Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع و آبخیزداری دهگلان از افتتاح دفتر تعاونی فراگیر تخصصی منابع طببعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد شریفی پور  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار دهگلان شیدا با اشاره به   فعالیتهای صورت گرفته از افتتاح دفتر تعاونی فراگیر تخصصی منابع طبیعی  لیلاخ با حضور مدیر کل اداره منابع وآبخیزداری در این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 




شریفی پور تشکیل این تعاونی ها را گامی مهم برای افزایش مشارکت های مردمی در حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی دانست و بیان کرد که با مشارکت تعاونی به عنوان پیمانکار در معاملات سطح متوسط زمینه مناسبی برای حمایت از بهره برداران فراهم شده  و پیش شرط آن توانمند سازی بهره برداران و اعضاء تعاونی است.


 وی افزود:اعضا هیات مدیره تعاونی خواسته های خود از قبیل اشتغال زایی برای اعضا تعاونی و واگذاری  عرصه جهت احداث باغ را مطرح نمودند که تاکنون بیش از 500 نفر از بهره برداران محلی عضو این تعاونی شده اند.

 

طرح خانه تکانی کاغذی در سطح مدارس شهر و روستاهای شهرستان

 

در این مراسم بهزاد شریفی پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهگلان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت در راﺳﺘﺎی ﺗﻔﺎﻫﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻨﻌﻘﺪه اداره ﻛﻞ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ و آﺑﺨﻴﺰداری اﺳﺘﺎن ﻛﺮدﺳﺘﺎن ﺑﺎ اداره ﻛﻞ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺎن ﻛردستان و در ادامه ﺣﺮﻛﺖ ﻗﺒﻠﻲ ﻃﺮح ﺟﻤﻊ آوری ﻛﺎﻏﺬﻫﺎی ﺑﺎﻃﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﺎرﻛﺖ دوستداران طبیعت و دانش آموزان  برای دومین سال متوالی است که اجرا می شود و هر دانش آموز در ازای تحویل کاغذ باطله به پایگاه جمع آوری کاغذ یک اصله نهال رایگان دریافت می کند.


شریفی پور ﻫﺪف از اﺟﺮای ﻃﺮح را اﻧﺘﻘﺎل ﻓﺮﻫﻨﮓ درﺧﺘﻜﺎری از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﻪ واﻟﺪﻳﻦ، ﺗﻘﻮﻳﺖ و اﻳﺠﺎد زﻳﺮﺳﺎﺧﺘﻬﺎی ﻻزم ﺑﺮای اﺟﺮای ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی ﮔﺮوﻫﻲ ﻣﺸﺎﺑﻪ درآﻳﻨﺪه، کاهش فشار برعرصه های طبیعی و قطع درختان، ﺻﻴﺎﻧﺖ از ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ و ﺗﺮوﻳﺞ فضای سبز، ﭘﻲ ﺑﺮدن ﺑﻪ ارزش درﺧﺘﺎن در اکوسیستم های طبیعی، ﭘﻲ ﺑﺮدن ﺑﻪ ارزش ﻛﺎﻏﺬ و داﻧﺴﺘﻦ اﻳﻦ واﻗﻌﻴﺖ ﻛﻪ ﻛﺎﻏﺬ ﺑﻌﻨﻮان زﺑﺎﻟﻪ ﻗﻠﻤﺪاد ﻧمی گردد و تفکیک و جدا سازی کاغد از زباله بیان نمود.

 

وی افزود: با اﻧﺠﺎم اﻳﻦ ﻃﺮح وﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ و ﭘﺘﺎﻧﺴﻴﻞ ﻫﻤﻴﺎران ﻃﺒﻴﻌﺖ داﻧﺶ آﻣﻮزی ﻣﻲ ﺗﻮان ﻣﻘﺪﻣﺎت و ﭘﺎﻳﻪ ریزی انجام ﻛﺎرﻫﺎی ﻣﺸﺎﺑﻪ در آﻳﻨﺪه ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن دﻫﮕﻼن  را فراهم آورد و روﻧﺪ اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی زﻳﺴﺖ ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻣﺸﺎرﻛﺘﻲ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎً ﺑﻪ  نحوی ﺗﺴﻬﻴﻞ ﻳﺎﻓﺘﻪ و ﮔﺎﻣﻲ ﻓﺮاﺗﺮ برداشته شده اﺳﺖ.


شریفی گفت:این طرح مورد استقبال مدیر کل منابع  و آبخیزداری استان قرار گرفت و خواستار ادامه آن در سالهای آتی شد و از اختصاص عرصه ای مشخص جهت غرس نهال های دانش آموزان  دانش آموزان شهرستان شد.

 


جشن ملی درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان در پار ک جهاد گران دهگلان


آیت الله حسینی شاهرودی ضمن اشاره به فواید درختان و منابع طبیعی تاکید کردند که دستورات دینی حاوی کامل ترین سفارشات برای حفظ محیط زیست است و تمامی جنبه های انسانی در ارتباطی هماهنگ و موزون با مسیر الهی، در قرآن کریم به تصویر کشیده شده است.  


نماینده ولی فقیه در استان از مردم و ارگانهای دولتی خواست که دست به دست هم دهند تا در نگهداری و آباد کردن طبیعت استان کردستان قدم بردارند.

غرس نهال در پار ک 5 هکتاری شهر بلبان آباد دهگلان

 

فرماندار دهگلان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به حافظان طبیعت به ویژه کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان  دهگلان، یکی ازبزرگترین مشکلات امروزه دنیا را تهدیدات زیست محیطی دانست و تاکید کرد صیانت از انفال جز واجبات شرعی است.


فرماندار دهگلان گفت: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز با همت اعضای شورای اسلامی شهر بلبان اباد و شهرداری مساحت ٥٤٠٠٠ متر مربع در محلی با نام  "خوره تاوبوچکله"  آماده واگذاری  در قالب ماده ٣ است.

 

وی اداره منابع طبیعی، شورای شهر و شهرداری بلبان آباد و سه ضلع مشارکت مردم، مشارکت شورای شهر و شهر داری و مشارکت منابع طبیعی را در توسعه اینگونه کارها موثر دانست و گفت: که عملیات غرس و نگهداری نهال بین خانوارها توزیع شود.

 

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت