Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در نشست معاونان و مدیران حوزه اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های منطقه چهار آمایشی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه سلامت به عواملی شامل نقش خانواده، روابط اجتماعی و تعامل سازمان و نهادها وابسته است، مطرح کرد: حضور مسئولان در برنامه‌های پرشور در راستای ارتقای سلامت جامعه می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کانون‌های سلامت یکی از کلیدی‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت است، همه اقدامات و فعالیت‌ها باید به صورت ساختارمند انجام شوند، راه‌اندازی شورای سلامت محله و مجمع سلامت استان از دیگر اقدامات مهم معاونت اجتماعی در سال آینده است، از این رو به تعداد شهرها و روستاهای هر شهرستان باید کانون‌های سلامت وجود داشته باشد.

ایازی افزود: مشارکت و مسئولیت‌پذیری برای تحقق سلامت ضروری است، از این رو از تمام معاونان اجتماعی انتظار می‌رود در همه شهرستان‌های استان حضور یافته و ضمن برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع سلامت و کارگروه‌های ویژه، همکاری و مساعدت ویژه مسئولان را خواستار شوند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت سلامت اجتماعی را شامل سلامت جسم، روان، معنوی و اجتماعی عنوان و اظهار کرد: تقویت پیام‌گزاران سلامت، تشکیل مجمع سلامت محله و شهر، ایجاد خانه مشارکت‌های مردمی از جمله مواردی هستند که باید تقویت شوند.

مزایای سرعت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی

ایازی در ادامه با اشاره به امر فرهنگ‌سازی در جامعه به بیان مزایای سرعت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به دارابودن نعمت با عظمت نفت می‌تواند در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی مطالبه‌گر باشد، مسئولان مناطق نفت‌خیز در چارچوب مولفه‌های اجتماعی مکلف هستند که در حوزه سلامت مساعدت و همکاری داشته باشند.

وی تهیه سند اجتماعی شدن سلامت در سطح دانشگاه، بومی کردن مقتضیات متناسب با شرایط استان، تلاش بیش‌تر در راستای تقویت وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد را از دیگر موارد مورد انتظار از واحدهای تابعه معاونت اجتماعی وزارت برشمرد و عنوان کرد: در برخی موارد روش‌های سنتی پاسخ‌گو نیست و نیاز است روش‌های نوین را اجرا کرد؛ فضای مجازی و رسانه‌ها در این امر نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاه، راه‌اندازی اتاق اندیشه‌ورزی، ارایه و پیاده‌سازی ایده‌های جدید و پیگیری مستمر در کارها از مواردی است که باید به جد انجام شوند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان گفت: سال ۱۳۹۷، سال تحول در نظام سلامت از منظر اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در مراسم روز ماما اظهار کرد: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی حوزه پزشکی را پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای‌ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی از جمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد