی قابل تقدیر است، عنوان کرد: تمام دستگاه ها و نهادها باید به آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی کمک و همراهی داشته باشند.

 

شاکری همچنین با اشاره به اینکه انتقال تجارت و مهارت های لازم در مراکز یاددهی و یادگیری می تواند تأثیر گذار باشد، تشریح کرد: عدم مهارت در بین جوانان حلقه مفقوده اشتغال در سطح شهرستان است به همین دلیل نیازمند مهارت آموزی و حرفه آموزی در بین خانواده ها هستیم.

 

وی با تأکید بر اینکه حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی نظیر سقوط هواپیما، غرق شدن کشتی، زلزله، سیل و غیره گریبان دولت را به شدت گرفت و فشار مضاعفی به وجود آورد، بیان کرد: دولت تدبیر و امید علی رغم تمام تنگناهای اقتصادی برای خدمت به مردم تلاش کرد، ولی قهر طبیعت و قهر آسمان دست به دست هم داد تا حوادث ناگواری به وجود بیاید.

 

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه امیدواریم سال 97 شاهد سالی با نشاط  داشته باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای شدید در اجتماع، شادابی و نشاط است که متأسفانه کمتر شاهد آن بوده ایم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین دوره مسابقه استانی مشاعره سمپادی ویژه دانش آموزان متوسطه اول مدارس استعدادهای درخشان استان بوشهر در دبیرستان علامه حلی شهرستان گناوه همزمان با روز بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه افزود: هدف از برگزاری این مسابقه، کشف استعدادهای ادبی و کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان، حفظ میراث ادبی این مرز و بوم و ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین دانش آموزان در راستای سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات تأثیر مطلوبی در گسترش گنجینه شعر و ادبیات دانش آموزان خواهد داشت، افزود: ترویج فرهنگ شعر و ادب و ایجاد شور و نشاط علمی، ایجاد و تقویت روحیه مطالعه در زمینه شعر خوانی در بین دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این گونه مسابقات است.

مدیر دبیرستان علامه حلی و میزبان این مسابقه استانی گفت: این برنامه به مناسبت بزرگداشت روز سعدی شیرازی برای اولین بار در کشور بین مدارس سمپاد استان بوشهر برگزار شد و قصد داریم سال‌های آتی به عنوان دبیرخانه کشوری از دانش آموزان سمپادی سراسر کشور برای شرکت در این مسابقات دعوت کنیم.

عبدالرضا باز هوایی افزود: این مسابقه با شرکت ۹ نفر از دانش آموزان دختر و پسر از مدارس سمپاد سراسر استان بوشهر برگزار شد که در پایان دانش آموزان «امیرمحمد علیپور» و «کیان پور داوود» از دبیرستان علامه حلی گناوه مقام‌های اول و دوم و «آرش ایزدپناه» از دبیرستان «زنده‌یاد کردی» دشتستان مقام سوم را کسب کردند.

وی گفت: معاونت برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر و هیأت همراه، فرماندار گناوه، رئیس اداره استعدادهای درخشان استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه و معاونت آموزشی آموزش و پرورش گناوه از مهمانان ویژه برگزاری این مسابقه بودند.

کد خبر 6084060

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان