Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@21:11:55 GMT

سریع‌ترین خودروی برقی جهان (+فیلم و عکس)

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۱۸۱۰

سریع‌ترین خودروی برقی جهان (+فیلم و عکس)

‍‍‍‍‍‍

شرکت «ریماک» که در صنعت خودروسازی شهرت چندانی ندارد در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل ژنو از خودروی تمام-الکتریکی فوق پرسرعت خود رونمایی کرد و مدعی شد این محصول سریع‌ترین خودروی برقی جهان محسوب می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : این خودرو قادر است با سوخت برق حداکثر سرعت خود را به ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برساند و شرکت سازنده ادعا می‌کند «سی-تو» در کمتر از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.

شرکت «ریماک» که در صنعت خودروسازی شهرت چندانی ندارد در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل ژنو از خودروی تمام-الکتریکی فوق پرسرعت خود رونمایی کرد و مدعی شد این محصول سریع‌ترین خودروی برقی جهان محسوب می‌شود.


ریماک توضیح داد این خودرو که «سی-تو» نامگذاری شده است می‌تواند با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. توجه داشته باشید که خودرو قادر است با سوخت برق حداکثر سرعت خود را به ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برساند و شرکت سازنده ادعا می‌کند «سی-تو» در کمتر از ۱.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.



این خودرو یک موتور پیشرفته با توان ۲۳۰۰ نیوتون-متر گشتاور را در خود جا داده است و با ظاهر کلاسیک خود، خودروهای پرسرعت این چنینی را یادآور می شود. سیستم هوشمند جلو برای خنک کردن اتومبیل به چهار موتور الکتریکی مجزا متصل شده است و باتری خودرو نیز با آن در ارتباط است. ظرفیت این باتری در هر بخش ۱۲۰ کیلووات پیش‌بینی شده است که در نهایت می‌توان ۱.۴ مگاوات انرژی را از مجموع ۶۹۶۰ سلول لیتیوم، منگنز و نیکل به دست آورد.



درهای خودرو به صورت پروانه‌ای و به سمت بالا باز می‌شوند و ریماک توضیح داده است که ورود و خروج در این خودرو بسیار آسان است. عرض این خودرو نسبتا زیاد است و شرکت سازنده آن را ۱۹۶۸ میلیمتر اعلام کرده است و البته، فاصله بدنه خودرو تا زمین بسیار کم در نظر گرفته شده است. بدنه خودرو و چرخ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار آیرودینامیک هستند تا جریان باد از روی به حداکثر سرعت برسد.



چرخ‌ها تقریبا صاف هستند تا آیرودینامیک بودن خودرو حفظ شود. لاستیک‌های این خودرو در شرکت پیرِلی ساخته شده است که این لاستیک‌ها به صورت اختصاصی در اتومبیل‌های مسابقه استفاده می‌شود. چراغ‌های جلو نیز طراحی منحصر به فرد دارند و هر کدام از آنها ۵۸ چراغ LED کوچک را در خود جا داده‌اند.



سیستم آیرودینامیک فعال که برای سریع‌ترین خودروی برقی جهان در نظر گرفته شده است، آن را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند. کاپوت خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده است که جریان باد را هدایت می‌کند و در قسمت جلوی خودرو هیچ گونه شکاف دیده نمی‌شود. بخش جلو پنجره خودرو به صورت هوشمند عمل می‌کند و هر زمان که باتری نیاز به خنک شدن داشته باشد، به صورت خودکار باز می‌شود تا جریان هوا را به قسمت داخلی انتقال دهد. بال عقب نیز به همین صورت عمل می‌کند و بسته به سرعت و وضعیت خودرو، این بال کاملا خودکار باز می شود تا نیروی وارد شده به خودرو کاهش یابد. ریماک می‌گوید که طراحی این خودرو کاملا منحصر به فرد است و پیش‌تر در هیچ خودروی برقی دیگری دیده نشده است.



موبنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است

تولیدکننده خودروهای برقی چینی بی‌وای‌دی جهش ۲۰ درصدی در فروش سالانه را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، افراد آگاه از موضوع اظهار کردند که سازنده خودروهای برقی چینی بی‌وای‌دی، هدف فروش ۳.۶ میلیون دستگاهی را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است که جهشی ۲۰ درصدی نسبت به فروش رکوردشکنی خود در سال گذشته است.

منابع اعلام کردند که وانگ چوان‌فو، رئیس هیئت مدیره در نشست سرمایه‌گذاران بی‌وای‌دی، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان، قصد دارد امسال ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به خارج از کشور بفروشد که بیش از دو برابر سال گذشته و یک میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۵ است.

اظهارات وانگ پس از آن بیان شد که بی‌وای‌دی کمترین رشد سود سه ماهه خود را در دو سال اخیر در روز سه شنبه ثبت کرد زیرا فروش خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان شتاب خود را از دست داد. بی‌وای‌دی پس از اینکه در اواخر سال گذشته با پشت سر گذاشتن تسلا به بزرگترین فروشنده خودروهای برقی جهان تبدیل شد، در کانون توجه جهانی قرار گرفت.

این منابع اعلام کردند که سهم بازار برندهای خارجی در چین طی سه تا پنج سال آینده، از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. این شرکت گفت که نسل بعدی سیستم پلاگین هیبریدی خود را در ماه می ارائه خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، این شرکت از ماه فوریه نسخه‌های جدیدی از خط تولید خود را با قیمت‌های پنج تا ۲۰ درصد کمتر از نسخه‌های قبلی عرضه کرده است. وانگ گفت که بی‌وای‌دی همچنین مدل‌هایی با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار یوان را در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد کرد که به سیستم‌های پیشرفته کمک رانندگی مجهز خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • حادثه رانندگی بر اثر سرعت غیرمجاز و کنترل نکردن خودرو، در ورودی اردبیل
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات