Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد ۵۳ درصد از آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهد گفت: گردش مالی دانشگاه‌های آزاد کشور ۸۵۰۰ میلیارد تومان است. ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدصادق ضیایی شامگاه یکشنبه در جلسه هیئت‌امنای دانشگاه‌های آزاد استان سمنان اظهار داشت: تغییر بینش برای درآمدزایی در دانشگاه‌های آزاد کشور یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارتقای سطح توانی که از مجموعه هیئت‌های علمی دانشگاه آزاد استخراج می‌شود در دستور کار قرار دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال 97 خروجی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های آزاد استان سمنان با 817 هیئت‌علمی و کارمند در طرح‌های دانش‌بنیان کمتر از یک میلیارد تومان است.

 سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حرف از اقتصاد مقاومتی می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از پایه‌های آن است که باید از این ظرفیت و توانایی‌های موجود در دانشجویان بهره‌گیری کرد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تغییر رویکرد در درآمدزایی دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های بزرگ دنیا 20 الی 30 درصد از هزینه اداره دانشگاه را از شهریه‌های دانشجویان تأمین می‌کنند باقی‌مانده آن را از طرح‌های پژوهشی و گرند اساتید تأمین می‌کنند.

ضیایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد کشور 70 هزار کارمند، 30 هزار هیئت‌علمی و بیش از یک‌میلیون و 500 هزار دانشجو بهترین ظرفیت‌ها را برای درآمدزایی و رونق اقتصادی دارد اذعان کرد: دانشجویان باید کیفی تربیت شوند و منشأ خدمات باشند.

وی ابراز داشت: دانشگاه آزاد بالغ‌بر 25 میلیون مخاطب دارد و تصمیمات این دانشگاه می‌تواند کشور را آباد کند و یا آسیب‌های جدی به‌نظام و کشور وارد کند.

سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه 403 واحد دانشگاهی در تمام نقاط کشور تأسیس‌شده است افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در هر نقطه‌ای اگر بارونق اداره شود در آن منطقه تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از جاهایی که اصل 44 قانون اساسی دقیقاً در آن اجراشده است دانشگاه‌های آزاد است افزود: 8500 میلیارد گردش مالی دانشگاه آزاد در یک سال است و این در حالی است که گردش مالی وزارت علوم 8000 میلیارد تومان است.

ضیایی با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد 53 درصد از آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهد و نباید این ظرفیت را دست‌کم گرفت تصریح کرد: باید نگاه خود را به سمت سامانمند و نظام‌مند تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط 30 درصد ساخت‌وسازهای عمرانی دانشگاه آزاد ساختمان‌هایی بلااستفاده است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان سمنان 71 درصد بودجه دانشگاه را از محل شهریه تأمین می‌کنند و این باید به 30 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، امسال 90 ساله می شود و به همین مناسبت، برنامه هایی برگزار می شود.

لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با عنوان «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

 

  دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد. به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (نخستین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (مؤسس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شکل گرفت.

دانشگاه تهران، هم اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. با این حال اولین دانشگاه معاصر، مدرسه عالی دارالفنون است.

دانشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکدهٔ مستقل، ۶ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، ۵ پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و ۱۸ مؤسسهٔ پژوهشی و پژوهشکده است. 


سردر دانشگاه تهران

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!