Web Analytics Made Easy - Statcounter


اهواز ـ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از آماده باش کامل این سازمان برای چهارشنبه آخر سال خبر داد و تمهیدات مراسم چهارشنبه سوری را تشریح کرد.

آتش پاد علی تراب پور در گفتگو با امتداد نیوز اظهار کرد: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال سازمان آتش نشانی همگام با سایر دستگاههای امدادی و انتظامی برای مواجهه با حوادث احتمالی به طور کامل آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد که با نظارت والدین، افراد خانواده و آموزش مناسب می توان از حوادث و خطرات چهارشنبه سوری پیشگیری کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصا گروه های در معرض خطر است.

آتش پاد تراب پور افزود: آموزش به والدین در مورد خطرات احتمالی ناشی از سر و کار داشتن با مواد منفجره و محترقه و نیز در مورد حوادث احتمالی ناشی از آتش بازی و آموزش آن ها در زمینه اصول ایمنی و پیشگیری از این حوادث، نقش مهمی در جلوگیری از بروز چنین حوادثی  دارد.

وی بیان کرد: هر اندازه که افراد درباره احتمال وقوع حوادثی که در اثر مواد منفجره، ترقه، محترقه و آتش بازی انجام می شود بیشتر بدانیم بهتر می توان از احتمال وقوع این حوادث پیشگیری کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: کلیه نیروهای دستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی از ۲۱ لغایت ۲۳ اسفند ماه سال جاری به حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند.

آتش پاد تراب پور در ارتباط با برنامه های خاص چهارشنبه سوری گفت: استقرار ۶ دستگاه خودروی اطفا حریق سبک در میادین اصلی و تقاطع های از پیش مشخص شده، استقرار پنج تیم واکنش سریع اطفای حریق در نقاط پرخطر از جمله کوی ملت، کیانپارس، زیتون کارمندی و کوی فاطمیه از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه استقرار ۶ تیم دو نفره موتور سوار مجهز به سیستم اطفای حریق قابل حمل AFT در هسته مرکزی شهر و نقاط دارای گره های ترافیکی از جمله سلمان فارسی، چهار راه حضرت امام (ره)، کیانپارس و زیتون کارمندی را نیز جزو اقدامات پیش بینی شده برای چهارشنبه سوری دانست.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد: تجهیز کلیه خودروهای مدیران مناطق به کپسول های اطفای حریق دستی و استفاده از آنها در گشت های شهری و کنترل وضعیت مناطق، تجهیز کلیه خودروهای پرسنل سایت اداری و استفاده از آنها در گشت های درون مناطق سکونت آنها و هماهنگی و تعامل با دستگاه های ایمنی، انتظامی و امدادی نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده دیگر این سازمان برای چهارشنبه  سوری است.

آتش پاد تراب پور یادآور شد: هماهنگی و همکاری با صدا و سیمای مرکز خوزستان جهت تهیه برنامه های مستند مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری، تهیه و نصب بنرهای مصور در نقاط پرتردد و پر ازدحام شهر از جمله سلمان فارسی و خیابان امام (ره)، تهیه و توزیع بروشور توصیه ها و هشدارهای ایمنی در اماکن مختلف به ویژه مدارس و آموزشگاهی و همچنین هماهنگی با روابط عمومی شهرداری اهواز در ارسال انبوه پیامک هایی با مضمون چهارشنبه سوری ایمن از دیگر اقدامات پیش بینی شده دیگر این سازمان برای چهارشنبه  سوری است.

وی در پایان با آرزوی سالی خوش و چهارشنبه سوری ایمن و بی حادثه ای برای شهروندان گفت: ارسال انبوه پیامک توصیه های ایمنی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز برای داشتن یک چهارشنبه سوری ایمن انجام شده است.

true برچسب ها : آتش نشانی اهواز چهارشنبه آخر سال حوادث چهارشنبه سوری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود

معاون روابط کار وزارت کار از بازرسی از کارگاه های پرخطر خبر داد و گفت:امسال کارگاه‌های پرخطر و دارای حوادث، بیشتر بازرسی می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ یکی از اقدامات موثر معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون، گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی بوده است. این موضوع در اساسنامه سازمان بین المللی کار (ILO)  آمده و از  تمامی کشورهای عضو خواسته شده تا نسبت به برقراری نظام بازرسی کار اقدام کنند.بازرسی کار موثر و کارآمد، یکی از مولفه ها و نشانه‌های ضروری هر دولت مترقی و اقتصاد موفق به شمار می‌رود.

برابر گزارش ها، حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار و بیشترین سهم آسیب شغلی را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد بازرسی‌های ویژه از کارگاه‌های پر خطر در صنایع ساختمان، نفت و گاز، پتروشیمی و معدن بوده است.

علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار درباره حوادث ناشی از کار دربخش ساختمان و صنعت گفت:حدود 38 درصد حوادث در بخش ساختمان و 37 درصد در بخش صنعت است و صنایع دیگر همانند رشته‌های تولیدی عدد کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.  

وی تاکید کرد: در سال 1402 نسبت به سال  1401 حدود 4 درصد فوتی‌های کل حوادث ناشی از کار کاهش یافته است .  840 بازرس کار در کشور وجود دارد. سالانه حدود 400 هزار بازرسی موردی از کارگاه‌ها انجام می شود که امسال به دلیل کاهش ریسک از کارگاه‌های دارای حوادث بیشتر، بازرسی دقیق‌تر و بیشتری انجام می شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش حدود 5درصدی حوادث کار در سال گذشته نسبت به سال 1401 خبر داد و تاکید کرد که این رقم نیز باید کاهش یابد . 

وی تاکید کرد: به دلیل پیوستن به مقاوله‌¬نامه ایمنی و بهداشت شغلی 155 و مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت باید بتوانیم تمامی فعالیت‌های اقتصادی را تحت پوشش حوزه ایمنی و بهداشت قرار دهیم . 

رعیتی‌فرد افزود: مطابق با آمار سازمان بین اللملی کار تغییرات اقلیمی برای 70درصد از کارگران جهان خطرات جدی سلامتی ایجاد می کند؛ در کشور نیز در تلاش هستیم در شورای عالی حفاظت فنی و کمیته‌های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را با شرایط تغییرات اقلیمی تطبیق دهیم تا از آسیب رسیدن به کارگران پیشگیری کنیم. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای تولیدی و کارگاه‌های زیر 10 نفرو بالای 10 نفر حدود یک میلیون و 330  هزار کارگاه در کشور است که 87 درصد این واحدها زیر 10 نفر کارگر و بقیه بالای 10 نفر هستند. 

وی ادامه داد: در واحدهای تولیدی بالای 25 نفر نیز موظف هستیم که کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار را تشکیل دهیم.

رعیتی‌فرد به کارگاه‌هایی که قوانین ایمنی را رعایت نمی کنند هشدار داد مطابق با قانون کار در واحدهایی که جان کارگران در خطر باشد با کمک دادستان پلمپ می شوند.  با اقدامات صورت گرفته  و استفاده از ظرفیت های واحدهای تولیدی و مسئولان، سطح ایمنی کارگاه ها را افزایش دهیم. 

رعیتی فرد همچنین از کارفرمایان خواست با اصلاح ساختار و بازبینی تجهیزات ایمنی و حفاظت فنی محیط ایمن‌تری را برای کارگران فراهم کنند تا جان کارگران در خطر نباشد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ریکاردو، چهارشنبه فرمانده باش!
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد